fbpx

האשטאג והכוח שלו עבור בעלי עסקים

סביר להניח שכבר יצא לכם להיתקל לא מעט פעמים במונח האשטאג. אולי אתם אפילו משתמשים בו. אבל האם אתם יודעים איזה כוח הוא באמת טומן בחובו? רוב האנשים לא מודעים לכך – ומפספסים בענק. בזכות שימוש קבוע ומדויק בהאשטאגים, תוכלו להגדיל את החשיפה של הפוסטים שלכם, להשיג עוקבים נוספים ולחזק את עמוד האינסטגרם העסקי שלכם. כאשר אתם מעלים פרסום כלשהו לרשתות החברתיות, האלגוריתם של הרשתות האלו בוחר איזה סוג פוסטים ותוכן הוא יציג בפני אילו אנשים. ממש בדומה לקידום אורגני SEO במנועי החיפוש.

ברשתות החברתיות תצטרכו לבצע פעולות שונות על מנת שהאלגוריתם יקלוט את הפרסומים שלכם ויחשוף אותם בפני כמה שיותר אנשים רלוונטיים לנישה שלכם. בעזרת האשטאגים, ניתן לעשות בדיוק את זה. שייכו את הפרסומים שלכם לקטגוריות שונות בהתאם לנישה ותחום ההתעסקות בו העסק שלכם פועל – והרשתות החברתיות בהם אתם מפרסמים יתחילו לראות בפוסטים שלכם כמעניינים ורלוונטיים, ובכך יציגו אותם בפני הרבה יותר אנשים. על מנת שתבינו אחת ולתמיד את הכוח שקיים להאשטאג לבעלי עסקים, הכנו עבורכם את המדריך המלא והמורחב הזה. אז מהו בעצם האשטאג בהגדרה שלו, מהם היתרונות שלו, כיצד נדע להשתמש בו נכון ולמה הוא כה חשוב לבעלי עסקים? כל התשובות כבר מחכות לכם בהמשך המאמר.

מהי ההגדרה של האשטאג וכיצד הוא נראה?

האשטאג, או בעברית, תגית, הוא בעצם מילה אחת או רצף מילים, שנפתחים ב-# סולמית. מיד אחריה, מופיעים מילה או ביטוי מפתח ללא שימוש ברווחים. למשל, האשטאג של שיווק דיגיטלי יופיע בצורה כזו: #שיווקדיגיטלי. אז למה צריך אותו בעצם? ובכן, האשטאג הוא בעצם קטגוריה מסוימת, שמארגנת את כל התוכן באינסטגרם, בפייסבוק או בפלטפורמות חברתיות אחרות.

כאשר אתם מעלים פוסט, תמונה או סרטון, אתם יכולים להוסיף את התוכן שלכם לקטגוריה רלוונטית. לצורך העניין, נמשיך עם הדוגמא של שיווק דיגיטלי. נניח שהאינסטגרם שלכם מדבר על שיווק במדיה החברתית. כאשר אתם מעלים את התכנים שלכם, אתם יכולים להוסיף האשטאגים רלוונטיים לכל פרסום ופיסת תוכן. כך התוכן שלכם יתווסף לקטגוריות הספציפיות האלו בתוך האפליקציה, ואנשים שעוקבים אחר אותם האשטאגים יוכלו לראות את מה שהעליתם – גם אם בכלל הם לא עוקבים אחריכם ואפילו לא נמצאים באותו אזור גיאוגרפי כמותם. לאחר שמשתמש עוקב אחרי האשטאג מסוים, הפוסטים והפרסומים הרלוונטיים לאותו האשטאג פשוט מתחילים להופיע בפיד שלו על בסיס קבוע בדומה לפרסומים של משתמשים אחרים שהוא עוקב אחריהם.

למה כדאי להשתמש בהאשטאג בקידום של העסק?

האשטאג הוא אחד הכלים היעילים ביותר לקידום העמוד העסקי שלכם באינסטגרם. הוא יכול לעזור לכם להגדיל את החשיפה של העסק באופן משמעותי. ברגע שמשתמש מחפש האשטאג מסוים שמעניין אותו, הוא בעצם יכול להיחשף לכל התכנים המופיעים תחת אותו האשטאג. כאשר אתם משתמשים בהאשטאגים, אתם בעצם מעניקים לעמוד שלכם הזדמנות להיות מוצג בפני קהל רחב של משתמשים, שככל הנראה לא הייתם מגיעים אליהם בדרך אחרת.

המדיה החברתית הפכה לעולם וירטואלי שלם, שהיום, אם אתה לא שם – אתה לא קיים. אינסטגרם, למשל, היא אפליקציה שמשתדרגת ומשתפרת כל הזמן. בשנת 2017, היא שילבה את האפשרות לעקוב אחר האשטאגים. מה שפעם לא היה אפשרי, והגולשים היו צריכים לגלול בין מאות פיסות תוכן על מנת להגיע להאשטאג הרלוונטי ביותר עבורם. עכשיו, ניתן לעקוב אחריהם ממש בדומה לאיך שאתם עוקבים אחרי משתמשים. הפיד שלכם יציג תוכן שהמשתמשים שאתם עוקבים אחריהם העלו, וכמו כן גם תכנים נוספים בהם מופיעים ההאשטאגים הספציפיים שאתם עוקבים אחריהם. זהו יתרון עצום עבור בעלי עסקים בכל העולם, משום שהוא מקנה לכם את האפשרות המדהימה לזכות ברמה גדולה מאוד של חשיפה, הרבה יותר משאי פעם היה ניתן.

מחקר האשטאגים – כך תבצעו את זה נכון

על מנת שתוכלו להשתמש בהאשטאגים הנכונים והרלוונטיים ביותר לנישה שלכם, חשוב לבצע לפני כן מחקר האשטאגים מעמיק ומדויק. קודם כל, חפשו את ההאשטאגים הספציפיים שמתאימים ביותר לנושא שהפוסט שלכם מדבר עליו. תחת כל האשטאג כזה, אינסטגרם בעצם מציגה את הפוסטים האחרונים והמובילים ביותר. לפני הכל, חשוב שתעקבו אחר ההאשטאג עצמו. כך תוכלו לדעת איזה סוג של פוסטים מופיעים תחתיו, אילו מהם זוכים להכי הרבה אינטרקציה ומהו הסגנון שלהם.

הכנו עבורכם 5 טיפים חשובים על מנת שתוכלו לבצע מחקר האשטאגים נכון ויעיל:

התאימו את התוכן שלכם להאשטאגים הרלוונטיים

צרו את התוכן שלכם כך שהוא יוכל להתאים באופן המדויק ביותר להאשטאגים שבחרתם. אחד הדברים החשובים ביותר שכדאי לזכור כאשר אתם בוחרים את ההאשטאגים שתרצו לשלב בפרסומים שלכם, הוא שאתם צריכים להיות מכווני מטרה ב-100%. כלומר, לדעת לכוון את ההאשטאג שמצאתם לקהל היעד שלכם ולתחומי העניין האישיים שלו.

בדקו מה שאר המתחרים שלכם עושים

כחלק ממחקר ההאשטאגים שלכם, מומלץ שתכנסו לדפים החברתיים של המתחרים שלכם בתחום. בדקו באילו האשטאגים הם משתמשים, וקחו רעיונות. התחילו לעקוב אחר הרלוונטיים ביותר עבור העסק שלכם. בנוסף לכך, אתם יכולים גם לראות מה משפיענים עושים ולנסות להבין כיצד הם משתמשים בהאשטאג באופן נכון על מנת לקדם את עצמם. לא סתם יש להם מיליוני עוקבים.

גלו והבינו מה קהל היעד שלכם רוצה לראות

הבנה טובה ומעמיקה של הרצונות והצרכים של קהל היעד שלכם, תוביל למעורבות הרבה יותר גבוהה בפוסטים, הרילס או הסטוריז שאתם מעלים. היום קיימם מגוון רחב של כלים שניתן להיעזר בהם כדוגמת כלים לחיפוש מילות מפתח. הכירו את קהל היעד שלכם, דעו מה הוא מחפש ומה מעסיק אותו. שאלו את העוקבים שלכם באופן פתוח (בפיצ'ר של שאלות ותשובות או סקרים בסטורי) אילו מהתכנים שאתם מעלים הם היו רוצים לראות יותר – ופרסמו דווקא את הדברים האלו.

פשוט חפשו מילות מפתח בהשלמה האוטומטית

לאינסטגרם ופייסבוק יש השלמה אוטומטית להאשטאגים כאשר אתם מקלידים מילת מפתח בתיבת החיפוש. לצור העניין, אתם יכולים לכתוב #summer ויעלו לכם עוד הרבה האשטאגים שקשורים לנושא לדוגמת #summervibes, #ilovesummer, #summerheat ועוד ועוד. כך תוכלו לקבל רעיונות שלא חשבתם עליהם לגבי אילו האשטאגים נוספים תוכלו לשלב בפרסומים שלכם.

בדקו את כמות התיוגים שיש לכל האשטאג

בכל תיוג שנוצר, יש לכם אפשרות לראות את מספר הפעמים שהגולשים השתמשו בו עד כה, וגם כמה אנשים בדיוק עוקבים אחריו. בדקו את הביקוש וההיצע, ושלבו את התגיות הרלוונטיות ביותר בפרסומים שלכם. בדרך כלל, תיוגים יותר ספציפיים עם כמות יחסית מתונה הם עדיפים לשימוש מאשר אלו הכלליים יותר עם מילוני עוקבים. כך הסיכוי שאנשים יראו את הפוסטים שלכם מבין ים התוכן גדל. השתמשו בהאשטאגים ספציפיים וממוקדים יותר.

הטמיעו את ההאשטאגים שלכם בכל פיסת תוכן בעמוד העסק

בייחוד כאשר זה נוגע לעמודים עסקיים באינסטגרם או בפייסבוק, חשוב מאוד לשלב האשטאגים בכל הפוסטים שלכם. אינסטגרם, למשל, מאפשרת לשלב עד 30 האשטאגים בכל פוסט שאתם מעלים. האפליקציה תודיע לכם ברגע שהגעתם למכסה, כך שתוכלו להוסיף הרבה מהם ולקלוע לכל הקטגוריות השונות שהפוסט שלכם נוגע בהן. את ההאשטאגים שלכם אפשר להוסיף ישר אחרי התיאור של הפוסט (ה-caption). בנוסף לכך, ניתן לשלב אותם גם ברילס שאתם יוצרים ובסטורי שלכם.

האשטאג הוא אחר הכלים החזקים ביותר בכל הנוגע לקידום אורגני. קידום אורגני הוא פרסום שאתם עושים בעצמכם, באופן עקבי בדף העסקי שלכם. אתם יכולים לעשות זאת על ידי שימוש באסטרטגיות הטובות ביותר לשיווק באינסטגרם, הכוללות פרסום תמונות וסרטונים באיכות גבוהה. כאשר אתם מפרסמים תוכן שיווקי, חשוב מאוד להשתמש בהאשטאגים. הם עוזרים להגדיל את החשיפה לפרסומים שלכם ומציגים אותם בפני כל האנשים שעוקבים אחר אותם האשטאגים.

הכוח האמיתי של ההאשטאג יקפיץ את החשיפה של העמוד שלכם

הכוח האמיתי של ההאשטאג הוא ביכולת המדהימה שלו לחבר בין הפרסומים שלכם באמצעות ביטויי מפתח, לבין קהל גולשים רלוונטי וממוקד ביותר. אשים נוספים נחשפים לתכנים שלכם ומכירים אתכם. המודעות של קהל היעד לעסק או המותג שלכם גדלה באופן משמעותי. כאשר אתם יודעים לבחור את המילים והביטויים שלכם נכון, משתמשים בהם בעקביות ובקפידה, אתם בעצם יוצרים חיבור עמוק עם הגולשים שלכם, כזה שככל הנראה לא היה מתאפשר ללא השימוש בהאשטאג. בכך אתם גורמים לפרסומים שלכם להיות הרבה יותר נגישים להקל יעד רחב ביותר. השתמשו בכלי הנהדר הזה בחכמה ותראו כיצד הדף העסקי שלכם גודל וזוכה לעוד חשיפה – ועם הזמן גם ליותר המרות.

לסיכום, האשטאג טומן בחובו יתרונות עצומים והרבה מאוד כוח עבור בעלי עסקים בכל העולם. המדיה החברתית היא הרבה יותר ידידותית לבעלי עסקים ומקדמי אתרים משהיא הייתה אי פעם. כאשר תלמדו להשתמש בהאשטאג לטובתכם, הדף שלכם יקבל רמה גבוהה יותר של מעורבות. הקהל הרלוונטי ביותר לנישה שלכם ייחשף לתכנים שלכם ותוכלו ליהנות מהיתרונות של המדיה החברתית לעסק שלכם באופן מלא. וודאו שאתם עושים זאת נכון, משתמשים בכלים והטיפים שציינו כאן, ומשלבים תגיות רלוונטיות בכל פרסום ותוכן שאתם מעלים.

אהבתם? שתפו בקליק אחד!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp
תשמרו על קשר
למותג שלכם מגיע לקבל את הטוב ביותר!

קחו אותו לשלב הבא כבר עכשיו עם שירותי פרסום ושיווק מתקדמים! בואו נדבר ונתחיל!

בואו נדבר על זה!

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל שאלה