נכון ל2020 יש בישראל כ547 אלף עסקים. אם אתם חלק מהמספר הזה ואתם הבעלים של העסק יש מספר פרטים מאוד חשובים שכדאי לכם לדעת על פרסום העסק שלכם ברשתות חברתיות.
הקדמה על פרסום ברשתות חברתיות
כיום, כולם משתמשים בסמארטפונים מהרגע שפוקחים את העיניים בבוקר ועד הרגע שעוצמים אותן בחזרה בלילה. חלק מאוד גדול מהזמן נבלה ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, טיקטוק וכו'. כל הרשתות החברתיות האלה הן המקום המושלם להציג לגולשים את העסק שלנו ולקרב אותם לעסקה. אם אתם בעלי עסקים סביר להניח שכבר חשבתם על זה בעצמכם.
אז איך נשיג לקוחות חדשים בעזרת פרסום ברשתות חברתיות?
שאלה שכנראה כבר עלתה לכם בראש. ישנן מספר אפשרויות בעזרתן נשיג פניות של לקוחות פוטנציאליים:
- פרסום ממומן
- פרסום אורגני
פרסום ממומן
נכין תמונות ו\או סרטונים וטקסטים לפרסומות, נבנה קמפיינים ונשגר פרסומות לאוויר. – נשלם לפייסבוק כסף עבור הפרסום הזה כמובן.
פרסום אורגני
כמו בפרסום ממומן, נכין תמונות ו\או סרטונים וטקסטים לפוסטים ומתוכם נזמין את הגולשים ליצור איתנו קשר (בין אם לשים לייק, לשתף, להיכנס לאתר או לשלוח הודעה). – עבור זה לא נשלם שקל לפייסבוק!
בכתבה זאת נתייחס יותר לפרסום האורגני ואיך נבצע אותו בצורה היעילה ביותר ובמינימום רצון למרוט שיער מעצבים.
תזמון של הפרסום האורגני
אחת מהבעיות העיקריות של בעלי העסקים בפרסום האורגני היא עקביות העלאת הפוסטים. מי שלא מעלה באופן עקבי מאבד את פוטנציאל הגדילה ויורדת הסבירות שלקוחות פוטנציאליים יפנו אליו. – אף אחד לא רוצה שזה יקרה לו.
בדיוק בשביל זה, פייסבוק יצרו אפשרות לתזמן את הפוסטים שלנו. האפשרות המדהימה הזו מאפשרת לנו להכין מראש את כל הפרסומים האורגניים שנרצה לעלות בעתיד. אחרי שיצרנו את כל הפרסומים נוכל לשבת פעם אחת כמה שעות מול המחשב ולתזמן את כל הפוסטים שלנו לתאריכים קדימה. אם נעשה את זה, נדאג ב100% לעניין של העקביות.
כלים לתזמון פוסטים אורגניים
חשוב לציין שיש מספר כלים אפשריים בהם נוכל להשתמש על מנת לתזמן את הפוסטים האורגניים.
יישומים מקוריים של פייסבוק:
- Facebook Creator Studio
- Facebook Page Manager
- Facebook Business Suite
יישומים של גופים צד שלישי:
- Hootsuite
- Sprout Social
- Loomly
- וכו'
מהנסיון שלנו עם פרסום המותג שלנו ושל לקוחות, נמצא כי התזמון בעזרת היישומים המקוריים של פייסבוק הוא הטוב ביותר. במשך תקופה שעבדנו עם יישומים של גופים צד שלישי ראינו ירידה משמעותית בכמות החשיפה ומעורבות הגולשים. עובדה זאת עזרה לנו להבין שעם כל הנוחות של יישומים מגוף צד שלישי עדיף וכדאי לעבוד עם היישומים המקוריים.
הכנתי את החומרים, תזמנתי, מה עכשיו?
אחרי שזה קרה יש לנו "חיים קלים" – אין יותר ביום יום לחשוב על מה הולך להיות הפוסט הבא או מאיפה הולכים להשיג את החומרים עבורו ומי יכין את זה. עכשיו יש לנו רק להגיב לתגובות, לשתף את הפוסט ולהינות מפירות הפרסום האורגני שלנו!
חשוב לזכור שמעבר לפרסום האורגני שכדאי וממומלץ לנו לבצע חשוב גם למנף את הפרסום הממומן ברשתות החברתיות כדי להפוך גולשים ללקוחות. פרסום ממומן יעזור לנו להשיג לקוחות משמעותית יותר מהר מאשר פרסום ממומן, זאת הסיבה מדוע כדאי לנו לשלב פרסום אורגני וממומן.