רשת המדיה של גוגל (Google Display Network) google gdn היא למעשה פלטפורמה המאפשרת לנו לקדם פרסום ממומן. בעזרת הפלטפורמה הזאת אנחנו יכולים להגיע לקהל יעד מוגדר מראש, להגדיר חיפוש לפי מילות מפתח, קטגוריות, אתרים קשורים ועוד נושאי התאמה. פרסום ב-GDN מאפשרת לנו להגיע לקהלים רחבים יותר ואף להופיע באתרים רשמיים של גוגל.
מה זה GDN?
המונח GDN מתייחס ל-Google Display Network, רשת המדיה של גוגל. מדובר על אוסף של מעל 200 מיליון אתרים, סרטונים ואפליקציות שבהם הפרסום שלכם יכול להופיע. גוגל מאפשרת לכם להציב את הפרסום שלכם בכל מקום אפשרי במילים אחרות. מכיוון שמדובר על רשת כל כך גדולה ומרכזית (מעל 75% מהחיפושים מתבצעים דרך גוגל), הקמפיין הממומן יכול לעזור לכם לצבור קהלים חדשים וגם לעקוב אחרי הקמפיינים שלכם בצורה פשוטה וברורה דרך Google Ads.
האם Google GDN נכונה לכם?
האם אתם צריכים להשתמש גם אתם בתוכנה הזאת? זאת שאלה שרבים לא יודעים לענות עליה תשובה. בסופו של דבר מדובר על קמפיין ממומן שיש לו לא מעט סייגים. הסייגים נוגעים בעובדה שלמעשה מופיע ללקוח שמדובר על פרסומת וזה לא קידום אורגני. מצד שני, כאשר אתם בין כה וכה רוצים לפרסם באופן ממומן באתרים שונים, גוגל מציעה לכם את המחיר הטוב ביותר. למעשה, מודעות של גוגל מאפשרות לכם להגיע לכמות גדולה של קהלים בזמן מהיר. הפיצ'ר של גוגל גם מאפשר לכם לשלם בצורות שונות כמו מחיר לפי לחיצה ולאו דווקא הופעת המודעה באינטרנט.
בסופו של דבר, אם אתם מעוניינים לבנות מותג בצורה יעילה וזולה- google gdn היא הפיתרון הנכון. המחיר לפי מילות מפתח הוא נמוך, הסבירות שתגיעו לקהלים גבוהה והחיסרון העיקרי הוא שלא תמיד הקהל מאמין לפרסומים של גוגל. לכן, תוכלו לווסת את הקמפיין לפי לחיצה. גוגל מאפשרת לכם אינספור אפשרויות התאמה לבחירת קהל יעד ממוקד וספציפי.
איך עובד Google GDN?
רשת המדיה של גוגל מאפשרת לנו למצוא את הלקוחות האידיאליים בצורה די פשוטה. אם נשווה את החיפוש של GDN לחיפוש סטנדרטי בגוגל, נוכל לראות שיש אפשרויות מיקוד יותר מגוונות וכלים כדי להתמקד על קהל יעד נקודתי. מלבד לכך, יש פורמטים רבים של מודעות המאפשרים לנו להגיע למסר בצורה ויזואלית ולאו דווקא מילולית. לאחר שאנחנו פותחים בקמפיין ומתמקדים לפי מילות מפתח וקהל יעד, GDN בוחן את האתרים הרלוונטים ביחס לכל הנתונים שהזנתם ושם יפרסם את האתר שלכם.
לדוגמא, אם הקהל שלכם הוא אנשי הייטק שעובדים מהבית, ה-GDN מנסה לחבר הודעות למודעה שלך באתרים הקשורים בענף ההייטק ועבודה מהבית, בלוגים של הייטקיסטים, מקומות תעסוקה ובסופו של דבר, הפרסום שלך פוקד את האתרים האלה ופוגש את קהל היעד. ביצוע האיתור נעשה על ידי אלגוריתם מתקדם וקובצי Cookie של גולשים רבים. קבצי Cookie מאפשרים לגוגל לזהות היכן אותם אנשים גולשים ועל פי כל הנתונים האלה גוגל יכולה להפיק את המירב לגבי מה אותם אנשים אוהבים או לא אוהבים. ואם כבר מדברים על קבצי Cookie, גם כאן באמצעות Google GDN ניתן אפילו למקד קבצי Cookie כדי לשווק מחדש ללקוחות קודמים.
מהם סוגי הפרסום השונים?
אנחנו לרוב הולכים בקו ישר. מה זה אומר? שלרוב הלקוחות אין שמץ של מושג בכל הנוגע למודעות קידום מבחינה ויזואלית ועד כמה הויזואליות חשובה. ברשת המדיה של גוגל ניתן לשנות מגוון אפשרויות:
- מודעות טקסט – מדובר על הפורמט הפשוט ביותר. אתם יכולים להרכיב מודעה על ידי הזנה של מספר שורות שיווקיות, כותרת וקישור לאתר. כאן אין שום דבר לחדש.
- תמונה – אנחנו רוצים למשוך את הקהל במבט ראשון – משיכה ויזואלית. לכן, מודעות צריכות להופיע עם תמונות. שיטת שיווק זאת מגיעה באמצעות באנרים פשוטים ועד למודעות ענק ניתן לקרוא הכל אודות תוכנות לעריכה גרפית מומלצות.
- וידאו – היום אנשים פחות קוראים ויותר מקשיבים. גם ההקשבה של הלקוחות היא די "תזזיתית", אנחנו צריכים לתפוס את הקהל כבר בנקודה הראשונה. היום ניתן להעלות באמצעות Google GDN וידאו לרשתות השונות החברות עם גוגל, כמו Youtube. הוידאו יכול להופיע בתור פרסום בתוך אתר או להופיע בתור פרסומת ביוטיוב.
- מודעות מדיה עשירה – אם אתם רוצים באמת להגיע לתוצאות גבוהות, אתם יכולים לצרף אנימציה לטקסט ותמונות. מודעות עשירות מושכות יותר קהלים, האנימציה לא חייבת להיות מורכבת, אבל כמובן שהיא צריכה להיות נעימה לעין.
מה המטרה העיקרית?
השירות של Google GDN תורם לנו בהרבה היבטים, להגיע לקהל היעד שלנו, לזהות אתרים שהוא אוהב ובעצם להכיר את הקהל בצורה יותר טובה. באמצעות מעקב אחרי הקמפיין נוכל לגלות עד כמה הוא אפקטיבי ובכך גם לפעול בצורה אורגנית על ידי הטמנת מילות מפתח וקניית קישורים חיצוניים באתרים בהם רוב הלקוחות שלנו מבקרים. עם זאת, כאשר אנחנו עובדים בצורה ממומנות (קידום ממומן) אנחנו צריכים להיות הרבה יותר זהירים.
נסביר, קידום ממומן הוא לא דבר פשוט. אמנם קל מאוד להקים קמפיין, אבל התוכן של הקמפיין הוא קריטי, אנחנו צריכים לדאוג שהלקוח לא יקבל תוכן פרסומי, אלא תוכן מעשיר. ברגע שהלקוח מרגיש שמנסים למכור לו משהו הוא פשוט לא ימשיך לשלב הבא. בשביל זה יש אנשי קידום שיכולים לסייע לכם בהקמת קמפיין, מחקר מילות מפתח, בניית תוכן וידאו, תמונות ומילולי.