איך עושים פרסום בפייסבוק?

תוכן עניינים

אז רק לפני שניכנס לכל העולם העצום של פייסבוק ונוכל להבין איך עושים פרסום בפייסבוק, תחילה עלינו להכיר ולהבין מספר דברים חשובים כמו איך עובדת "ההיררכיה בפייסבוק", איזה כלים זמינים לנו ואיזה מניפולציות ניתן לבצע כדי לנצל את המרב מהפלטפורמה. אז נתחיל מהבסיס ונתקדם משם.

מהו פייסבוק?

פייסבוק הוא אתר אינטרנט (סוג האתר הוא רשת חברתית) שבו אנשים יכולים להירשם בחינם ולבנות פרופיל ובעזרתם להתחבר ולדבר עם פרופילים של אנשים אחרים.

לפי דוח רבעון רביעי שנת 2020 של פייסבוק ניתן לראות שיש בממוצע 1.84 מיליארד משתמשים ביום.
עם השנים (פייסבוק קמה בשנת 2004) האתר השתדרג והתווספו לו המון כלים ומערכות חדשות כמו דפים עסקיים, קבוצות, פייסבוק מרקטפלייס, פייסבוק ביזנס מנג'ר וכו'.

בפייסבוק יש לנו שתי שיטות לפרסם בדומה לאתרים ורשתות חברתיות אחרות והן פרסום אורגני ופרסום ממומן, על שניהם נעבור בכתבה.

פרסום אורגני בפייסבוק

זהו שם המייחד את כל המניפולציות שניתן לבצע ללא תשלום לאתר כמו: שיתוף סטטוס, שיתוף תמונה, שיתוף סרטון, שידור סרטון לייב, שליחת הודעות למשתמשים אחרים, פתיחת דף עסקי, פתיחת קבוצת פייסבוק וכו'.

בעזרת כלים אלו נוכל לתקשר עם אנשים שונים, לייצר מעורבות ועניין וכתוצאה מכך למנף את העסק שלנו אם זוהי מטרתנו.

פרסום ממומן בפייסבוק

האפשרות לשלם לפייסבוק כסף כדי להציג פרסומות בשטחי הפרסום שלהם באתר.

אם איי פעם תהיתם איך מזהים שהתוכן אותו רואים הינו פרסום ממומן או לא ניתן לזהות מאוד בקלות ע"י זיהויי המילה "ממומן" או באנגלית "sponsored".

העובדה שיש כיום כמות עצומה של משתמשים בפייסבוק, הופכת אותו לכלי עם יכולות מדהימות למינוף העסק.

פרופיל פייסבוק פרטי

למעשה, זהו הדף הפרטי שלנו באתר פייסבוק אותו אנחנו מקבלים אחרי שנרשמים לאתר.

בתוכו ניתן להגדיר מאפיינים אישיים כמו: תמונת פרופיל, תמונת קאבר, גיל, מיקום מגורים, סטטוס משפחתי, מוסדות לימוד, השכלה, תחום עיסוק, תחומי עיניין וכו'.

רק כאשר יש לנו פרופיל פייסבוק פרטי נוכל להגיב לפוסטים של אנשים אחרים, לשים לייק או לשתף.

ייתרה מכך, רק אם יש בידינו פרופיל פייסבוק פרטי נוכל לפתוח דף עסקי, קבוצת פייסבוק, פייסבוק ביזנס מנג'ר ולהשתמש בפייסבוק מרקטפלייס.

דף פייסבוק עסקי

עושים פרסום בפייסבוק - דף עסקי

דף עסקי ניתן לפתוח אף ורק במידה ויש לנו פרופיל פייסבוק פרטי. הדף העסקי פותח לנו אפשרות לבצע פרסום ממומן מהדף העסקי. ניתן לפתוח לכל פרופיל פרטי כמות כמעט ולא מוגבלת של דפים עסקיים.

לכל עסק או מותג או שירות יהיה מומלץ לפתוח דף עסקי ולפרסם אותו כך ולא דרך הפרופיל הפרטי.

כמות החשיפה שמקבל דף עסקי היא אמנם נמוכה ממש אך כך פייסבוק "רוצים" שנשתמש בפונקציה זו.

קבוצת פייסבוק

הדמיה של קבוצות בפייסבוק

כשמה כן היא, קבוצה. קבוצה ניתן ליצור אך ורם אם יש לנו פרופיל פייסבוק פרטי.

הקבוצה יכולה להיות סגורה (ניתן לראות את הפרסומים שבא רק אם ההצטרפות אושרה על ידי הבעלים) או קבוצה פתוחה (אין חיוב למתן אישור להצטרפות לקבוצה על ידי הבעלים).

לרוב נראה שיש שאלון עליו נצטרך לענות לפני שנוכל להצטרף. פרסומים מהקבוצה לא נוכל לפרסם באופן ממומן כמו פרסומים מהדף העסקי.

פייסבוק מרקטפלייס

הדמיה של המרקטפלייס של פייסבוק

כלי יחסית חדש שהוקם על ידי פייסבוק, המקנה לנו אפשרות לפרסם מוצרים שיש לנו למכירה לאנשים אחרים שנמצאים בפייסבוק כמו: מכשירים סלולאריים, רכבים, מוצרים ביתיים, מוצרי יד 2 וכו' וכו'.

תפס פופולאריות בתקופה האחרונה מאחר והכלי מאוד נוח ומתי שתהיו מעוניינים במוצר שיש למכירה ניתן לפנות ישירות למוכר או להגיע בעזרת קישור לאתר של המוכר ולרכוש את המוצר.

ביזנס מנג'ר

עושים פרסום בפייסבוק - הדמיה של ביזנס מנג'ר בפייסבוק

באנגלית Facebook Business Manager. זוהי פלטפורמה גדולה לשימוש של בעלי עסקים המעוניינים להשתמש בפייסבוק מעבר לצריכת מדיה. בעזרת הפייסבוק ביזנס מנג'ר נוכל להקים עסק רשום בפייסבוק ובעזרתו לשייך אנשים לעסק ולהשתמש בסל הכלים הכוללים: מנהל דפים, מנהל מודעות, מנהל קהלים, מנהל פיקסלים, מנהל אירועים, ניתוח נתונים, מחולל דוחות, ניהול פיננסים וכו'.

אז איך עושים פרסום בפייסבוק?

ההוראות לכאורה פשוטות אך נהיות יותר ויותר מורכבות כאשר נכנסים לתתי נושאים.

למתן הדגמה נדמיין שיש לנו עסק פיזי ובו נמכרים שירותים ומוצרים. סדר הפעולות לפרסום אורגני וממומן בפייסבוק יהיה כזה:

  1. הירשמות לאתר פייסבוק
  2. פתיחת פרופיל פרטי ומילוי כל הפרטים
  3. פתיחת דף עסקי לעסק
  4. הירשמות לפייסבוק ביזנס מנג'ר
  5. חיבור דף עסקי לביזנס מנג'ר
  6. מילוי אמצעי תשלום בביזנס מנג'ר
  7. פתיחת מנהל מודעות
  8. יצירה וחיבור פיקסל (המלצה חמה)
  9. יצירת קהלים (המלצה חמה)
  10. יצירת קמפיינים

איך עושים פרסום נכון בפייסבוק

אז אחרי שעברנו על כל הפרטים היבשים של מה שיש לנו בפייסבוק ניגש לפרטים מעניינים אותם הצלחנו להשיג כתוצאה משימוש יום יומי, מנתוני הלקוחות שלנו וממידע של גולשים אחרים בפייסבוק:

  • אל תהפכו את הפרופיל פייסבוק הפרטי שלכם לדף המייצג את העסק שלכם, עבור זה נועד הדף העסקי. הפרופיל הפרטי אמור להראות אתכם ובעזרתו תוכלו לשתף פרסומים מהדף העסקי, ככה שלא יקרה מצב שמחפשים אותכם ומוצאים תמונת פרופיל עם שולחן במידה ואתם חנות רהיטים.
  • הכפתור הכחול הקטן הזה שכתוב לידו "קדם את הפוסט הזה" או באנגלית "boost post" או כפתורים דומים בסגנון הם לא הדרך היעילה והנכונה להשתמש בתקציב פרסום שלכם.
    אם תרצו לפרסם בצורה איכותית ויעילה יש לבצע זאת באמצות הפייסבוק ביזנס מנג'ר והכלים בתוכו, אחרת חבל על הכסף שלכם.
  • לפני שתתחילו לפרסם בעזרת קמפיינים ממומנים נמליץ לכם לבנות את הקהלים שלכם באמצעות מנהל הקהלים תחת הפייסבוק ביזנס מנג'ר.
  • בעת בנית קמפיין לידים, פייסבוק הוציאה (מאי 2021) אפשרות חדשה לבחור בין "לידים" לבין "לידים להמרה", נמליץ לבחור "לידים להמרה" מאחר ופייסבוק יודעים שאלו יהיו הלידים המתאימים ביותר על פי התנהגות דומה של משאיר הפרטים אצלכם בקמפיין.
  • כאשר תרצו לפרסם מוצר\ שירות הגיעו מוכנים עם מספר תמונות\ סרטונים ומספר קהלים בנויים במנהל הקהלים על מנת לבצע בדיקות יעילות לפני הששקעת תקציב גדול יותר בקמפיינים שלכם.
  • בדיקת קריאייטיב (תמונה\ סרטון\ מלל) תתבצע על ידי שימוש באותו קהל והצגה של קריאייטיבים שונים. את הקריאייטיב יש להגדיר ברמת המודעה בקמפיין.
  • בדיקת קהל תתבצע על ידי שימוש באותו קריאייטיב מול קהלים שונים. את הקהלים יש להגדיר ברמת קבוצת המודעות.
  • פרסום אורגני בדף העסקי מקבל לרוב עד 7% מסך כל העוקבים שלו.
  • פוסט שפורסם בדף העסקי מומלץ לשתף בקבוצות כדי לזכות לחשיפת ומעורבות גדולה יותר. כמו כן, חשוב לשתף בפרופיל הפרטי את הפרסומים של הדף העסקי שלכם.
  • מינוף של קבוצת פייסבוק בבעלותכם למטרות העסק היא אפשרות מדהימה אך צריך לזכור שמדובר בניהול קהילה ואם לא מניעים את הקהילה היא לא תניע את עצמה. פרסומים של קבוצת פייסבוק זוכים לחשיפה גדולה מששמעותית משל דף עסקי.
  • אם בבעלותכם חנות דיגיטלית הבנויה על בסיס Shopify או Woocommerce, ניתן לחבר בקלות יחסית קטלוג מוצרים מהאתר הפרטי שלכם לדף העסקי שלכם בפייסבוק וכך תוכלו לתייג מוצרים בפרסומים שלכם.

לסיכום פייסבוק היא עדיין פלטפורמה מדהימה לפרסום העסק בין אם בצורה אורגנית או ממומנת.

ניהול ותפעול הדברים לכאורה נשמע פשוט אך בפועל תראו שאם אתם לא אנשים "טכנולוגיים" לבצע חלק מהפעולות יכול להרגיש מאתגר ביותר.

אם הגעתם עד לפה במאמר ואתם רוצים לדעת עוד על איך עושים פרסום בפייסבוק או מרגישים שאתם צריכים עזרה, אתם מוזמנים להשאיר פרטים והצוות שלנו ידאג לחזור אליכם ולטפל בבעיה!

מקורות: נתונים של הרבעון הרביעי של פייסבוק

אהבתם? שתפו בקליק אחד!
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב reddit
Reddit
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

רוצים עוד?

אין סיבה שתשארו מאחור. הירשמו לניוזלטר שלנו ותמיד תהיו מעודכנים במה שבאמת חשוב

כתבות נוספות

איך עושים פרסום בפייסבוק?

אז רק לפני שניכנס לכל העולם העצום של פייסבוק ונוכל להבין איך עושים פרסום בפייסבוק, תחילה עלינו להכיר ולהבין מספר דברים חשובים כמו איך עובדת

שימוש מוגזם ברשתות החברתיות

שימוש מוגזם ברשתות חברתיות

פרסום ברשתות החברתיות ? יכול להיות שהגזמתם! מאמר אורח מאת אביב קלטמן חדש! פריטים נבחרים מקולקציית קיץ 2020 ענבל, בת 18, 1.70 ס"מ, 65 ק"ג,

תגית קנוניקל, כל מה שצריך לדעת!

תגיות קנוניקל (Canonical tag) תגית קנוניקל נתמכת על ידי מנועי החיפוש הגדולים מאז תחילת 2009, אך למרות היתרונות שהיא מציעה גם למפעילי אתרים וגם למשתמשים,

ראיתם, קראתם, שמעתם?

טמפלט עמוד יחיד פורטפוליו

זה הזמן להשאיר פרטים

בין אם זה לשיחה, ייעוץ או רכישת שירות, אנחנו זמינים עבורכם!