fbpx

סטורי

אז מה זה סטורי ?

חזרה למילון מונחים

חודש אוגוסט 2016, אינסטגרם השיקה את האופציה לפרסם סטורי. סטורי היא פונקציה המאפשרת למשתמשים לצלם, לעצב, להוסיף אפקטים, פילטרים, גיפים, שכבות עם אנימציות, טקסטים ומוזיקה – ולפרסם אותם בצורה ציבורית בסטורי שלהם באינסטגרם. הסטורי הוא בעצם אסופה של תמונות או סרטונים. ברגע שהם עולים לסטורי של המשתמש, הם נעלמים לאחר 24 שעות בדיוק. הרעיון הכללי שעומד מאחורי הפיצ'ר המדליק הזה הוא לאפשר לכם לספר לעוקבים שלכם בעצם מעין סיפור של מהלך היום שלכם מתחילתו ועד סופו. זהו סוג תוכן שהוא על הדרך, לא ערוך ולא מתאמץ במיוחד, או בקיצור – אותנטי.
מהסיבה הזו ועוד רבות אחרות הסטורי הפך לכה פופולארי מאז שהוא יצא לאוויר, וכמעט אין אחד שמתשמש במדיה החברתית ולא מנצל את הסטורי לטובתו.
אין ספק שהתנועה ברשתות החברתיות רק הולכת וגוברת עם השנים ועם העלייה של הטראפיק ברשתות הללו כך גם עולה הרצון של חברות ומפרסמים להראות נוכחות, גם כן ברשתות החברתיות לצד כל אותם אנשים שמנהלים פרופילים פרטיים או עסקיים. את הנוכחות שלהן שם הן מנצלות בעיקר לפרסום, אינטראקציה עם לקוחות קיימים ומשיכה של לקוחות חדשים. את כל אותן האינטראקציות היה נהוג בעבר לעשות באמצעות פוסטים מקודמים או פוסטים ממומנים. לאחרונה האינטראקציה דרך הסטורי מרקיעה שחקים והוא הפך לכלי שיווקי חזק ביותר.

הסטורי הלך ותפס תאוצה די מהר, כשהפופולריות שלו באינסטגרם ממשיכה לעלות. נכון להיום, בסטורי של אינסטגרם יש למעלה מ-500 מיליון משתמשים יומיים, ולאינסטגרם עצמה יש כבר יותר ממיליארד משתמשים חודשיים.
מאז ההשקה של הסטורי באינסטגרם ב- 2016, חברות אחרות נוספות לקחו את הרעיון של הסטורי תחת כנפיהן. פייסבוק, טוויטר, סנאפצ'אט ועוד חוגגים על הרעיון ומאפשרים למשתמשים שלהן להעלות סטורי ובכך גם לתעד את היום שלהם בכמה מקומות ברחבי המדיה החברתית. אינסטגרם ופייסבוק אפילו מאפשרות לכם לתזמן את הסטורי שלכם ולהעלות אותו ל- 2 הרשתות בו זמנית.

אז איך מוודאים שהסטורי איכותי ומושך?

התנאי לקידום של כל סוג של סטורי באינסטגרם הוא להשקיע בתוכן. או כמו שנהג להגיד ביל גייטס: התוכן הוא המלך. בעידן שבו יש כל כך הרבה גירויים ברשתות החברתיות ובעולם האמיתי, רק תוכן איכותי עם ערך מוסף מצליח לבלוט. אז כמובן שאפשר לשאוב השראה מתכנים קיימים ומטרנדים סוחפים, אבל בסופו של דבר התוכן שאתם מעלים אמור לייצג אתכם ואת המותג או העסק שלכם. אם תחשבו על התוכן היטב לפני שאתם מעלים ותשקיעו בו, אתם מעלים באופן משמעותי את הסיכויים שהסטורי שלכם יהיה מוצלח ויגיע לתפוצה רחבה של קהל יעד.
לסטורי יש אפקט נוסף חשוב מאוד. אם מישהו שיתף את הפוסט שלכם בסטורי שלו כדי שהחברים שלו יראו – זה אומר שהוא מרגיש בנוח איתכם ומקבל תחושת הזדהות עם העמוד שלכם. עמוד האינסטגרם האישי של הרבה אנשים הוא מרחב משמעותי להבעה העצמית שלהם. הסטורי במיוחד, הוא הסיפור האישי שהם מספרים לעוקבים שלהם. רובם לא ישתפו סתם תמונה יפה, אלא פוסט שגרם להם להרגיש משהו או נתן להם ערך כלשהו. תחשבו היטב על הפוסטים שאתם בוחרים לשתף. גם שמירות של פוסטים נותנות אפקט דומה: ברגע שאנשים שומרים את הפוסט שלכם זה מאותת לאלגוריתם של אינסטגרם שהפוסט הזה מעניין ובעל ערך עבורם. הוא כל כך מעניין שאותם אנשים רוצים לשמור אותו ולחזור לעיין בו שוב בהמשך. ברגע שאינסטגרם מבין את זה, הוא יפרגן לפוסט שלכם בעוד ועוד חשיפה ובכך גם יגדיל את העוקבים ויחס ההמרה שלכם.

חזרה למילון מונחים

ראיתם, קראתם, שמעתם?

טמפלט עמוד יחיד פורטפוליו

זה הזמן להשאיר פרטים

בין אם זה לשיחה, ייעוץ או רכישת שירות, אנחנו זמינים עבורכם!

דילוג לתוכן