גוגל לעסק שלי (google my business) הוא אחד השירותים שגוגל מציעה עבור בעלי עסקים על מנת לקדם את עצמם בגוגל ולהגדיל את מסד הנתונים של מנוע החיפוש. השירות מבוסס על שירות אחר של גוגל, אשר שימש בעבר עבור אפליקציית המפות, אך לאחרונה הוא עבר הרחבה ושיפור. אז איך מפרסמים בגוגל מי ביזניס?
קידום לוקאלי מול קידום כללי
אחד האלמנטים שגוגל מיי ביזנס מנסה להביא לקדמת הבאה הוא הרעיון המקומי. במקרים רבים, החיפוש של גולשים אחר מוצרים ושירותים כולל גם הגבלות גיאוגרפיות – מסעדות בתל אביב, מנעולנים בירושלים או טכנאי מחשבים בחיפה. על כן, רוב הסיכויים שדווקא קידום באמצעות מקום יוביל ללידים איכותיים יותר עבור העסק, מאשר קידום על סמך מילות חיפוש. בנוסף, מבחינה תחרותית, השוק הלוקאלי תמיד קטן יותר מהשוק הארצי או הכללי, ועל כן הוא מספק יתרון לעסקים קטנים, ומאפשר להם להשתלב בשוק בקלות רבה יותר ובעיקר בהשקעה כלכלית נמוכה יותר.
איך קידום בגוגל מיי ביזנס עוזר?
הרעיון הבסיסי של GMB שלי הוא הצגת עסקים באופן לוקאלי. על כן, הנקודה בה הוא תורם ביותר הינה כאשר גולשים משתמשים בשירותי המפות של גוגל. כאשר משתמשים מחפשים עסקים בסביבתם, הם יקבלו תוצאות של עסקים אשר מופיעים בגוגל מיי ביזנס. בנוסף, גם כאשר משתמשים נעזרים בשירות החיפוש הרגיל של גוגל, העסק שלכם עשוי להופיע בצד השמאלי של המסך (אזור גרף הידע). הדבר יתרחש בוודאות כאשר יחפשו את שם העסק באופן ספציפי, אך הוא עשוי להתרחש גם בחיפושים כלליים יותר. מדובר בקידום חזק ביותר, ולרוב אפשר להגיע אליו במחירים זולים במיוחד ואפילו בחינם.
איך עובד הקידום בגוגל לעסק שלי?
באופן כללי, מדובר בשירות חינמי אשר כל בעל עסק יכול להשתמש בו. כל מה שצריך הוא לפתוח חשבון בגוגל, ולאחר מכן להירשם כעסק ולספק את פרטי המידע העיקריים – שם העסק, טלפון וכתובת. לרוב התהליך ייקח מספר שבועות, שכן גוגל תנסה לאמת שאכן העסק קיים ושהכתובת נכונה. ברגע שתהליך האימות יושלם, גוגל תשלח קוד אימות ויהיה ניתן להתחיל לראות את העסק בתוצאות החיפוש. במקרה בו מדובר על עסק ללא כתובת קבועה, כמו למשל טכנאי אשר מגיע לבית הלקוח, ניתן לבחור באפשרות של עסק ללא כתובת ולציין את אזורי השירות. לאחר פתיחת עמוד העסק אפשר יהיה להתחיל לשפר אותו על מנת לדאוג לקידומו.
מתעניינים בגוגל לעסק שלי?
השאירו פרטים ונחזור אלכם בהקדם האפשרי
אז איך מקדמים עסק בגוגל לעסק שלי?
כמו בתחומים אחרים, גם כאן הדגש הגדול הוא על תוכן מדויק, נראות וקישורים. כדאי מאוד למלא כמה שיותר פרטים על העסק בעמוד שלו בגוגל מיי ביזנס, וכן לספק כמות נאה של תמונות טובות ובאיכות גבוהה. עסק ללא תמונות תמיד מעורר חשד אצל הגולשים, ולרוב גם יזכה למקום נמוך יותר בתוצאות של גוגל. בנוסף, קיימת גם אפשרות ליצור סיור בעסק באמצעות שירות google see inside. מדובר בשירות שיכול לשמש כמעין סרטון פרסומת עבור העסק ולסייע בקידומו. חשוב לדעת מראש כי על מנת ליצור סרטון כזה, יש צורך בשירותיו של צלם שקיבל אישור מגוגל לבצע זאת.
קישורים וחיבור
הדגש הנוסף בקידום העסק בגוגל מיי ביזנס, כמו בשאר השירותים של גוגל, הוא קישורים לעסק מאתרים אחרים. במקרה של גוגל לעסקים אין צורך בהכרח בכתבות עמוסות במילות חיפוש, אלא בעיקר בהופעה של העסק במגוון שירותים הנחשבים בידי גוגל כשירותים אמינים לעסקים. דפי זהב, בזק (144), זאפ, פייסבוק וכן פורטלים שונים המתמחים בנושאים (כמו המקצוענים). לרוב הוספה של עסק לפורטלים אלו היא חינמית, ועל כן נגישה עבור כל בעלי העסקים.
תגובות וקישור לאתר
עוד אלמנט שיסייע מאוד לקידום העסק בגוגל לעסק שלי הוא קיומן של תגובות אוהדות בדף העסק. כמובן שכאן אין ממש אפשרות ליצור את התגובות, אלא פשוט לעודד לקוחות מרוצים להגיב בפלטפורמה של גוגל. גוגל גם יודעת לזהות תגובות מזויפות ומסננת אותן בצורה לא רעה, אז לא מומלץ לנסות להתל באלגוריתם. כמו כן, כדאי מאוד שהעמוד העסקי בגוגל יכלול גם קישור לאתר, אשר יוכל לספק פרטים נוספים, וכן לאפשר ללקוחות לבצע רכישה במידה והעסק שלכם מותאם לכך.