fbpx

משפך שיווקי – מה זה ולמה הוא חשוב בכל עסק?

שיווק טוב אומר שאתם מלווים את הלקוחות שלכם לאורך כל הדרך. מההיכרות הראשונית עם המותג שלכם, עד לרכישה הראשונה ולרכישות החוזרות אחריה. על מנת שתוכלו לוודא שהמסע שהלקוחות שלכם עוברים יהיה יעיל, כדאי להשתמש במשפך שיווקי חכם ומתקדם. משפך שיווקי בעצם מלווה את הלקוח שלכם צעד אחר צעד. הוא כולל זרימה אחידה של תוכן שיווקי. הוא יכלול בתוכו מגוון טקטיקות שיווקיות ייחודיות ותוכן מושך ורלוונטי.
המשפך השיווקי מתאר את התהליך שעוברים הלקוחות הפוטנציאליים של העסק שלכם. החל משלב של חוסר מודעות מוחלט למותג או השירות שאתם מציעים, ועד לרגע שבו הם מבצעים את הפעולה הרצויה, שלרוב תהיה רכישה.
למה למונח קוראים דווקא משפך שיווקי? כי משפך הוא דימוי המתייחס לריבוי שהופך למיעוט ממוקד. בהקשר לעבודת השיווק, הוא בנוי משלבים שונים ופעולות אסטרטגיות. הוא מתאר בעצם את המסע והדך שהלקוח עובר. החל מההיכרות הראשונית עם העסק או המותג שלכם – ועד לביצוע רכישה, ואף חוזר לרכישות נוספות בהמשך הדרך (רימרקטינג).

עולם השיווק הדיגיטלי של היום הוא כבר מזמן לא מה שהיה פעם. היום כולם כבר מבינים שעל מנת להעלות את אחוזי המכירות בעסק שלהם, ההתייחסות האישית לכל לקוח ולקוחה היא קריטית ביותר. בתור בעלי עסקים או מקדמי אתרים, חשוב שתלמדו את קהל היעד שלכם לעומק ולכל צדדיו. תכירו אותם, תבינו מה הם אוהבים ולא אוהבים – ותתאימו עבורם פתרונות מדויקים וממוקדים.

השלבים במשפך שיווקי

בכל משפך שיווקי, קיימים מספר שלבים. השלבים העיקריים הם שלב החשיפה, שלב העניין, הרצון והרכישה. המשפך השיווקי עוזר לנו לראות את התמונה הגדולה, של כל אסטרטגיית השיווק שלנו בעסק. באמצעותו נוכל לקבל החלטה בנוגע לכלים המתאימים עבור כל אחד מהשלבים.

שלב החשיפה

ההיכרות הראשונית של הקהל שנחשף בפעם הראשונה לעסק שלכם. זה הרגע בו הוא נתקל בפרסום שלכם לראשונה. בשלב הזה סביר להניח שרוב האנשים ככל הנראה ימשיכו לגלוש הלאה ולא יתעכבו על התוכן שלכם, משום שלרוב הוא לא מסב מספיק תשומת לב מטבעו. עם זאת, תמיד יהיו את אלו שישתהו על הפרסומת שלכם וימשיכו לקרוא. בכדי שזה יקרה, חשוב שיהיה לכם תוכן שיווקי (קופי) חזק, תמונה מעניינת או סרטון ייחודי שמושך את העין. בשלב הזה חשוב לנסות לבלוט כמה שיותר מבין המתחרים שלכם וללכוד את תשומת לב הגולשים.

שלב העניין במשפך שיווקי

זהו השלב השני של משפך שיווקי. וזה הרגע בו הצלחתם לתפוס את העין של הגולשים שלכם ולעניין אותם. כעת הם רוצים לדעת עליכם עוד פרטים ולהבין יותר לעומק מי אתם. כאן הם מתעכבים קצת יותר עליכם ומתחילים לחקור אילו מוצרים ושירותים אתם מציעים, ומי עומד מאחורי המותג או העסק. זהו בדיוק המקום להעניק לגולשים שלכם ערך מוסף. תוכלו לעשות זאת דרך שיווק נכון באמצעות תוכן איכותי ומעניין. כאן תעבירו להם כמה שיותר ידע וטיפים חשובים. תוכלו לענות על שאלות, לתת המלצות, לכתוב על עשה ואל תעשה ועוד. בעיקר תוכן שיציג באופן ברור את המקצועיות שלכם, ואיך המוצר או השירות שלכם יכול לעזור להם ולשפר את איכות חייהם.

שלב הרצון וההבשלה

השלב הכי מתקדם, רגע לפני פעולת ההמרה הרצויה – רכישה. בשלב הזה, הגולשים שלכם הופכים לקהל חם, וכבר בשלים הרבה יותר לבצע את הרכישה. הם הבינו בדיוק למה כדאי להם לרכוש את המוצר או השירות שלכם, מה הם מקבלים מזה ואיך זה יעזור להם. הם כבר הכירו לעומק את כל היתרונות והתועלות של המוצר/שירות שלכם עבורם. כאן הם צריכים לקבל מכם הכוונה עם צעדים ברורים איך בדיוק יוכלו לבצע את הרכישה, ומתי יקבלו את מה שרכשו. הנעה חזקה לפעולה שתסגור לכם את העסקה. שלב זה עלול לקחת דקות ספורות, ועלול גם לקחת כמה ימים. תפקידכם הוא להעניק לגולשים שלכם הצעה כה מפתה, שלא יוכלו לסרב לה (USP – Unique Selling Proposition).

שלב הרכישה

השלב הסופי והאחרון במשפך השיווקי הוא שלב הרכישה, והרכישה החוזרת. כאן זה המאני טיים. הלקוח שבתחילת התהליך היה זר לגמריי כבר למד להכיר את העסק או המותג שלכם, לפתח אליו רגש מסויים ולהבין שזה מה שהוא צריך בחיים. הלקוח סגר אתכם עסקה. הוא הגיע לקצה המשפך השיווקי. כעת יש לכם את האפשרות להמשיך ולשווק לו את המוצרים או השירותים שלכם שוב ושוב בעתיד. הוא סומך עליכם ומאמין בכם. במידה ועשיתם עבודה טובה, הוא גם ירצה לחזור אליכם שוב. השאיפה העיקרית בשלב הזה, היא כמה שיותר לקוחות מרוצים. לקוחות שיסייעו לכם להגדיל חשיפה ולסגור עסקאות נוספות, דרך שיווק מפה לאוזן.

AIDA

המשפך השיווקי הפופולרי והמוכר ביותר בעולם הדיגיטלי של היום, נקרא AIDA – ראשי תיבות של Attention, Interest, Desire, Action. מודל השיווק AIDA מורכב מראשי התיבות המייצגות את 4 השלבים שהקונה עובר בתהליך קבלת ההחלטות שלו – לפני שהוא מבצע את הרכישה.
לפי המשפך השיווקי הזה, ניתן לבנות, בין היתר, דפי נחיתה חזקים ומוצלחים שמצליחים להמיר, ובכך גם להגדיל את המכירות בעסק שלכם.

  • Attention – הצעד הראשון יהיה ללכוד את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
  • Interest – יצירת סקרנות ועניין בקרב הלקוחות הפוטנציאליים. בשלב הזה הם רוצים ללמוד יותר על המוצר או השירות שלכם.
  • Desire – הפעלת מנגנון של הזדקקות למוצר או לשירות שלכם. כאן אתם בעצם מעוררים את הרצון של הלקוחות הפוטנציאליים לרכוש דווקא מכם, ולא מהמתחרים.
  • Action – ולבסוף, אם תציעו הצעה מפתה מספיק, המשפך השיווקי מסתיים בביצוע הפעולה הרצויה. רכישה, הצטרפות לניוזלטר או השארת פרטי התקשרות.

אז איפה בעצם מתחילים?

אם המשפך השיווקי שלכם בנוי כמו שצריך, הוא מצליח להניע את הלקוחות לפעולה. הוא מלווה אותם לאוך כל הדרך אל עבר השלב האחרון במשפך – שלב הרכישה. הוא יכול לגרום לעלייה משמעותית של אחוזי המכירות וההמרות שלכם בעסק, במידה ויבוצע בצורה נכונה ואסטרטגית.
בתחילת עסק חדש, חשוב לדעת מה אתם רוצים להשיג ואיזה סוג של יעדים תרצו להציב לעצמכם. חשוב גם להבין מה עושים המתחרים שלכם, ואיך בדיוק הם עושים זאת. אתם יכולים ללמוד מהם דרך האסטרטגיה השיווקית שלהם ברחבי הרשת והמדיה החברתית (המודעות, הכתיבה, הגרפיקה, התוכן ועוד); ולראות מה הם עושים נכון ומה לא. מעבר לכך, חשוב גם לבצע מחקר שוק ולראות מה הלקוחות רוצים וקונים יותר או פחות.

קיימים אינספור כלים ברחבי הרשת שניתן להיעזר בהם במהלך הדרך של המשפך השיווקי שלכם. למשל, תוכלו להשתמש ב-Google Analytics, Facebook Insights ועוד רבים אחרים. הכלים האלו כולם בחינם, ונגישים לכל אחד. הם יכולים לעזור לכם לראות מה בדיוק עובד במשפך השיווקי שלכם ומה לא. ניתן גם להיעזר ב-Google Search Console, בכדי לראות עד כמה האתר שלכם מדורג. כך תוכלו לבצע אופטימיזציה אל מול מנועי החיפוש ולהעלות את הדירוג של האתר או דף הנחיתה שלכם. הכלים האל בעצם עוזרים לנו לגלות אילו מילות מפתח מביאות את מירב התנועה לאתר שלנו. לאחר שמצאתם את מילות וביטויי המפתח הנכונים, תוכלו להתחיל ליצור תוכן המותאם למילות המפתח הללו, ובכך למשוך קהל יותר רלוונטי.

משפך שיווקי יעיל

כדי לבנות משפך שיווקי חכם ומוצלח, קודם כל חשוב להגדיר את המטרה העיקרית שלו. מה הייתם רוצים שהלקוח הפוטנציאלי שלכם יעשה כשהוא יגיע לסוף המשפך השיווקי? ישאיר פרטים? יבצע רכישה? ירשם לשירות? ככל שהמטרה שלכם תהיה יותר ממוקדת, כך גם האסטרטגיה השיווקית שלכם והשלבים השונים במשפך יפעלו בהתאם, וימשכו את קהל היעד הנכון.
כמו כל אסטרטגיה שיווקית, גם משפך שיווקי נתון לשינויים ככל שהעסק מתרחב. דרך מעולה למדוד את ההצלחה שלו היא לעקוב אחרי שיעורי ההמרות וללמוד מה הן נקודות הנטישה. תמיד תוכלו ללמוד יותר על הלקוחות שלכם, לגוון את המוצרים והשירותים ולמקסם את פוטנציאל העסק שלכם.

לסיכום, משפך שיווקי טוב חשוב וקריטי בכל קידום של עסק. תכנון ומעקב אחרי הגולשים שלכם באמצעות משפך שיוקי איכותי יכול לקחת את אחוזי ההמרות והמכירות שלכם בכמה רמות קדימה, להגדיל חשיפה ולסגור עסקאות ביתר קלות. השתמשו בכלי המדידה השונים שפרושים בפניכם ברחבי הרשת. הם יקלו עליכם את המעקב. עם הזמן תוכלו לבנות לעצמכם אסטרטגיה דיגיטלית חזקה שכוללת משפך שיווקי איכותי ויעיל, ליצור עוד חשיפה וליהנות מהגדלת המכירות.

אהבתם? שתפו בקליק אחד!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp
תשמרו על קשר
למותג שלכם מגיע לקבל את הטוב ביותר!

קחו אותו לשלב הבא כבר עכשיו עם שירותי פרסום ושיווק מתקדמים! בואו נדבר ונתחיל!

בואו נדבר על זה!

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל שאלה