fbpx

שימוש מוגזם ברשתות חברתיות

פרסום ברשתות החברתיות ? יכול להיות שהגזמתם! מאמר אורח מאת אביב קלטמן

חדש! פריטים נבחרים מקולקציית קיץ 2020

ענבל, בת 18, 1.70 ס"מ, 65 ק"ג, מיוצרת בישראל.

סטיב, בן 27, 1.93 ס"מ, 85 ק"ג, מיוצר בארצות הברית.

נראה קצת מוזר יחסית למוצר למכירה לא? ובכן, אם אתם עושים שימוש ברשתות חברתיות אתם ככל הנראה נחשפים לעשרות, אם לא מאות מוצרים כאלו בכל יום!

המרדף אחר פידבק חיובי וההשוואה הבלתי פוסקת של חיינו לחייהם של אחרים לא משאירים מקום לספק, בשימוש ברשת החברתית אנחנו מוכרים מוצר, והמוצר הזה הוא אנחנו.

קרה לכם פעם שמחקתם תמונה שהעלתם כי היא לא קיבלה מספיק לייקים? אם כן, המוצר שלכם לא נמכר מספיק מהר.

האם השימוש המוגזם ברשתות החברתיות פוגע בנו? או אולי אפילו ההפך, ואיפה אפשר לנצל את כל המצב הזה לטובתנו?

מי רוצה להיות מאושר?

פרסום ברשתות החברתיות

השוואה חברתית היא תכונה נורמלית, שנעשה בה שימוש יותר ויותר בזמן האחרון, בעיקר בזכות הרשתות החברתיות, מה זה אומר? זה אומר שאנו נותנים לעצמנו ערך על פי הציבור שמסביבנו, לצורך העניין- הפיד שלנו בפייסבוק או באינסטגרם. האם לאור העובדה ש-90 אחוזים מבני 18-29 משתמשים ברשתות חברתיות, ההשוואה שלנו היא אובייקטיבית? ובכן, מחקרים מראים שמרבית הפוסטים שאנו מעלים מציגים את חיינו באור חיובי, לכולנו יש ילדים יפים, זוגיות מאושרת, כולנו נהנים במסיבות וטסים לנפוש בחו"ל, אולם, זהו רק צד אחד של המציאות, את הצד השני אנו לא טורחים לצלם ולהעלות, מה שגורם לתופעה הקרויה על פי חוקרים "קנאת הפייסבוק" וטוענת שכאשר אנו נחשפים אך ורק לצדדים המאושרים של חייהם של אחרים, חיינו מצטיירים בעינינו כמאושרים פחות.

מחקרים רבים טוענים שלתופעה זו, יש השפעות פסיכולוגיות רבות, הם מראים שאנשים שגולשים זמן רב בפייסבוק, או בכל רשת חברתית אחרת, מראים לאורך זמן סימני דיכאון, ירידה ברמת האושר ואיכות החיים, האלגוריתמים ברשת החברתית עובדים כך, שבחלק גדול מהזמן אנו נחשף לאנשים יותר מצליחים מהממוצע, מה שיחזק אצלנו את ההשוואה ויגרום לירידה בדימוי העצמי שלנו.

נשמע מלחיץ? בואו נירגע..

מהצד השני נוכל למצוא טענות סותרות, מחקר שנערך באנגליה טוען כי לא ניתן להצביע בוודאות על כל תוכן המוצג ברשתות החברתיות כגורם ישיר לדיכאון, חרדה או כל השפעה פסיכולוגית אחרת, כמו שניתן לטעון כי העלייה בשימוש במדיה החברתית גורמת לירידה באיכות החיים, ניתן גם לטעון שהירידה באיכות החיים גורמת לעלייה בשימוש במדיה החברתית, בנוסף, לא ניתן להכליל קבוצות אוכלוסייה שלמות, כיוון שההשפעה משתנה מאדם לאדם, כל אחד גולש באתרים אחרים ונחשף לתכנים שונים שמשפיעים עליו בצורה שונה. כמו כן, ההשפעות השליליות על המשתמשים במחקר היו נמוכות מדי בשביל להצדיק את הדאגה שנוצרה אצל האוכלוסייה.

נוסף על כך, נסו לשאול עצמכם מהו מוקד השליטה שלכם, משמעות המושג היא הרגשת השליטה שיש לאדם על המאורעות בחייו, אם מוקד השליטה הוא חיצוני, כלומר מושפע על ידי החברה, למדיה החברתית תהיה השפעה הרבה יותר גדולה על שינוי במצב הנפשי, לעומת זאת, אם מוקד השליטה הוא פנימי, כלומר מושפע אך ורק על ידי האדם עצמו, תקטן השפעת המדיה החברתית בצורה ניכרת.

אז איך אפשר לנצל את כל מצב הפרסום ברשתות החברתיות?

כפי שאתם כבר מבינים, כיום קשה מאוד למצוא בן אדם שלא משתמש באופן קבוע, או לפחות נחשף על בסיס יומי לתוצאות של פרסום ברשתות החברתיות, ישראל בפרט, היא אחת המדינות המובילות בעולם באחוז המשתמשים במדיה החברתית, אך חוץ משיתוף מידע, תמונות ואירועים משמעותיים, הרשתות החברתיות משמשות פלטפורמה מצוינת למכירה ושירות, אם פעם חשיפת המוצר או השירות לקהלי יעד שונים הייתה משימה לא קלה בכלל, כיום זוהי משימה הרבה יותר פשוטה, לא פלא, שרוב הרכישות כיום נעשות באופן מקוון, דרך הרשתות החברתיות השונות, כשפייסבוק, אינסטגרם וגם pinterest בראשן. אין כיום חברה או גוף עסקי גדול שמכבד את עצמו, ולא מתחזק חשבון באחת מרשתות המדיה החברתית.

לסיכום..

כפי שכבר הבנתם, יש המון יתרונות ברשתות החברתיות, הן מאפשרות שיתוף ותקשורת גלובלית עם אנשים מכל הגילאים ובכל העולם, ללא תלות במיקום, בזמן ובמצב הכלכלי. גם מבחינה עסקית, הן מאפשרות חשיפה של מוצרים ושירות למגוון ענק של לקוחות ושותפים עסקיים פוטנציאליים.

עם זאת, שימוש קבוע באתרי המדיה החברתית עלול לגזול זמן רב, ואף להביא להתמכרות ובמקרים מסוימים לפגיעה במצב הנפשי, אפילו מבלי שנהיה מודעים לכך.

אם נקפיד לעשות שימוש מאוזן ומוגבל ברשתות החברתיות, נוכל להנות מכל היתרונות הרבים שיש להן להציע לנו, מבלי לגרום לפגיעה בחיינו האישיים והמקצועיים.

אהבתם? שתפו בקליק אחד!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp
תשמרו על קשר
למותג שלכם מגיע לקבל את הטוב ביותר!

קחו אותו לשלב הבא כבר עכשיו עם שירותי פרסום ושיווק מתקדמים! בואו נדבר ונתחיל!

בואו נדבר על זה!

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל שאלה