fbpx

בניית חנות וירטואלית – המדריך המקיף

בניית חנות וירטואלית יכולה להישמע בתור מלאכה פשוטה, ובאמת היום יש מגוון רחב של פלטפורמות שלא דורשות טרחה או ידע רב מצידנו. מנגד, בגלל ההיצע הרחב של חנויות וירטואליות דווקא השקעה בפן הטכני והשיווקי הכרחי. אם הציפייה שלכם לקבל מכירות לאחר פתיחת חנות וירטואלית פשוטה, צר לנו לאכזב אתכם אבל אתם צריכים להשקיע מעט יותר. הנה כל מה שאתם חייבים לדעת על בניית חנות וירטואלית.

בניית חנות וירטואלית – האם יש בזה כסף?

בואו ניגש ישר לעניין המרכזי – האם אפשר להתפרנס בכבוד מחנויות וירטואליות? יש סוגים שונים של חנויות וירטואליות. יש חנויות וירטואליות שהן תוספת לעסק פיזי, ומנגד יש חנויות שעומדות רק על מכירה אונליין. בשני המקרים, אפשר להתפרנס בכבוד. בגלל עלויות המחייה הגבוהות אנשים רבים מחפשים עוד הכנסות צדדיות, ולמי שחושב שמדובר על הכנסה פסיבית – צר לנו לאכזב אתכם בפעם השנייה. חנות וירטואלית היא לא הכנסה פסיבית, לפחות בהתחלה.

חנויות וירטואליות עובדות על נישות שונות והיתרון המרכזי בהן הוא שאתם יכולים למכור מוצרים לקהל יעד רחב יותר – לחו"ל. בנוסף, אתם לא חייבים להחזיק במלאי, אלא לשמור את המלאי במחסני היצרנים ובכל פעם שיש משלוח המוצר שלכם ייצא לנקודת ההזמנה ללא טרחה מצדכם וכמובן שהשירות הזה עולה כסף. חנויות וירטואליות איכותיות יכולות להניב אלפי ועשרות אלפי שקלים בכל חודש. מנגד, חנויות וירטואליות יכולות גם לא לממש מכירה אחת בשנה, למה זה קורה? בגלל בניית חנות וירטואליות בצורה לא נכונה, לא ייחודית וללא ערך מוסף ללקוח.

איך בונים חנות וירטואלית?

בחירת הפלטפורמה

תחילה אתם רוצים לבחור פלטפורמת מסחר אלקטרוני. יש מגוון רחב של אתרים ותוכנות דרכן תוכלו לפתוח חנות וירטואלית: שופיפיי, וויקס, וורדפרס ובנייה באופן עצמאי על ידי קוד. לכל פלטפורמה יש את היתרונות והחסרונות וכרגע הפלטפורמה העדיפה מבחינתנו היא וורדפרס. וורדפרס היא תוכנת קוד פתוח המאפשרת לכם לפתוח אתרי e-commerce (אתרי מסחר אלקטרוני). כמובן שיש לנו גם את שופיפיי שמיועדת למטרה הספציפית הזאת. בבחירת הפלטפורמה אתם צריכים לחשוב על קהל היעד, עלויות ותחרות.

הגדרת קהל היעד

בדיוק כמו עסק פיזי, גם בניית חנות וירטואלית דורשת לחפש קהל יעד. הכרת קהל היעד היא קריטית גם בשביל לדעת את הכדאיות בפתיחת החנות וכמו כן, לדעת איך לשווק את האתר שלכם באופן ממוקד. מציאת קהל יעד מתבססת על שלושה עקרונות: דמוגרפיה, גיל ומין. כמובן שיש עוד אלמנטים נוספים שאתם יכולים לחקור כמו אורח חיים, עמדות פוליטיות ועוד.

היכרות עם המוצר

זה אמנם עשוי להישמע מעט קלישאתי, אבל המוצר הוא לא בהכרח הדבר שיתרום לכם לקנייה. כל עוד האתר שלכם לא בנוי בצורה מעולה ומושכת, אף אחד לא יוכל לראות את המוצרים שלכם. אם בחרתם לעבוד בצורה של דרופשיפינג, היינו ממליצים לכם כן להכיר את המוצר ולהזמין אחד כדי שבאמת תדעו מה אתם מוכרים. בנוסף, המוצרים שאתם מוכרים צריכים להיות ייחודיים, תמיד תזכרו שאתם נכנסים לפלטפורמה עם תחרות גבוהה וכמובן לא לשכוח למתג את המוצר. המוצר צריך להיות משהו שאתם מתחברים אליו, וכמובן צריך לדעת לתמחר אותו נכון כדי שתוכלו לגרוף רווחים לאחר שקלול מיסים, שילוח, שיווק וכל ההוצאות הנלוות לעסק.

בחירת עיצוב האתר

בניית חנות וירטואלית חייבת להיות מעוצבת בצורה טובה ובנויה בדרך בה יהיה לכם קל להחיל שינויים. כל הפלטפורמות שציינו מאפשרות לכם לעצב באופן עצמאי כמעט, וזה די פשוט. עם זאת, כדי לעצב בצורה מקצועית וייחודית תצטרכו לרכוש שירותים בתשלום כמו וויקס וורדפרס. בשביל לבנות אתר שופיפיי תצטרכו לשלם מראש (חודש ניסיון), לכן נצלו היטב את הזמן וזכרו לבטל את התשלום במקרה בו התוכנית לא הצליחה.

שירות חיצוני

אנחנו רוצים לחסוך כל הוצאה, אבל צריך לדעת גם איפה לחסוך. אם אתם רוצים לבנות אתר עם ערך מוסף, עם לוגו איכותי, עם תכנים איכותיים אתם תצטרכו לשכור שירותים חיצוניים. אנשי מקצוע מבינים את הערך של בניית אתר לא רק מבחינה ויזואלית, אלא גם מבחינת קידום בגוגל. גוגל מקדמת אתרים שהיא רואה לנכון שהם לא סתם עוד אתר. האלגוריתם של גוגל חכם, ולכן רצוי לעבוד עם חברה שמבינה בקידום ובניית אתרים

כמה עולה בניית חנות וירטואלית?

עכשיו שהבנו שכן אפשר להרוויח יפה ממסחר אונליין, נרצה גם לדעת כמה זה עולה לנו. עלות המינויים לשירותי הפרמיום נעים בין 12$ ל-20$ בחודש. בחלק מהפלטפורמות תצטרכו גם להפריש כל סכום ממכירה שהתרחשה באתר ולכן, אנו ממליצים לעבוד עם ממשקים שאין התחייבות לטווח ארוך. לדוגמה, אתרי וורדפרס הם אתרים חינמיים לחלוטין וגם עם קוד פתוח (נרחיב על זה בהמשך). ניתן לשכור שירותי בניית חנות וירטואלית מבעל מקצוע שיש ברשותו את תוכנת הפרמיום ובכך העלויות היחידות שאתם מוציאים הן עלויות עבור בניית האתר. אתם מקבלים בנייה מקצועית שתעמיד את האתר שלכם תוך פרק זמן קצר באוויר.

מלבד לכך, יש לקחת בחשבון גם עלויות של אחסון אתרים. בחירת שרת של אחסון אתרים היא בהתאם לטראפיק באתר וגם כאן יש לנו השפעה על הקידום. אתר שאינו עובד בצורה חלקה ומהירה (בגלל אחסון לא איכותי) הוא אתר שפחות יקודם על ידי גוגל. ולבסוף, עלויות שיווק. שיווק צריך להיות בכל פלטפורמה בה נמצא קהל היעד, רצוי לפתוח רשתות חברתיות לחנות ובכך להגדיל את קהל היעד. בנוסף, יש לנו קידום אורגני וקידום ממומן בגוגל שאנחנו ספציפית חשובים שיותר נכון לעבוד בעזרת קידום אורגני ולעיתים רק בהתחלה בקידום ממומן.

בניית חנות וירטואלית עם קוד פתוח

עדיף בניית חנות וירטואלית בקוד פתוח או סגור? קוד פתוח הוא קוד גלוי לעין, ולכן הוא גם ניתן לשינוי. בעזרת קוד פתוח ניתן ליצור שיפורים בתוך פלטפורמת בניית האתר באופן עצמאי, מתכנתים יכולים לשנות את האתר שלנו ובגדול – יש לנו גישה לחלק האחורי של האתר. מנגד, קוד סגור אינו ניתן לשינוי, אלא רק על ידי יוצרי התוכנה. קוד סגור נועד לשימוש בתוכנה ולא לקניית התוכנה.

מבין הפלטפורמות שעובדות עם קוד סגור: שופיפיי, קונימבו,, salesforce. מבין הפלטפורמות שעובדות עם קוד פתוח: וורדפרס, מגנטו וויקס (וויקס היא פלטפורמה בתשלום חודשי). גם עם קוד פתוח וגם עם קוד סגור אפשר להגיע להישגים ומכירות גבוהות. כל עוד אתם עובדים מול קו אחיד של עיצוב ומיתוג תוכלו להצליח בכל פלטפורמה.

מה היתרון בליווי מקצועי?

שירות בניית חנות וירטואלית אוטומטית תורם לפיתוח האתר וקידום בגוגל. בניית אתר באופן מקצועי דורשת ניסיון. ללא ניסיון האתר שלכם יראה בהתאם או שתבזבזו זמן רב בלמידה. עלויות בניית חנות וירטואלית משתנות בהתאם לסוג האתר, האם מדובר על אתר וורדפרס או אתר בשפת תכנות. לרוב השירות כולל גם אפשרויות קידום והזנת תכנים (קידום אורגני). לכן, ההמלצה היא כן להיעזר בבעל מקצוע, אך לא פחות חשוב לעבור על הדגשים של בחירת מוצג, מיתוג, מציאת קהל יעד ובדיקת רווחיות.

אהבתם? שתפו בקליק אחד!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp
תשמרו על קשר
למותג שלכם מגיע לקבל את הטוב ביותר!

קחו אותו לשלב הבא כבר עכשיו עם שירותי פרסום ושיווק מתקדמים! בואו נדבר ונתחיל!

בואו נדבר על זה!

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל שאלה