fbpx

ביקורות

אז מה זה ביקורות ?

חזרה למילון מונחים

ביקורת חיובית מלקוחות היא אחד הכלים השיווקיים האפקטיביים והחזקים ביותר להבאת לקוחות חדשים. יש לביקורות המון כוח. אפילו, אנחנו בטוחים שנתקלתם במהלך חייכם באנשים, שפשוט לא מוכנים לרכוש מוצר כלשהו אלא אם כן יהיו עליו ביקורות וחוות דעת טובות. לפעמים החלק הזה יהיה אחד הדברים שאנשים יחפשו בדף המוצר או עמוד הנחיתה שלכם. מה יש לאנשים אחרים להגיד עליכם? האם אתם אמינים? האם המוצר או השירות שלכם איכותי ושווה את הכסף שלהם? על כל השאלות האלו שעולות במוחותיהם של הלקוחות שלכם באופן אוטומטי כשהם מתלבטים אם לרכוש או לא – הביקורות יכולות לענות. אנשים אוהבים לשמוע מה יש לאנשים אחרים להגיד, והרבה פעמים הם גם ילכו בדיוק עם ההמלצה שלהם, במידה ואלו כבר רכשו את המוצר או השירות שלכם.
על פי נתונים סטטיסטיים מדי שנה יותר ויותר קונים פוטנציאליים מחפשים ביקורות באינטרנט לפני ביצוע ביצוע עסקה. כ- 30% עושים את זה לפני כל עסקה. הביקורות כל כך עוצמתיות משום שהן יכולות להיות הגורם המכריע שישפיע על הלקוחות שלכם לרכוש או לא לרכוש. פשוט ככה. כל עסק שמעוניין לקדם את עצמו בצורה יעילה, צריך לאסוף מאגר של ביקורות ומשובים מכל הלקוחות שלו.
כלל חשוב שכדאי לזכור הוא, שלקוחות יאמינו יותר לביקורת מבן אדם לא מוכר מאשר לפרסום של המותג או העסק שלכם. כמו שציינתי, אנשים אוהבים להקשיב לאנשים, יותר מאשר מותגים וארגונים רשמיים.

אז איך משיגים ביקורות?

הדרך הטובה ביתר להגדיל את מספר הביקורות שלכם היא פשוט מאוד לבקש מהלקוחות שלכם לכתוב ביקורת. הרבה פעמים אתם גם ככה נמצאים בשיחה או התכתבות עם הלקוח. אז למה לא לבקש ממנו באופן ישיר ופשוט שיכתוב ביקורת? לפי מחקרים זה גם מגדיל את הסיכוי לכך שהביקורות שהם יכתבו בסופו של דבר יהיו חיוביות.
תנו להם הנעה לפעולה. בתחתית האתר או דף הנחיתה שלכם אתם יכולים להוסיף הנעה לפעולה שמעודדת אנשים להשאיר לכם ביקורות. אתם יכולים אפילו להסביר ללקוח שלכם במשפט אחד למה אתם רוצים שישאיר לכם ביקורת ומה החשיבות בביקורת שלו עבורכם. כך גם תגבירו על הדרך את ההנעה לפעולה.
בנוסף, תוכלו גם לשלוח ללקוח שלכם סקר שביעות רצון במייל. קיימות המון אפליקציות היום של מיילים אוטומטיים שתוכלו להיעזר בהן. הרבה פעמים שווה לשלוח ללקוחות שאלון שביעות רצון כדי שגם תוכלו לשפר את השירות שאתם נותנים ללקוחות. כך אתם משדרגים בעצם באופן עקבי את הערך המוסף שאתם מעניקים. כחלק מאותו שאלון כדאי גם להוסיף אפשרות להשארת ביקורת בגוגל או בפייסבוק

קיימים 3 פרמטרים עיקריים שיכולים להכריע בסופו של דבר אם הלקוחות שלכם ישאירו ביקורת.

  • שירות או מוצר גרועים – במקרה הזה הלקוחות יספרו על החוויה בכל הזדמנות (אם לא תטפלו בתלונה בצורה הנכונה). תמנעו לעצמכם אי נעימויות ותדאגו שכל השלבים יעברו חלק, כך שללקוח שלכם לא תהיה סיבה להשאיר ביקורת לא חיובית מלחתכילה.
  • שירות או מוצר טובים – רוב העסקים נמצאים בקבוצה הזו, ורוב הלקוחות לא בוחרים לשתף בחווית השירות החיובית שלהם. לכן כאן תצטרכו להתאמץ יותר וכמו שאמרנו קודם, לבקש מהם בכמה דרכים להשאיר את הביקורת שלהם, בייחוד אם החווייה שלהם הייתה חיובית.
  • מעל המצופה – במקרה הזה חווית השירות או המוצר שלכם היו טובים מהרגיל. הלקוחות קיבלו יותר ממה שציפו לקבל. גם במקרה זה יש סיכוי מאוד גדול שישתפו את כל מי שירצה לשמוע. את סוג התגובות האלו כדאי לכם לשים במרכז ולפרסם בעמודים שלכם, שכולם יראו. הם יהיו ההיילייטס שלכם, ויעזרו ללקוחות הפוטנציאליים שלכם בהתלבטות לצד החיובי.
חזרה למילון מונחים

ראיתם, קראתם, שמעתם?

טמפלט עמוד יחיד פורטפוליו

זה הזמן להשאיר פרטים

בין אם זה לשיחה, ייעוץ או רכישת שירות, אנחנו זמינים עבורכם!

דילוג לתוכן