בעולם השיווק של היום כמעט כל אחד עובד על פי משימות מוגדרות ופרויקטים: זה יכול להיות קמפיין בניית קישורים, כתיבת דפי תוכן, כתיבת פוסטים ברשתות חברתיות וכמעט כל דבר אחר שתוכלו לחשוב עליו. המשימות האלו בדרך כלל גם מתחלקות בין מספר אנשים. האופן הכי פשוט בו אנחנו מורגלים לנהל משימות היא על גבי יומן או לוח שנה, אבל משימות יכולות גם להימשך על פני ימים שלמים ואפילו חודשים. לכן מדובר במבנה מיושן שכבר פחות מתאים לקצב המטורף שבו אנחנו מתנהלים היום. כאן בדיוק נכנס לתמונה גאנט פוסטים. הגאנט נקרא על שם בחור בשם Henry Gantt, שכבר בשנות ה-20 של המאה שעברה עשה שימוש בתרשימים כאלו כדי למדוד את האפקטיביות של העובדים שלו.
במילים פשוטות, הגאנט פוסטים הוא טבלה בגוגל שיטס (google sheets) בה נשתמש להעביר בינינו את כל הפרטים לפרסומים בפייסבוק ובאינסטגרם.
הלקוחות שלנו רוצים שני דברים: הראשון הוא תכנית עבודה והשני הוא תוצאות. בקידום אתרים לרוב נתמקד בתוצאות ולא בתכנית עבודה ממוקדת וזה חבל, כי התוצאות הן נגזרת של תכנון מראש. לכן, חשוב להכין תרשים גאנט שיעזור לכם להגיע לתוצאות טובות בזמן. ככל שהלקוח שלכם יהיה גדול יותר, כך גדלה גם החשיבות של תרשים גאנט פוסטים איכותי ומסודר בבניית האסטרטגייה השיווקית שלכם עבור הלקוח.
איך גאנט שונה מטבלה רגילה?
בלוח משימות רגיל, בטבלת אקסל נניח, כל משבצת מסמנת יחידת זמן אחת כמו יום, חודש או שנה ובה משימה אחת. בגאנט לעומת זאת, התאים בשורת הכותרת מתפקדים בתור ציר הזמן על סמך החלוקה הנוחה לנו (יום, שבוע, חודש). כל שורה אופקית מתחת מסמנת את משימה אחת. למעשה, מדובר בהיפוך של לוח המשימות הסטנדרטי כפי שאנחנו מכירים אותו.
תרשים גאנט, במהותו, מתאר פעולות שונות ואת הקשרים בין פעולות אלו, כולל פירוט לוח זמנים לביצוע וגם סדר של דברים ליישום וביצוע. גאנט פוסטים הוא תרשים זרימה מסודר ומאורגן המהווה עבורכם מדריך מעשי ליצירת התוכן שלכם אשר ישותף ויופץ לקהלי היעד שלכם בערוצים הרלוונטיים כמו פרסומים בפייסבוק ואינסטגרם. גאנט הפוסטים כולל גם בדרך כלל את היום והשעה שבהם התוכן שלכם צריך להיות מוכן. הוא מפרט את כל נושאי התוכן, את שרשרת האירועים, איזה תוכן מוביל לאיזה תוכן חדש ועוד.
את הגאנט נהוג לתכנן בעזרת טבלאות אקסל, ואופן הניהול של גאנט עבודה משתנה ומשתדרג יחד עם הטכנולוגיה. נכון להיום, קיימות עשרות אפליקציות לניהול פרויקטים שעובדות במודל הגאנט כמו Asana או Trello, וגם אפליקציות ייעודיות לניהול ותזמון תוכן ברשתות.
למה כדאי להשתמש בגאנט פוסטים?
תרשים גאנט פוסטים מספק לנו נקודת פתיחה הכרחית על כל פרויקט של קידום אתרים אורגני. הוא מאפשר לנו עבודת צוות טובה ומסודרת יותר. כך כולם מבינים מה נעשה ומה אמור עוד להיעשות. יצירת תרשים גאנט פוסטים מייעלת לנו את העבודה בטווח הקרוב וגם הרחוק באותה נשימה. ומה שהכי חשוב הוא שיש תוצאות ללקוח.
כדי שגאנט תוכן יהיה סופר אפקטיבי, הוא צריך להיות בנוי לפי המטרות שלכם. אם המטרה שלכם היא לשפר SEO ולייצר יותר פוסטים לבלוג, התוכן שלכם צריך להיות מסוג ופורמט מסוים. אם אתם רוצים יותר עוקבים וחשיפה במדיה חברתית, התוכן צריך להיות מסוג ופורמט אחר. אותו הדבר לגבי תוכן ממתג ומקדם חשיפה, תוכן שיווקי לעידוד קנייה ועוד. הגאנט עוזר לכם לשים את כל המשימות מול העיניים בצורה מסודרת ומאורגנת, באופן אישי עבור כל לקוח שלכם. כך תוודאו שאת עובדים בצורה נכונה ועומדים בכל היעדים הדרושים מכם.