fbpx

אסטרטגיה

אז מה זה אסטרטגיה ?

חזרה למילון מונחים

אסטרטגיה שיווקית היא הבסיס לכל הפעילות השיווקית והפרסומית של הארגון או המותג שלכם. חברות רבות מקיימות פעילות שיווקית עצומה ללא אסטרטגיה ברורה ומוצאות את עצמן טובעות בים של עבודה, בלי להבין אם כל הכסף שהם משקיעים באמת מצליח במטרה שלו, ומהי בכלל המטרה שלו בעצם. אז, איך צריכה להתבצע בניית אסטרטגיה שיווקית ומה היא צריכה בעצם לכלול?
האסטרטגיה השיווקית באה לענות על השאלה: איך בדיוק עלינו לפעול כדי לממש את המטרות העסקיות שלנו? כל הרעיון מאחורי האסטרטגיה השיווקית שלכם הוא בעצם לגרום ליצירת ביקוש בקרב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם למוצר או לשירות שהעסק שלכם מציע. השלבים המרכזיים ביצירת אסטרטגיה שיווקית, באים לגבש את הקונספט השיווקי של העסק, את הבידול ואת המיתוג של העסק מהמתחרים.


במילים פשוטות, אסטרטגיה שיווקית היא בעצם רצף הפעולות שעסק או מותג חייב לבצע כדי לקדם את עצמו בצורה הטובה והיעילה ביותר. אסטרטגיה שיווקית מתמקדת בשלושה אלמנטים מרכזיים: הצרכן, המוצר שמוצע לו והצעת הערך (USP-Unique Selling Proposition) שתגרום לו לרכוש את המוצר.

הצרכן

במסגרת האסטרטגיה השיווקית, קהל הלקוחות שלכם צריך להיות מוגדר באופן מדויק. אתם צריכים לקחת בחשבון אפיון נכון של קהל היעד שלכם. שימו לב לאלמנטים כמו סוג הקהל, מה המגדר שלו, באיזה טווח גילאים, איפה הוא עובד בדרך כלל, היכן המיקום הפיזי שלו, מה המצב הדמוגרפי, מהי ההתנהגות האופיינית שלו ועוד המון מאפיינים נוספים שתוכלו להשתמש בהם, על מנת להגדיר בצורה מדוייקת את הקהל שאליו אתם מטרגטים את המוצר או השירות שלכם. טרגוט נכון של קהל היעד שלכם יוודא שאתם חושפים את העסק שלכם לאנשים הרלוונטיים ביותר. הצרכן במקרה הזה, הוא האלמנט החשוב ביותר שלכם. הוא מה שמניע את כל העסק.

המוצר שלכם

חשוב מאוד שתבינו ותכירו לעומק את המוצר או השירות שאתם מעוניינים לשווק. אילו בעיות הוא פותר עבור הלקוחות שלכם? איך הוא יכול להקל עליהם ולעזור להם בחיים? האם יש לו יתרונות מיוחדים? איך הוא שונה משאר המוצרים או השירותים בנישה שלכם? מה הבידול שלכם מהמתחרים? למה שיקנו דווקא אצלכם? על כל השאלות האלו ותדעו בדיוק איך לשווק אותו בצורה הטובה ביותר. נניח, אם יש לכם חנות בה אתם מוכרים כמה מוצרים שונים, אתם רוצים גם לדעת איך תוכלו לשווק לו מוצרים נוספים. נניח, אם לקוח רכש מוצר X, אז איך אתם משווקים לו גם את מוצר Y? ברגע שאתם יודעים בדיוק מה המוצרים שלכם ואיזה ערך יש להם, תוכלו לבנות אסטרטגיה שיווקית יותר בקלות כי תדעו בדיוק אילו מוצרים רלוונטיים תוכלו לחבר. סיילים ומבצעים מוגבלים הם עוד דרך נהדרת לגרום לאנשים לקנות שמא הם חוששים שיפספסו משהו שווה ערך.

ה- USP

כמו שאמרנו קודם, ה- USP שלכם היא בעצם הצעת הערך המקורית והמושכת שתגרום ללקוח הפוטנציאלי שלכם ללכת ולרכוש את המוצר או השירות שלכם. מה ההצעה שהלקוח לא יוכל לסרב לה? כשאתם מציעים ללקוחות הפוטנציאליים שלכם מוצר או שירות בעלי ערך, מה תהיה התועלת עבורם כשירכשו את המוצר או השירות שלכם? המושג USP מסמל את הערך הייחודי של העסק. ככל שהצעת הערך תהיה ייחודית יותר, כך גם הרגישות למחיר תפחת. ברגע שלעסק או המותג שלכם יש ייחודיות בולטת, תוכלו לתמחר את המוצרים או השירותים שלכם במחיר גבוהה יותר משום שהלקוחות שלכם יודעים בוודאות שהם מקבלים משהו איכותי וייחודי. בדיוק בגלל זה, קיימת חשיבות עצומה לביצוע פעולות אסטרטגיות במטרה לבסס את מותג העסק שלכם ולחזק את הערך שהוא נותן ללקוחות שלכם ללקוח על בסיס קבוע. הצעת הערך שלכם חייבת להיות ייחודית, משמעותית ורלוונטית.

חזרה למילון מונחים

ראיתם, קראתם, שמעתם?

טמפלט עמוד יחיד פורטפוליו

זה הזמן להשאיר פרטים

בין אם זה לשיחה, ייעוץ או רכישת שירות, אנחנו זמינים עבורכם!

דילוג לתוכן