מנהלים עסק? רעיון? מיזם?
אם גם אתם מנהלים יום עסק עצמאי ברור מדוע אתם חושבים איך תוכלו להגיע לעוד ועוד לקוחות.כולנו אומנם יודעים ששיווק זה כלי שלא נוכל לוותר עליו, אך מה זה אומר בפועל? והאם אתם באמת עושים שימוש בכל כלי השיווק החשובים ביותר שהעידן המודרני שבו אנחנו חיים מציע לכם? קראו את המאמר שלפניכם ובדקו מה זה פייסבוק רימרקטינג והאם זה יכול להיות רלוונטי גם עבורכם.
מה זה אומר פייסבוק רימרקטינג?
נתחיל מהסוף: רי-מרקטינג פרושו שיווק מחדש, אך מה זה אומר בפועל ומה הקשר לפייסבוק. בפועל, מומחים רבים שעוסקים בשיווק טוענים שרימרקטינג, בין אם הוא נעשה בפייסבוק ובין אם הוא נעשה בכל דרך אחרת, למעשה מאפשר לנו "לצבוע" את המשתמשים שכבר יצא להם לבקר באתר שלנו ופשוט לרדוף אחריהם הם פרסומות המשך. אם ננסה להבין איך עובד רימרקטינג בפלטפורמה ספציפית כמו פייסבוק, אנחנו נראה שלמעשה מדובר על פעולה שמתבצעת על ידי השתלה של שורת קוד, כלומר פיקסל. השתלה זו נעשית על ידי פייסבוק ישירות בדפי האתר בצורה כזאת שמי שנכנס לאתר לא רואה זאת שכן הכול נמצא מאחורי הקלעים. בפועל אותו קוד מזהה את כל המשתמשים הרשומים בפייסבוק אשר ביקרו באתר שלכם והוא למעשה צובר אותם בתור "קהל שמותאם לכם אישית". אם תיכנסו לפייסבוק ותבדקו איזה סוג של פתרונות שיווק הוא מציע, אתם תראו שיש כאן ארבעה אפיקים מעניינים שונים, והם:
- שיווק שנעשה ע"י הזנה של כתובת מייל, כמו רשימת התפוצה שלנו.
- שיווק שנעשה ע"י סקירה שנעשית בפועל בעזרת תנועת דפים באתר.
- שיווק שנעשה בעזרת פעילות כזו או אחרת באפליקציה.
- שיווק שנעשה ע"י מעורבות בפוסטים שמפורסמים בפייסבוק.
מה עושים עם פייסבוק רימרקטינג?
אחרי שלמעשה הגדרנו למערכת של פייסבוק את קהל היעד שאליו מעניין אותנו לשווק, המערכת למעשה מתחילה לצבור את כל המשתמשים של אותו קהל יעד שיכול להיות רלוונטי עבורנו. בצורה כזאת, ברגע שבו תרצו להתחיל לעשות קמפיין מסוים במערכת של פייסבוק (במערכת שנקראת Facebook Business Manager), ניתן יהיה לבחור בראש עמוד טירגוט הקהלים "קהל מותאם אישית" ובהמשך ניתן יהיה לטרגט את הקמפיין ישירות אל קהל מאוד מוגדר. במילים אחרות ניתן לומר שבפועל אנחנו משווקים את התוכן שלנו אל קהל שלמעשה כבר בא בעבר באיזשהו מגע עם השיווק שלנו ולכן הפעולה הזאת נקראת רימרקטינג.
מדוע רימרקטינג הוא כלי רב עוצמה?
יש כל כך הרבה כלים שיווקיים בעידן המודרני שבו אנחנו חיים, ולכן טבעי שתתעורר אצלכם השאלה: מדוע דווקא רימרקטינג שנעשה בפייסבוק יכול להיות חיובי ומוצלח כל כך? מדוע זה עדיף על הרבה פעולות שיווקיות אחרות שתוכלו לעשות למען קידום העסק שלכם? בפועל אנחנו רואים שמחקרים רבים מצביעים על כך שלקוח, לפני שהוא ייתן אמון במוצר שלכם, צריך להיתקל בין 7 ל 12 פעמים במותג שלכם. לכן רימרקטינג זו שיטה נפלאה כי למעשה אנחנו מפגישים את הלקוח הפוטנציאלי שוב ושוב עם מידע שיווקי שנוגע לעסק שאנחנו מנהלים, כמו חנות אונליין או למוצר ספציפי שאנחנו מעוניינים למכור.
שימוש בלתי מושכל בפייסבוק רימרקטינג
אם חשבתם לרגע שעכשיו כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס לפייסבוק העסקי שלכם, להגדיר את הקהל המותאם לכם אישית ולהתחיל לחשוף אותו לאינספור מודעות שיווקיות, כדאי שתעצרו לרגע. חשוב שתבינו: שימוש בלתי מושג ברימרקטינג עשוי לפגוע בעסק שלכם. בפועל, אם לקוח מרגיש שמוצר, מותג או ארגון מסוים מציק לו יותר מידי עם פרסומות, זה עלול לגרום לכך שאותו לקוח יבטל את האפשרות לפנות אל אותו עסק. כלומר, לא תמיד "כל המרבה הרי זה משובח" ובהחלט צריך לתכנן איך עושים בצורה נכונה רימרקטינג בפייסבוק.
איך עושים את זה נכון?
אתם רוצים להשתמש בכלי נהדר כמו רימרקטינג לעסק ותוהים איך תוכלו לעשות זאת? אם כך, כדאי שתדעו שכמו הרבה פעולות אחרות של שיווק, גם כאשר מדברים על רימרקטינג בעסק יש טעם לתכנן את הדברים מראש. מתי תרצו לעשות קמפיין מסוים? איזה מוצר אתם רוצים לשווק ועוד. כמו כן, צריך גם לנהל את התוכן השיווקי בצורה שוטפת ולא להציף בבת אחת באינספור פרסומים. אם תעבדו בצורה מסודרת אתם תראו שהתוצאה הסופית תהיה שהקמפיין שלכם באמת יהיה יעיל ויוביל לגידול הלקוחות בעסק, אז למה אתם מחכים?
האם כדאי לעשות את זה לבד?
כפי שאתם רואים, כדי לבצע רימרקטינג צריך ידע וניסיון רב. בנוסף, זה גם לא משהו שאפשר לעשות "על הדרך", שכן צריך להשקיע בעניין הזה זמן ולעקוב אחרי הדברים. לכן, אם אתם רוצים להגיע לתוצאות טובות ואם אתם רוצים לעשות רימרקטינג בפייסבוק כך שהוא יצליח, ובגדול, אל תעשו את זה לבד. יש היום אנשי שיווק נהדרים שאתם יכולים לפנות אליהם ולבקש מהם סיוע בנושא, אז למה אתם מחכים? זה לא משנה מה תרצו לשווק בעזרת הפייסבוק, כי אם המומחים יעזרו לכם בכך, סביר מאוד להניח שתצליחו במשימה.