פרסום באינסטגרם
האשטאגים באינסטגרם
פרסום באינסטגרם, האשטאגים הם אמצעי מדהים להגדיל את כמות החשיפות של הפרסומים והמותג שלנו. ניתן למצוא פרסומים של אנשים ומותגים אחרים בעזרת החיפוש של אינסטגרם. אחרי שנחפש את ההאשטאג שאנחנו רוצים, ניתן לראות כי נקבל אפשרות לעקוב אחרי ההאשטאג. תוצאות חיפוש באינסטגרם מחולקות לשתיים: הראשונה מובילים (top) והשניה אחרונים (recent). ללשונית מובילים מגיעים הפוסטים הכי איכותיים בעייני אינסטגרם ובעייני הגולשים (הכי איכותיים מבחינת מעורבות הגולשים, איכות התוכן ועוד המון פרמטרים שאנחנו יודעים ולא יודעים לשלוט עליהם). ללשונית אחרונים מגיעים הפוסטים הכי אחרונים בהם תוייג ההאשטאג.
סרטון של Wes McDowell מערוץ ביוטיוב שלו, יכול לעזור לכם להבין עוד על נושא ההאשטאגים.
כיום, ניתן להשתמש עד 30 האשטאגים בפוסט. ישנם חילוקי דעות בנוגע לכמות ההאשטאגים שכדאי לתייג בפוסט. מצאנו כי שימוש ב15-20 הוא המייטבי. נמליץ לבנות מאגר (לפחות 10 האשטאגים לכל קבוצה) של האשטאגים הכי מתאימים לכם לעסק ונחלק אותם לחמש קבוצות:
- קבוצה 1: עד 5,000 פוסטים
- קבוצה 2: עד 10,000 פוסטים
- קבוצה 3: עד 50,000 פוסטים
- קבוצה 4: עד 100,000 פוסטים
- קבוצה 5: עד 1,000,000 פוסטים
עכשיו שיגיע שלב כתיבת הפוסט כל מה שנשאר לעשות זה לבחור 3-4 האשטגים מכל קבוצה ולשבץ! כמובן כמעט תמיד נמליץ לתייג את העסק.
חשיבות סטורי
פרסום באינסטגרם על ידי סטורי הוא דרך מעולה להיות בקשר עם העוקבים שלכם, להבין אותם טוב יותר ולדעת מה הם באמת רוצים לראות. בסטורי תוכלו לדבר ישירות לעוקבים שלכם, לבנות שאלון, לתת חוות דעת וכמעט כל דבר שיכול לעלות בראשכם. סטורי אחד הוא עד 15 שניות. בעזרת סטורי תוכלו לשתף פוסט שלכם או של אחרים. אם אתם שואלים את עצמכם "כמה סטורי יש לפרסם ביום?" אין תשובה חד משמעית, אך נמליץ על אחד לפחות ביום ועד כמה שרק תרצו.
מידות של תמונות וסרטונים
נרצה להתייחס בכבדות ראש למידות הסרטון או התמונה אותם נרצה לפרסם באינסטגרם. בפרסום רגיל הגודל הוא ביחס של 1:1 בעוד הגודל של הסטורי הוא 9:16. כאשר אנחנו מפרסמים פוסט עלינו לזכור כי הוא עומד להופיע בפיד של העוקבים שלנו ואנחנו רוצים לתפוס את תשומת ליבם – אם נפרסם בידיעה הזאת, נשאף כמעט תמיד לתפוס את מלוא שטח המסך של העוקבים שלנו, כי אם לא אנחנו נתפוס את שטח המסך שלהם – יתפוס אותו מתחרה שלנו.
פוסט קרוסלה
אמצעי רב שימושי לפרסום. ניתן להשתמש בהם לפרסום סיפור העסק, תהליך שלקוח עובר, תמונות מהאירוע האחרון, השקת מוצר חדש וכו'. בפוסט קרוסלה ניתן לשבץ עד 10 תמונות ו\או סרטונים בסך הכל. מצאנו כי פוסט קרוסלה מושך הרבה יותר מעורבות של העוקבים, הרבה יותר כניסות לפרופיל ופניות למותג שלנו – כך ניתן להבין שההשקעה בפוסט קרוסלה באמת שווה את המאמץ.
חשיבות נראות הפרופיל
הפרופיל הוא בעצם חלון הראווה לעסק שלנו; שם כולם יוכלו לראות את הפרסומים שלכם, סטורי שמור, מידע קצר על הפרופיל ופוסטים בהם תוייג הפרופיל. אם נדאג שהפרופיל שלנו יראה הכי טוב שאפשר, נקבל את האמינות של העוקבים ושל אותם אנשים שעוד לא עקבו אחרינו, נשדר רצינות ועמידות של העסק שלנו, כי כולנו יודעים שרושם ראשוני הוא זה שהולך לקבוע אם הגולש יהפוך לעוקב ואפילו רוכש שירות\ מוצר או שהוא לא יחזור לצרוך את התוכן שלנו.
הנעה לפעולה (CTA)
באנגלית נקרא Call To Action. מתייחס למשפטי ציווי בפרסומים שלנו כמו: 'אהבתם? שתפו חברים', 'שתפו אותנו בתגובות מהי דעתכם על הנושא', 'תייגו את המצחיקים האלו' וכו'. נרצה להוסיף אותם כמעט בכל פוסט שלנו, כי אם לא נניע את הקהל שלנו, נקבל משמעותית פחות מעורבות וחשיפה. גולש אשר שם לייק או הגיב – סיכוי גבוהה יותר שיראו את הפוסט חברים של אותו גולש. הנעה לפעולה מערבת את הקהל שלנו, גורמת להרגיש חלק מהעסק ואפילו לבצע בו שינויים (למשל 'איזה אמן תרצו לראות באירוע הבא שלנו א' או ב'?').