fbpx

פרסום בטאבולה

תוכן עניינים
פרסום בטאבולה

פרסום בטאבולה – מה זה אומר?

טאבולה, החברה הישראלית המצליחה, מהווה היום את אחד הגורמים המשמעותיים ביותר בפרסום תוכן באינטרנט. עם צמיחה אדירה בשנים האחרונות והצלחה גלובלית, מדובר בחברה שמספקת ללקוחות שלה תוצאות מצוינות ולכן ממשיכה לגדול. אז מה זה פרסום בטאבולה ואיך עושים את זה נכון? על כך בהמשך.

סרטון על: "מה זה טאבולה?" מערוץ היוטיוב Taboola.

ראשית, חשוב להסביר על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על פרסום בטאבולה. חברת טאבולה, יחד עם חברת אאוטבריין, מהוות את שתי החברות הגדולות ביותר בתחום ה-Native Ads, כלומר פרסומות טבעיות. הרעיון שעומד מאחורי הפעולה הוא פשוט – במקום לדחוף מודעות פרסומיות במקומות שונים ברשת, חברת טאבולה משתמשת בכלי ניתוח מתקדמים על מנת להציג פרסומות רלוונטיות בסופן של כתבות באתרי התוכן הגדולים. טאבולה מתבססת על ההנחה כי גולשים אשר קראו כתבה בנושא מסוים, ישמו לקרוא מידע נוסף על אותו נושא, גם אם מדובר במידע מאתר תוכן אחר.

מה ההבדל בין הפרסום בטאבולה לפרסום בגוגל אדס או פייסבוק?

הרעיון של טאבולה אמנם מקורי, אך במובנים מסוימים הוא לא שונה מהותית מהעקרונות לפיהם פועלים בגוגל ובפייסבוק. בסופו של דבר, גם אתרים אלו מציגים לגולשים פרסומות מתאימות לתוכן, על פי מילות חיפוש במנוע החיפוש של גוגל או על פי תחומי עניין של גולשים בפייסבוק. היום ניתן להצביע על שני הבדלים מהותיים בין פרסומות טבעיות כמו בטאבולה ואאוטבריין לפרסומות בגוגל ובפייסבוק. הראשון הוא מידת השילוב של התוכן. השילוב שטאבולה מציעה שואף להיות כמה שיותר טבעי ועל כן מושך אליו גולשים רבים. גוגל מסמנת את הפרסומות שלה וגם פייסבוק, וגולשים רבים לא בהכרח מעוניינים להיכנס למידע פרסומי. במקרה של טאבולה, לרוב המודעה לא מרגישה כמו פרסומת אלא פשוט הפניה לתוכן נוסף.

ההבדל השני בין הפרסום בטאבולה לפרסום בגוגל אדס או פייסבוק – הכסף!

גורם עיקרי נוסף אשר מבדיל בין הפרסום בטאבולה לפרסום בגוגל או בפייסבוק הוא המחיר. היום פלטפורמות כמו פייסבוק וגוגל הפכו ליקרות במיוחד, בעיקר בתחומים בהן התחרות גדולה. בתחומים אלו, רף הכניסה עבור מפרסמים חדשים הוא גבוה ולרוב לא אפשרי עבור עסקים קטנים. המחיר בתחומים אלו נקבע על פי כל לחיצה של גולש על המודעה. בגוגל ופייסבוק מדובר במחיר שעשוי להגיע עד עשרות ואפילו מאות שקלים עבור קליק אחד בלבד. טאבולה מצליחה להיות תחרותית ולהציע מחירים נמוכים הרבה יותר, העומדים על שקלים בודדים במרבית התחומים ואף פחות מכך. עבור עסקים קטנים, מדובר ביתרון עצום, ולעיתים מדובר בגורם המכריע אשר יקבע את פלטפורמת הפרסום ואופי הקמפיין.

מה צריך לדעת לפני שמתחילים לשווק בטאבולה?

האלמנט הכי חשוב בפרסום בטאבולה הוא כמובן הכתבה אליה יוביל הפרסום. כתבה מתאימה לפרסום חייבת להיות מקצועית, כתובה באופן בהיר וברור ובעיקר מעניינת וכזו שתמשוך את הגולשים לקרוא את כולה. חשוב לא להתפשר בנושא ולהשקיע בתוכן איכותי ומדויק, ובעיקר כזה אשר רלוונטי לתחום בו אתם עוסקים ולמוצר או השירות אותו אתם מעוניינים לפרסם. אם הפרסום יהיה מוצלח ותזכו להרבה קליקים אך אותם קליקים לא יתורגמו לבסוף ללידים או למכירות, כל הקמפיין הופך ללא משתלם. בנוסף הכתבה צריכה לכלול אלמנט המניע את הגולש לפעולה – הפניה לעמוד מכירה, לאתר החברה, או אלמנט המאפשר השארת פרטים ליצירת קשר. השילוב של האלמנטים האלו בכתבה צריך להיות מדויק ונעים. כתבה שתרגיש לגולשים דוחפת ופרסומית מדי עלולה לדחות אותם ולמנוע מהם להמשיך לקרוא. על כן, העיסוק בנושא צריך להיות טבעי, נעים, מזמין, אך לא מעיק ופרסומי מדי.

איך עובדים נכון עם פלטפורמת הפרסום של טאבולה?

פלטפורמת הפרסום של טאבולה, בדומה לפלטפורמות אחרות המבוססות על אנליטיקה מתקדמת, מציעה למפרסמים עשרות קטגוריות ומאפיינים שונים לעיצוב הקמפיין. חשוב ללמוד את המשמעות של מאפיינים אלו ולבנות את הקמפיין בזהירות ובדיוק רב. כל שינוי בשם, בכותרת, מילות החיפוש, אתרים בהם תוצג הפרסומת, פלטפורמות הפרסום השונות, המיקומים הגיאוגרפיים והתאריכים של הקמפיין, ישפיעו מאוד על הצלחת הקמפיין עצמו. על כן, כדאי לעבוד עם חברת שיווק המתמחה בשיווק באינטרנט וכן שיווק באמצעות טאבולה, ולהיעזר במומחיות של גורמים מנוסים על מנת להתאים את הקמפיין ליעדים של העסק. כדאי גם לקחת בחשבון שקמפיין דורש לא מעט ניתוחים והתאמות לאורך הדרך. בשבועות הראשונים אולי לא יהיו תוצאות מדהימות, אך לאורך זמן ובאמצעות ניהול נכון אפשר לשייף את הקמפיין ולהגיע למצב בו הוא מספק טראפיק גבוה ומסייע במכירות.

האם השיווק בטאבולה מתאים לעסק שלי?

חשוב לדעת כי בחירה של פלטפורמת פרסום עבור קמפיין שיווקי היא משמעותית ולא כל פלטפורמה מתאימה לכל אחד. גם אם ראיתם מודעות של טאבולה שנראו אפקטיביות באתרי תוכן שונים, לא מדובר בהכרח בכלי שיתאים גם לעסק שלכם. פרסום מבוסס תוכן הוא פרסום אשר עובד בעיקר בקמפיינים ארוכי טווח, ועבור אתרים אשר מציעים מוצרים או שירותים לטווח ארוך ומתבססים על גולשים חוזרים. אם העסק שלכם אינו כזה, או שהקמפיין שיועיל לכם יהיה דווקא קמפיין לטווח קצר, כדאי לשקול אופציות אחרות כמו פרסום ברשתות חברתיות או פרסום במנוע החיפוש של גוגל.

תשמרו על קשר
המותג שלך הוא העסק שלנו

בואו נדבר ונראה איך אנחנו יכולים לקחת את המותג שלכם לשלב הבא

חוות דעת
מה הלקוחות שלנו חושבים

בואו נדבר על זה!

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל שאלה