קידום אורגני
מה זה קידום אתרים אורגני?
בוודאי שמעתם לא פעם ולא פעמיים את המושג "קידום אתרים אורגני", בין אם אתם שכירים, וקל וחומר- אם אתם בעלי עסק. אז…מהו קידום אורגני? ומהן האופציות האחרות העומדות בפנינו? בצורה הכי פשוטה- קידום אתרים אורגני הוא מכלול הדרכים שבהן אנו יכולים לקדם את האתר שלנו בתוצאות של מנועי החיפוש ברשת, ללא תשלום למנוע החיפוש. בגדול, הבסיס לקידום אורגני יעיל, הוא קודם כל הבנה מעמיקה של האופן שבו עובדים מנועי החיפוש, התוכן שאותו הם מעדיפים, וסדר הקדימויות שהם מעניקים לאתרים ע"פ קריטריונים כאלו ואחרים. אספנו עבורכם מידע שיוכל לשפוך קצת אור על קידום האתרים האורגני, וגם כמה טיפים מועילים על הדרך.
כמה מילים על קידום אורגני
בתחום השיווק והפרסום בעולם הדיגיטלי, ישנם מושגים רבים שעלולים לבלבל את מי שלא מצוי בתחום, ואינו עוסק בו בצורה מקצועית. אחד מהמושגים השגורים בפי העוסקים בתחום השיווק באינטרנט, הינו קידום האתרים אורגני, ולעתים לא כולם יודעים בדיוק מה זה אומר. קידום אתרים אורגני הוא למעשה- מגוון השיטות שבהן אנו יכולים לגרום לאתר שלנו להיות מקודם כמה שיותר במנועי החיפוש. אין מדובר בדרכים פשוטות, היות והן דורשות מחשבה והיכרות מעמיקה עם דרך פעולתם של מנועי החיפוש. ע"י ביצוע מניפולציות שונות- אנו יכולים לגרום למנועי החיפוש "להבין" שמדובר בתוכן איכותי ואמין, כך שהם ידרגו אותו גבוה יותר.
מה עוד אפשר לעשות חוץ מקידום אורגני?
קידום אתרים אורגני הוא אחת מהאופציות הקיימות עבורנו, כשאנו מעוניינים לקדם את האתר שלנו בתוצאות החיפוש. האופציה האחרת היא קידום ממומן, ומשמעותה תשלום כסף קבוע למנוע החיפוש, על מנת שזה יקדם את האתר שלנו גבוה יותר בתוצאות החיפוש שלו. קידום אתרים ממומן מכונה גם PPC, והוא מעניק לנו למעשה, את האופציה להיחשף ולשלם ע"פ מספר הקלקות של לקוחות הפוטנציאליים על האתר שלנו. ניתן לומר שאחד ההבדלים העיקריים בין קידום אורגני לקידום ממומן, הוא שקידום ממומן נותן לנו תוצאות מידיות של לקוחות המקליקים על האתר שלנו, בעוד קידום אתרים אורגני הוא השקעה לטווח הארוך, ותוצאותיו תגענה לאחר זמן ממושך יותר.
אז תכל'ס- איך זה עובד?
אז איך בעצם עובד קידום אתרים אורגני? ובכן, מנועי חיפוש מתבססים על פרמטרים רבים, שבאמצעותם הם קובעים איזה תוכן הוא איכותי, ואיזה תוכן הוא פחות איכותי. שלושת הפרמטרים הראשיים שאליהם מתייחסים מנועי החיפוש הם מומחיות, סמכות ואמינות. למנוע החיפוש יש אינטרס להציג בעדיפות גבוהה את התוכן שמזוהה בעיניו כתוכן אמין, בעל רמת מומחיות גבוהה בתחום הספציפי, וכזה שמעיד על סמכות בתחום. איך בעצם מנועי החיפוש יודעים להחליט איזה תוכן הוא איכותי? ובכן, אין הרבה אנשים שיודעים זאת, אך מנועי החיפוש עובדים ע"פ מעל ל200 תתי-פרמטרים שעוזרים להם לקבוע את איכותו של התוכן!
פרמטרים המשפיעים על הקידום האורגני
כאמור, לא כולם מכירים את כל הפרמטרים המשפיעים על מתן קדימות במנועי החיפוש. נזכיר כאן מספר מושגים מקצועיים, שיוכלו לסייע מעט בהבנה של אופן הפעילות הזו. המושג הראשון הוא CTR, או בעברית- שיעור הקלקה עבור קישור מסוים. מושג זה בודק למעשה מהו שיעור האנשים שהקליקו על קישור כלשהו, מתוך כלל האנשים שקישור זה הוצג להם. ומדוע זה חשוב? כיוון שזה יכול להעיד על אחד מהפרמטרים שבהם משתמש מנוע החיפוש על מנת לקדם אתר כלשהו. מושג נוסף וחשוב הוא "זמן שהייה"- שאומר למעשה, כמה זמן הגולש נשאר באתר שאליו הוא נכנס, ולכן מעיד על שביעות רצונו מהתוכן. פרמטר זה יעזור למנוע החיפוש להבין אם התוכן מועיל ואיכותי, תוך התחשבות כמובן, בתכנים ספציפיים שאינם דורשים עיון ממושך, כמו למשל בדיקת תחזית מזג האוויר, יחסי המרה למטבע, וכדומה.
קידום אתרים – איך מתחילים?
כשאנו מעוניינים להתחיל בקידום אורגני, שלב התכנון הוא קריטי במיוחד, ועשוי להשפיע רבות על ההמשך. נרצה להבין בראש ובראשונה- מה התקציב שעומד לרשותנו, מהם מאפייני העסק שלנו, כיצד ננהל את הקישורים, מי יכתוב עבורנו את התוכן, ועוד. בשלב שלאחר מכן- בונים אסטרטגיית תוכן, שתעניק לנו דירוג גבוה ככל הניתן במנועי החיפוש. במסגרת אסטרטגיית התוכן נידרש להתחשב בתדירות התכנים, עומקם ורמת הרזולוציה שלהם, הימנעות מתוכן משוכפל שפוגע בתעבורה באתר, ועוד.
קידום אורגני הינו מלאכה לא פשוטה, אך עם זאת- עבודה יסודית וקפדנית בהחלט משתלמת בסופו של דבר. מנועי החיפוש תמיד יעדיפו להנגיש לגולשים תוכן שהוא יותר איכותי, ומתאפיין ברמה גבוהה של אמינות, סמכות ומומחיות. לשם כך- מנועי החיפוש עושים שימוש במעל 200 פרמטרים, שעוזרים להם לנתח את התוכן, ובהתאם לכך- לדרג אותו בתוצאות החיפוש. קידום אורגני מניב תוצאות לטווח הארוך, ובכך הוא שונה למעשה מקידום ממומן- המבוסס על תשלום קבוע למנוע החיפוש, תמורת הקלקות על קישור כלשהו. באם בחרתם לקדם את האתר שלכם בצורה אורגנית- מומלץ לעשות זאת באמצעות מביני עניין בתחום.