fbpx

קידום אתרים

אם יש לכם עסק או מותג או שאתם מתעניינים בעולם הדיגיטל, סביר להניח שכבר יצא לכם לשמוע את המונח קידום אתרים. אבל האם אתם בטוחים מה הוא אומר ומהי החשיבות שלו? אם לא כל כך, הגעתם בדיוק למקום הנכון. קידום אתרים הוא השם הכולל למגוון של פעולות שמתבצעות במטרה לשפר את מיקום הדפים של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש.

בייחוד אם יש לכם עסק או שאתם מציעים שירותים או מוצרים מסוימים לקהל לקוחות, קידום אתרים הוא חשוב ואף קריטי להצלחה של העסק שלכם. בעולם הדיגיטלי והמתקדם של היום, רוב האנשים זנחו את העמידה בפקקים ארוכים והליכה בחום עם שקיות, לטובת ביצוע רוב הקניות שלהם באינטרנט. מהזמנות של מצרכים בסופר, עד רהיטים, בגדים, הנעלה וגאדג'טים מחו"ל.

האפשרויות ברשת האינטרנט הן אין סופיות, ואתם לא רוצים לפספס את ההזדמנות לקחת חלק פעיל בזירת המסחר הדיגיטלית הענקית הזו.
המטרה העיקרית של קידום אתרים היא לחשוף את האתר שלכם בפני כמה שיותר לקוחות רלוונטיים לנישה הספציפית בה אתם מתמחים. קידום אתרים מתבצע באמצעות שילוב של מגוון טכניקות שיווקיות, כדוגמת קידום אתרים ממומן וקידום אורגני.

נסביר אילו ערוצי שיווק קיימים ומהו ההבדל ביניהם. נפרט על טקטיקות שונות בהן ניתן להשתמש בכדי לוודא שהקמפיינים שלכם מצליחים, ונסביר כיצד תוכלו להגדיל מכירות עם קידום אתרים שמתבצע בצורה נכונה ומדויקת.

הכירו את השיטות השונות לקידום אתרים

קידום אתרים מחולק ל-2 סוגים עיקריים. קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן. שיטות קידום אלו משתמשות בטקטיקות שונות ומגוונות במטרה להגדיל מודעות לעסק וליצור חשיפה לאתר. בזכות עבודה שיווקית נכונה ומחושבת שכוללת את 2 השיטות, ניתן להביא הרבה לקוחות חדשים לעסק, ליצור אוטוריטה בתחום שלכם ולהגדיל מכירות באופן משמעותי.

קידום אתרים ממומן, מתבסס על קנייה של מקום פרסומי במנועי חיפוש או מדיה חברתית והצבת מודעות שמעבירות את הגולשים ישירות לאתר שלכם. עם קידום ממומן ניתן להשיג תוצאות מהירות. קידום אורגני לעומת זאת, מתבצע בעזרת שימוש בטכניקות שונות שעוזרות לאתר לעלות לראש תוצאות החיפוש עבור שאילתה מסוימת. שיטה זו היא חינמית לחלוטין ומספקת תוצאות איכותיות, אך היא לוקחת זמן.

אז כיצד בעצם 2 סוגי הקידום שציינו עובדים בדיוק, מתי נשתמש בכל אחד מהם, אילו יתרונות מרכזיים הם טומנים בחובם ומהם ההבדלים העיקריים ביניהם? ריכזנו עבורכם את המדריך המלא לקידום אתרים.

קידום אתרים ממומן

הסוג ה-1 של קידום אתרים שנדבר עליו, הוא קידום ממומן. זוהי שיטת שיווק פופולרית במיוחד שנעשה בה שימוש נרחב בקרב כמעט כל עסק, אתר, ארגון או חברה שאתם מכירים. כנראה יצא לכם, ולא פעם (לעיתים גם מספר פעמים באותו יום), לראות פתאום פרסומת של איזו חברה או מותג קופצת לכם בפיד של האינסטגרם או הפייסבוק, או אולי בין שיר לשיר ביוטיוב. למשל, ממש במקרה חיפשתם לפני כמה ימים חדר כושר בתל אביב, ופתאום זמן קצר לאחר מכן אתם מתחילים לראות מודעות של חדרי כושר בתל אביב. הפרסומות האלו הן בעצם מודעות ממומנות. חברות ועסקים ממקדים אותן לקהל היעד הרלוונטי שלהם במטרה לקדם את האתר והמוצרים או השירותים שהם מציעים.

סימן היכר נוסף של קידום אתרים ממומן הוא התוצאות הראשונות של מנוע החיפוש לשאילתה מסוימת. בכל פעם שתקלידו מילה או ביטוי מפתח במנוע החיפוש, תראו קודם כל את האתרים שביצעו קידום ממומן וקנו מגוגל את המיקום בראש הרשימה. האתר יישאר בראשה כל עוד בעל האתר ממשיך את הקמפיין הממומן.

מה זה בכלל קידום ממומן?

קידום ממומן בגוגל הוא בעצם קנייה של מקום פרסום במנועי החיפוש עבור האתר. בקידום ממומן ניתן לשלם סכום מסוים שנקבע מראש למנוע החיפוש (גוגל, יוטיוב) על מנת שיציגו את האתר או דף הנחיתה שלנו בראש תוצאות החיפוש למילה או ביטוי מפתח מסוימים. בנוסף לכך, קידום ממומן מאפשר לנו לקנות מיקום למודעות שיצרנו ברחבי המדיה החברתית (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק).

מי צריך קידום ממומן?

קידום אתרים ממומן יכול להתאים לכל עסק, מותג, חברה, ארגון או בעל מקצוע שמעוניין להגדיל את רמת החשיפה והמכירות באתר שלו. עם זאת, חשוב שתבינו האם קיים צורך ממשי בקידום ממומן במקרה שלכם, לפני שאתם בוחרים להשקיע במודעות ממומנות וקניית מיקום במנועי החיפוש. למה הכוונה? ובכן, כדאי לדעת שקידום ממומן הוא יעיל בייחוד עבור אלו מכם שמחפשים להגדיל את רמת המבקרים והחשיפה לאתר שלכם, ממש ברגע זה. הוא מתאים בעיקר לעסקים חדשים לגמרי שעדיין אין להם נוכחות בזירה הדיגיטלית, למשל. גם עסק שמעוניין לשדרג את המיתוג שלו יכול להיעזר בקידום ממומן. שיטת קידום זו עובדת נהדר גם כאשר יש לכם אירוע כלשהו או הטבות באתר שתרצו לקדם, משום שהיא חושפת את האתר בדיוק בפני קהל היעד הרלוונטי ביותר. קידום אתרים ממומן שונה משיטת הקידום האורגנית, אשר מקנה כניסות וחשיפה לאתר דווקא בטווח הארוך יותר.

כמה עליי להשקיע בקידום אתרים ממומן?

לפני שניגע במחיר, יהיה עלינו להכיר את קהל היעד שלנו ולבצע פילוח שוק לצד מחקר מילות וביטויי מפתח. כך נוכל לדעת אילו מילים נרצה לקדם באתר שלנו וכיצד למקד את התכנים. לאחר שנבין בדיוק אילו שאילתות חיפוש הגולשים רושמים בשורת החיפוש, נוכל להסיק מה תהיה העלות של כל מילת מפתח, ומכאן נוכל להגדיר תקציב מתאים עבור כל מודעה ממומנת. כדאי לדעת, שכל מודעה וכל שאילתת חיפוש היא ייחודית ויש לה מחיר שונה משלה.

מכירה פומבית על ביטויי מפתח

גוגל מאפשרת לתת הצעות מחיר לפי מילות וביטויי מפתח מסוימים אותם נרצה לקדם. זכרו שאתם לא היחידים שמעניקים שירותים ומוצרים בנישה שלכם. לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים, תמיד תהיה בתחום הזה תחרות ולא מעט אנשים שמתחרים על תשומת הלב של קהל הלקוחות. מנוע החיפוש המתקדם בעולם, גוגל, בא לקראת מקדמי אתרים ובעלי עסקים ומאפשר לנו לבצע מכירה פומבית על ביטויי מפתח שונים. כך נוכל לקבל את הדיל הטוב ביותר שניתן לצד ביטויים חזקים ורלוונטיים.

דירוג מודעה

כמעט כמו בכל דבר בחיים ובייחוד ברשת האינטרנט, ניתן לקבל דירוג מסוים גם למודעות. את המודעות הממומנות שלכם גוגל מדרג בציון מספרי שהוא קובע. המטרה של הדירוג היא לתת למודעות שלכם ציון איכות מסוים בהתאם לפרמטרים השונים שהמודעה שלכם עומדת בהם בעיני גוגל. ציון האיכות שגוגל נותן לפרסומים הממומנים שלכם יכול להשפיע באופן ישיר ומשמעותי על המיקום של המודעה שלכם. לכן, המודעות צריכות להתבצע באופן מדויק ומקצועי על ידי מקדם אתרים או מומחה שיווק מקצועי שמבין בתחום.

את מי מנוע החיפוש יציג?

נזכיר לכם עובדה חשובה שאנשים רבים נוטים לשכוח, והיא שגוגל הוא בסופו של דבר עסק. וכמו כל עסק, הוא מחפש להרוויח כמה שיותר, לגדול באופן תמידי ולהיות נגיש לכמות רבה ככל האפשר של אנשים. מנוע החיפוש בוחר היכן הוא ימקם את המודעה שלכם על סמך 2 פרמטרים עיקריים. הצעת המחיר למילת המפתח ודירוג המודעה שלכם. ככל שדירוג המודעה גבוהה יותר, כך יתאפשר לכם להקטין את הצעת המחיר למילת מפתח מסוימת.

אתם מתחילים לחשוב שקידום אתרים ממומן מתאים לכם?

זוהי רק ההתחלה. הידע שתוכלו לקבל מאתנו בנושא קידום אתרים הוא כמעט אינסופי. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא, לחקור ולהעמיק בנושא כמה שיותר. אומרים שידע הוא כוח, ובכל פעם משפט זה מוכיח את עצמו כנכון. ככל שאתם לומדים יותר על נושא מסוים, כך תהפכו לטובים יותר. כאשר תכירו את כל סוגי השיווק וקידום האתרים השונים שקיימים, תדעו מה יהיה עליכם לעשות על מנת לפרסם ולשווק את העסק שלכם באופן הטוב ביותר, כזה שגם יניב תוצאות.
המתחרים שלכם בתחום כבר נכנסו לעניינים מזמן ותפסו את מקומם בזירת השיווק האינטרנטית. אם יש לכם עסק או רעיון לעסק, תשימו לב שהמתחרים שלכם כבר מופיעים בתוצאות החיפוש וברשתות החברתיות ומגדילים חשיפה ולקוחות בכל יום שעובר. הם משתמשים בקידום אתרים ממומן בשביל להרים את העסק – והגיע הזמן שתעשו זאת גם אתם.

קידום אתרים אורגני

הסוג העיקרי ה-2 של קידום אתרים שחשוב להכיר לעומק, הוא קידום אתרים אורגני. קידום אורגני עושה שימוש במגוון שיטות שיווקיות מדויקות באתר שלכם. כאשר אתם מחפשים מילה או ביטוי מפתח כלשהם במנוע החיפוש, התוצאות הראשונות שתראו, כפי שכבר ציינו, יהיו של קידום ממומן. ממש מתחת לתוצאות אלו, יופיעו תוצאות החיפוש האורגניות. האתרים הראשונים בין הרשימה הענקית של התוצאות שתקבלו, הטמיעו באתר שלהם טכניקות של קידום אתרים אורגני. בזכות כך, האתר שלהם מופיע בראש תוצאות החיפוש האורגניות לביטוי שחיפשתם.

הסיבה לכך שאתרים מסוימים מופיעים גבוה יותר מאחרים במנועי החיפוש, היא משום שמנוע החיפוש סורק את האתרים ומדרג אותם באופן אוטומטי. כאשר הבוטים של גוגל סורקים את מגוון האתרים העצום שקיים, הוא בודק אותם ואת הדפים שלהם לפי פרמטרים שונים שמתאימים לאלגוריתם שלו (שאגב, אף אחד לא יודע כיצד הוא פועל בדיוק). לאחר מכן, מנוע החיפוש יציג בפני הגולשים את התוצאות שהוא מחליט שיהיו הכי רלוונטיות עבור השאילתה שהגולש הקליד בתיבת החיפוש. בזכות קידום אתרים אורגני וביצוע אופטימיזציה נכונה ומדויקת למנועי החיפוש, ניתן לגרום לגוגל לראות את האתר שלנו בתור אתר איכותי ורלוונטי, ועם הזמן לעלות אותו לראש התוצאות.

מה זה קידום אורגני בגוגל?

קידום אתרים אורגני נקרא באנגלית SEO, או בשמו המלא Search Engine Optimization. כלומר, אופטימיזציה למנועי החיפוש. זהו בעצם מכלול שלם של טקטיקות וצעדים שיווקיים שנעשה באתר. באמצעות קידום אורגני ניתן לקדם את האתר לראש תוצאות החיפוש במנועי החיפוש השונים (גוגל, בינג, יוטיוב ועוד). הקידום האורגני, ממש כפי שהשם מרמז, מתבצע ללא צורך בתשלום כלשהו מצדכם למנוע החיפוש. כחלק מתהליך הקידום האורגני של אתר או דף מסוים, נבצע מניפולציות שונות. בעזרת טקטיקות שיווקיות מתקדמות, אנחנו יכולים לגרום למנועי החיפוש "להבין" שמדובר בתוכן איכותי, אמין ורלוונטי. כך הדירוג של האתר שאנו מקדמים עולה מול מנועי החיפוש בהדרגה, עד שהאתר מוצג בתוצאות גבוהות יותר לשאילתה מסוימת רלוונטית.

מי צריך קידום אתרים אורגני בגוגל?

קידום אתרים אורגני יהיה יעיל במיוחד עבור אתרים אשר מתכננים למקד את הפעילות שלהם בהתפתחות העסק לטווח הארוך. אתרים או דפים שנוצרים במטרה לקדם עסק או מותג כלשהו לטווח זמן קצר בלבד, כמו דפי נחיתה למשל, לא יוכלו להספיק ליהנות מהפירות של הקידום האורגני. אתרים המקדמים משהו לטווח קצר בלבד ככל הנראה כבר לא יהיו רלוונטיים בעתיד, ולכן במקרים אלו קידום אורגני יהיה אפשרות פחות מתאימה.

עסקים, חברות, ארגונים ועצמאיים המעוניינים לגדול לאורך זמן ומשקיעים בעצמם שנים של למידת השוק, תכנון נכון של העסק וכל ניואנס חשוב בניהול שלו – ייהנו במיוחד משיטת הקידום האורגנית. אם יש לכם עסק או רעיון לעסק ואתם מעוניינים שהוא ישגשג ויתפתח עם חלוף השנים, צריכה להיות לכם נוכחות חזקה בזירת האינטרנט. לכן, חשוב שתשקיעו בקידום אורגני מקצועי ואיכותי לאתר שלכם. קידום אורגני המתבצע נכון ובאופן מדויק, יכול להשאיר את האתר שלכם בראש תוצאות החיפוש למילה או ביטוי מפתח מסוימים למשך זמן רב מאוד ולהביא גולשים רלוונטיים.

איך קידום אתרים אורגני עובד?

קידום אתרים אורגני עובד ב-2 שיטות שונות. SEO בתוך האתר, ו-SEO מחוץ לאתר. השילוב של פעולות אלו יחד באופן נכון ומחושב, יעזור לתהליך הקידום האורגני באופן משמעותי.

בתוך האתר – on page

קידום אורגני בתוך האתר הוא בעצם כלל הפעולות שנבצע באתר עצמו. למשל, כתיבה של תוכן איכותי ומושחז, שימוש במילות וביטויי מפתח רלוונטיים במקומות אסטרטגיים, תהליך פילוח שוק נכון, בניית אסטרטגיה שיווקית מדויקת, יצירת פרופיל קישורים פנימיים באתר המובילים לדפים שונים בתוך האתר, בנייה נכונה של היררכית דפים, ועוד.

מחוץ לאתר – off page

תהליך של קידום אורגני המתבצע מחוץ לאתר, כולל פעולות כמו בנייה של פרופיל קישורים נכנסים לאתר שלנו (כלומר קישורים מאתרים אחרים שמובילים לדפים באתר שלנו), אזכורים לעסק שלנו באתרים או דפי מדיה חברתית אחרים, צ'ק אין במקום העסק שלנו, תיוגים בפוסטים, רילס או סטורי ברחבי הרשתות החברותיות, ועוד.
לאחר שהבנו את הסוגים השונים של קידום אתרים אורגני, ניתן להיכנס לעומק הדברים. אספנו עבורכם מידע וטיפים שיכולים לשפוך קצת אור נוסף על כיצד קידום אתרים אורגני מתבצע.

פרמטרים המשפיעים על קידום אתרים אורגני

קיימים כמה פרמטרים שיכולים להשפיע על התהליך וההצלחה של קמפיין קידום אתרים אורגני.

CTR

(שיעור הקלקה ביחס לשיעור חשיפה) – CTR, או Click Through Rate, בעצם מציג בפנינו כמה אנשים הקליקו על הקישור שלנו. כך ניתן לראות מהו שיעור האנשים שהקליקו על קישור כלשהו באתר, מתוך כלל האנשים שנחשפו בפני אותו קישור ספציפי. נתון זה מתייחס ליחס בין כמות החשיפות של קמפיין פרסום דיגיטלי לבין כמות ההקלקות שהקמפיין קיבל. אז למה חשוב לדעת את זה? ובכן, ה-CTR יכול להעיד על אחד מהפרמטרים שבהם מנוע החיפוש משתמש על מנת לקדם אתר כלשהו. כלומר, CTR גבוה יותר משקף אפקטיביות גבוהה יותר של חשיפת האתר לגולשים הרלוונטיים.

Avg. time on page

(זמן שהייה ממוצע בדף) – נתון זה מעיד על כמות הזמן שגולש נשאר באתר שלנו, מהרגע הראשון בו הוא נכנס אליו ועד לרגע בו הוא סגר את החלון או עבר לאתר אחר. פרמטר זה מאפשר לנו לקבל תמונה מלאה בנוגע לשביעות הרצון של הגולש מהתוכן באתר שלנו. זמן השהייה הממוצע של הגולשים בעצם עוזר למנוע החיפוש להבין עד כמה התוכן באתר מועיל, איכותי ורלוונטי עבור הגולש.

Bounce Rate

(אחוז נטישה) – אחוז הנטישה מעיד על כמה אנשים נכנסו לאתר שלנו ויצאו ממנו באופן מידי. אחוז נטישה מסמל את הסטטיסטיקה של האנשים שהגיעו אל האתר ולמעשה בחרו שלא להמשיך ולעבור לעמודים נוספים באתר. אם גוגל או כל מנוע חיפוש אחר, מזהה שהגולשים לא נהנים מחוויית הגלישה שלהם באתר ויוצאים ממנו מהר, הוא יסיק מכך באופן הדרגתי שהאתר פשוט לא איכותי ולא מספק לגולשים מידע רלוונטי. מנוע החיפוש פועל באופן חכם ומתקדם במיוחד. הוא יכול להבין האם מה שמופיע באתר שלנו או בדפים מסוימים בו, עונה על שאילתת החיפוש של הגולש במנוע החיפוש. במידה ולא, תהיה לכך השפעה על אחוז הנטישה וכמובן גם על הדירוג הסופי של האתר בתוצאות החיפוש.

בסיס לקידום אתרים אורגני יעיל בעידן שלנו

ישנם כמה דברים מרכזיים שעליכם לקחת בחשבון במידה ואתם רוצים לבצע קידום אתרים אורגני יעיל. זירת האינטרנט היא כבר לא מה שהייתה בעבר. היום, התחרות גדולה יותר מאי פעם. האלגוריתם של גוגל ומנועי החיפוש השונים הפך לחכם ומתקדם במיוחד, ונהיה יותר ויותר קשה לעמוד בציפיות שלו. ריכזנו עבורכם כמה נקודות חשובות שכדאי לזכור.

תלמדו כמה שיותר

בשביל להיות טובים במשהו ולעשות אותו כראוי, קודם כל צריך ללמוד איך עושים אותו. המשיכו לקרוא, לחקור וללמוד כמה שיותר. כאשר תהיה לכם הבנה מעמיקה של האופן בו פועלים מנועי החיפוש, תוכלו לבצע קידום אורגני איכותי יותר. כדאי לדעת, שמנועי החיפוש מעדכנים את האלגוריתם שלהם כמעט כל יום. לכן, חשוב להישאר עם היד על הדופק ולהכיר את כל הניואנסים הקטנים בכדי להתאים את האתר שלכם לאלגוריתם.

הציבו יעדים מראש

בקידום אתרים בכלל ובקידום אורגני בפרט, חשוב מאוד לתת דגש על הצבת יעדים. תקבעו לעצמכם מטרות לקמפיין השיווקי שלכם והציבו מראש יעדים שונים שתרצו להשיג. כל עסק שרוצה להתפתח ולגדול צריך להגדיר לעצמו מטרות ארוכות וקצרות טווח. כאשר זה נוגע לקידום אורגני, היו ריאליים עם הסתכלות לעתיד. הקמפיין האורגני עלול לקחת זמן, אך עם מיקוד נכון, סדר וארגון, אתם יכולים להגיע רחוק ובסופו של דבר להוביל את האתר שלכם לראש תוצאות החיפוש.

היו עקביים

עקביות היא שם המשחק. היא יכולה לעשות את כל ההבדל בין עסק שמצליח, לכזה שרק מנסה להצליח. אלו שלא מוכנים להתמיד לא יוכלו ליהנות מהפירות המתוקים שקידום אורגני מניב. חשוב לזכור שבקידום אורגני, כמו בכל דבר אחר בחיים, התוצאות שתקבלו תמיד יהיו בהתאם לכמות ההשקעה שאתם נותנים.

היעזרו בבעלי מקצוע

בכדי שתוכלו לבצע קידום אתרים אורגני יעיל, חשוב שתעשו זאת נכון. קידום אורגני SEO דורש מיומיות וניסיון. בגלל שנעשה שימוש במגוון רחב של טקטיקות וצעדים לאופטימיזציה, הוא צריך להתבצע בצורה מדויקת. אם אתם רוצים שהאתר שלכם יעלה לראש תוצאות החיפוש מבלי שתצטרכו להשקיע שעות ארוכות בללמוד את התחום, אתם יכולים להיעזר בבעלי מקצוע שיעשו זאת עבורכם. במשרדינו SeoNpoint, צוות של מומחים מנוסים ומקצועיים לקידום אתרים עומד לרשותכם. כאשר הקמפיין האורגני (או הממומן) מתבצע באופן ממוקד ומדויק, הוא יכול להניב את התוצאות הטובות ביותר. בזכות כך, תזכו בסופו של דבר בהגדלת חשיפה לעסק, לקוחות נוספים ועלייה במכירות.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp
תשמרו על קשר
למותג שלכם מגיע לקבל את הטוב ביותר!

קחו אותו לשלב הבא כבר עכשיו עם שירותי פרסום ושיווק מתקדמים! בואו נדבר ונתחיל!

בואו נדבר על זה!

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל שאלה