קידום אתרים אורגני, או באנגלית SEO, הוא קיצור של הביטוי Search Engine Optimization, או בתרגום לעברית, אופטימיזציה למנוע חיפוש. למה הכוונה בעצם? אופטימיזציה למנוע חיפוש, היא למעשה סדרה של פעולות שאנו מבצעים על אתר ומחוץ לאתר, שיאפשרו לעמוד מסויים באתר להתקדם לראש של דף התוצאות במנועי החיפוש השונים עבור ביטוי מסויים.
המטרה העיקרית בקידום אורגני היא שהאתר שלכם יגיע לראש תוצאות החיפוש, בביטויים רלוונטיים, ובעלי נפח חיפוש משמעותי. האתר יקבל כניסות וגולשים על בסיס קבוע, ללא כל תשלום לגוגל או השקעה בפרסום ממומן ברשתות החברתיות.
אז למה קידום אורגני?
קידום אורגני של אתר מתבצע באופן טבעי שמתמזג בשאר הנוף. הוא מתבצע באמצעות מספר פעולות מאחורי הקלעים כדי לשפר את הדירוג של האתר שלכם וכל העמודים שלו במנועי החיפוש השונים. מנועי החיפוש אוהבים אתרים מסודרים, קריאים ופשוטים. אתר איכותי נמדד לפי כמות התוכן שיש בו והאיכות שלו, קידוד נכון של האתר (תגי HTML תקינים), סדר ארגוני, צפיפות מילות מפתח נכונה, ורלוונטיות התוכן למילות החיפוש שנבחרות. היום, גוגל מקדישה לא מעט חשיבות לכמויות התוכן, צפיפות מילות המפתח ואיכות התכנים. מהסיבה הזו, אתרים שמופיעים בדירוג גבוה, גם אם הם אתרי תדמית, יכילו מאמרים וכתבות עם מילות מפתח רלוונטיות. היתרון בקידום אורגני הוא ההשקעה הכספית המינימלית שהוא מצריך, לעומת פרסום בקידום ממומן. החיסרון היחידי שיכול להיות לו הוא הזמן הרב שיש להשקיע בקידום אורגני. אבל, כידוע, רומא לא נבנתה ביום אחד. כל דבר טוב ואיכותי דורש זמן והשקעה. אם תעשו זאת כמו שצריך, תהיו בטוחים שקידום אורגני יקח את האתר או דף הנחיתה שלכם כמה רמות קדימה ויעלה אתכם בתוצאות גבוהות הרבה יותר בגוגל.
אופטימיזציה לאתר
אז אחרי שביצעתם מחקר מילים ומצאתם את הביטויים הדרושים לקידום האתר, תוכלו להתחיל לבצע אופטימיזציה בעמודים הקיימים. בהמשך תיצרו גם עמודים חדשים שיטרגטו ביטויים נוספים מהרשימה. כל פיסת תוכן שאתם מייצרים, בין בעמוד קיים ובין כעמוד חדש, צריכה לתת מענה ללקוחות שלכם גם ברמה האינפורמטיבית וגם ברמה השיווקית. אם, למשל, מדובר בעמוד קטגוריה מסוג "מוצרי ספורט", אז תוסיפו בראש או בתחתית העמוד תוכן שירחיב על סוגי מוצרי הספורט השונים, השימושים בהם, התועלת בכל אחד ועוד מידע רלוונטי. אם מדובר בעמוד מוצר ספציפי, המציג אביזר ספורט מסויים, מומלץ ליצור תיאור מוצר נרחב כמה שיותר, עם התועלות שלו מודגשות כבר בראש הפסקה. מומלץ לשלב גם סרטון ותמונות של המוצר – זה ידוע שתוכן ויזואלי מוכר יותר.
תוכן ממש לא חייב להיות רק טקסט. וידאו הפך לסוג התוכן המועדף בשנים האחרונות, במיוחד ביוטיוב ובפייסבוק. אם יש באפשרותכם להשקיע בווידאו איכותי ורלוונטי לקהל היעד שלכם, עשו זאת, ואל תשכחו להטמיע אותו גם באתר וגם בעמודים העסקיים שלכם ברחבי הרשתות החברתיות.
תוכן איכותי ורלוונטי
המטרה הראשונית של הקידום האורגני היא להופיע כמה שיותר גבוה במנוע החיפוש או לקבל כמה שיותר חשיפות ברשת החברתית. אם התוכן שאתם מעלים מספיק איכותי אז הוא יעזור לכם לממש מגוון רחב מהיעדים שלכם. לדוגמא, ביצוע הזמנה באתר, השארת פרטי לקוח, קבלת שיחות טלפון, הודעות ועוד. כדי לעשות קידום אורגני טוב חשוב מאוד ליצור תוכן איכותי שיעניין את הגולשים שלכם, ובו בעת ליצור גם התאמה לפלטפורמה שבה הוא מפורסם.
קידום ושיווק אורגני בגוגל הוא השקעה בנכס לכל דבר. ממש כמו שקונים משכנתא. אתם יכולים להפסיק קידום אורגני לתקופה מסוימת ועדיין ליהנות מחשיפה אורגנית משמעותית. כזו שמניבה לכם רווחים על בסיס קבוע. הכל תלוי בעד כמה האתר שלכם איכותי, כמה התוכן בו מעניין ורלוונטי, כמה הוא בנוי טוב, נעים לגלישה ומשרת את קהל המבקרים שלו.