קידום אתרים דורש מאיתנו להתייחס לכמה מאות פרמטרים שונים כשאנחנו מעוניינים לקדם את האתר של העסק שלנו למקומות הראשונים בגוגל. אחד הפרמטרים החשובים ביותר שצריך להתייחס אליהם, הוא מחקי ביטויי מפתח נרחב, נכון ואיכותי. מעבר לתהליך האופטימיזציה שאתם צריכים לבצע למבנה האתר שלכם באופן עקבי, חשוב מאוד לדעת באיזה ביטויים אתם רוצים להשתמש בשביל לקדם את האתר או עמוד מסויים באתר שלכם (כמו כתבה בבלוג או דף מוצר באתר חנות).
למה ביטויי מפתח חשובים לקידום האתר?
ביטויי מפתח הן הבסיס של הבסיס של קידום אתרים. בין אם מדובר במילה אחת או בביטוי שלם, ביטויי המפתח משמשים כבר שנים מקדמי אתרים בכל העולם כדי למשוך גולשים רלוונטיים לאתר שלהם באופן אורגני. קידום אתרים בגוגל הוא חלק חשוב מאד ואפילו קריטי בשיווק של העסק שלכם. זה מתייחס לפרסום וקידום של כל אתר ואתר ברשת האינטרנט. אם האתר שלכם הוא אתר של עסק שמציע שירות או חנות וירטואלית שמוכרת מוצרים כלשהם, פעולות השיווק באינטרנט וקידום באמצעות ביטויי מפתח חזקים ורלוונטיים הם קריטיים עבורכם. קידום אתרים בעזרת ביטויי מפתח יכול לגרום לכך שהאתר שלכם יגיע לאחד מן המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש ב- Google, בביטויים מאוד רלוונטיים לעסק שלכם. זה בעצם גורם לכך שמי שחיפש את מילת החיפוש שקשורה לתחום שבו עוסק האתר שלכם, יקבל בתוצאות הראשונות קישור לאתר שלכם ממש מול העיניים. זה מגדיל באופן משמעותי את החשיפה שלכם והסיכוי שהגולש או הלקוח הפוטנציאלי גם ייכנס לאתר ובהמשך ירכוש את המוצר או השירות שלכם.
איך זה בדיוק עובד?
האלגוריתמים של גוגל ממוקדים וחכמים. הם בוחנים את הכוונות של הגולשים שלהם בכל רגע נתון ועוקבים אחרי כל צעד שלהם. היכולת הזו שלהם רק גדלה ומשתכללת מיום ליום. התהליך הזה מגביר את החשיבות של מחקר נכון ואיכותי של ביטויי מפתח עבור האתר שלכם. האלגוריתם של גוגל הפך להיות הרבה יותר חכם ומיומן בהבנת כוונת המשתמש. האלגוריתמים עכשיו מבינים יותר טוב את הקשר והמשמעות של התוכן, כך שמילות המפתח תמיד צריכות להיות משולבות בתכנים שלכם בצורה נכונה. אתם יכולים להשתמש במגוון כלים שונים כדי לעשות חקר ביטויי מפתח. פשוט תכתבו במנוע החיפוש של הכלי שבו תבחרו את הנושא העיקרי עליו מדבר האתר שלכם, ותעלה בפניכם רשימה רחבה של ביטויי מפתח שיכולים להיות רלוונטיות אליכם. לאחר מכן, תתחילו לצמצם ותכינו רשימה יותר ממוקדת וברורה של ביטויים חזקים שישמשו אתכם באתר.
ומה עכשיו?
תמיינו את מילות המפתח שלכם לקבוצות באופן שיאפשר לכם להבחין בקלות בכוונה של המשתמש שמקליד אותן בשורת החיפוש. תתאימו בין מילות המפתח לתוכן באתר שלכם. תבחרו עד ארבע מילות מפתח עיקריות עבור כל עמוד באתר, בהתבסס על רלוונטיות ונפח החיפוש. לאחר מכן תמצאו ביטויי מפתח נוספים בעלי זנב ארוך (משפטים) על מנת לתמוך במילות המפתח העיקריות שבחרתם. תשלבו אותם בתכנים באתר שלכם באופן שווה.
קיימת חשיבות גבוהה גם למיקום של כל מילה וביטוי. מומלץ להימנע מלעשות אופטימיזציית יתר ולא להשתמש בביטויי המפתח כמות מוגזמת של פעמים. הכלים השונים העוזרים בכתיבת SEO גם יגידו לכם את זה בעצמם. במידה וביצעתם את כל השלבים של מיקום ביטויי המפתח שלכם כמו שצריך, תתחילו לראות בהדרגה שיפור במיקום של הדפים שלכם בתוצאות בגוגל בזכות אותן מילות מפתח רלוונטיות שהשתמשתם בהן. ביטויי המפתח עוזרים לנו בעצם לכוון בדיוק לכוונה מאחורי החיפוש של הגולשים שלנו. הם נותנים רמזים שמצביעים על סוג התוכן שהגולשים הפוטנציאליים שלכם קיוו לקבל ברגע שהם הקלידו את שאילתת החיפוש, וממקדים אותם ישירות לאתר שלכם