fbpx

הנעה לפעולה

אז מה זה הנעה לפעולה ?

חזרה למילון מונחים

הנעה לפעולה עוזרת לקהל היעד של העסק שלכם לעורר תגובה מיידית ובכך להגדיל את כמות ההמרות שלכם. קריאה לפעולה יכולה להיות באתר האינטרנט שלכם, בדף הנחיתה, במודעה או בעמודים ברשתות החברתיות שלכם. הנעה לפעולה יכולה להתבצע בעזרת תמונה, קישור, כפתור או כל דבר אחר שעוזר לקהל היעד שלכם להבין בדיוק מה הם צריכים לעשות. זוהי בעצם משיכת הגולש לביצוע פעולה ספציפית שאנחנו רוצים. לדוגמא: שתפו את הפוסט עם חברים, תנו לייק אם אהבתם, הגיבו מה דעתכם, הרשמה לניוזלטר, קנייה של שירות או מוצר מסויים ועוד.

חשוב לזכור שהגולש שלנו חשוף לאלפי מסרים שיווקיים מדי יום ואפילו שעה, מכל כיוון אפשרי. למרות שחשוב לנו להגיד לו הרבה דברים על המוצר שלנו, האפליקציה שלנו, האתר שלנו או החברה שלנו, זה לא ממש מעניין אותו. ככל שנציג לו יותר מסרים ונציף אותו בכמות מידע גדולה מדי, כך נגרום לאפקט הפוך מזה שרצינו ורק נבלבל אותו. מומלץ להתרכז במסר שיווקי אחד, החשוב ביותר מבחינתכם, ואותו להציג בפני הלקוח בתור הנעה לפעולה. מסר שיהיה חד, ברור ומדויק. המסר השיווקי שלכם צריך להיות בעל פעולה אפשרית אחת (או לכל היותר שתיים) המתייחסות לאותו המסר. כלומר, במקרה הזה, פחות זה יותר. ככל שההנעה לפעולה שלכם תהיה קצרה ומדויקת כך גם הגולשים שלכם יבינו בדיוק מה הם צריכים לעשות.

למה צריך לשלב הנעה לפעולה?

בני אדם סורקים. העולם שסביבנו הפך לכל כך עמוס במסרים ורווי גירויים, שהמוח שלנו עבר אבולוציה עצומה בעשרות השנים האחרונות. במקום לקרוא ולהתעמק, עברנו למצב של סריקה. אנחנו בודקים במהירות נקודות מפתח וכותרות כדי להבין האם נוכל לאפשר לעצמנו לבזבז מהזמן היקר שלנו על קריאה. זה נכון לא רק לגבי קריאה של כתבות אלא גם לגבי כל אחד מתחומי החיים שלנו, ובמיוחד כשמנסים למכור לנו משהו. מכיוון שהמטרה שלכם היא בסופו של דבר למכור את השירות או המוצר שלכם, חשוב לוודא שאתם מעלים את הסיכוי שהגולש יראה את המסרים החשובים ואת ההצעה הייחודית שהכנתם עבורו. כאן נכנסת החשיבות של הנעה לפעולה בעולם השיווק באינטרנט.

אז איך בדיוק עושים את זה?

עכשיו כשאתם יודעים שהגולשים שלנו לא צריכים לחפש רמזים, אלא למצוא הוראות ברורות; תוכלו גם להתחיל להיות יותר יצירתיים במקרה הזה. במקום לכתוב נניח, "למידע נוסף השאירו פרטים:"; אפשר לחשוב קצת מחוץ לקופסה ולהקדיש מספר דקות של מחשבה כדי לנסח משפט מחץ מנצח.

לפעמים גם שינוי קטנטן של משפט מניע לפעולה, יכול לעשות את כל ההבדל בין אתר או דף נחיתה ממיר, לבין נכס דיגיטלי שלא עושה את העבודה ולא עומד בציפיות. אנשים אוהבים להרגיש שהם מקבלים משהו ייחודי ואקסקלוסיבי. משפט הנעה לפעולה עוצמתי יכול לגרום להם להרגיש שהנה, הם מצאו משהו שווה שאין בשום מקום אחר והם חייבים לרכוש אותו או להרשם אליו. בעזרת הנעה לפעולה אתם גורמים להם להרגיש שכל הנקודות מתחברות יחד ועכשיו החיים שלהם הולכים להשתפר לטובה בזכות המוצר או השירות שלכם.


בטקסטים ארוכים, כדאי לשלב את ההנעה לפעולה מספר פעמים. במודעה שבה יש שורה אחת או שתיים קצרות אתם לא יכולים להכניס מספר הנעות לפעולה, אבל בדף נחיתה שיש בו 1,000 מילים אתם בהחלט צריכים לחזור 3-4 פעמים על ההנעה לפעולה. בכמה חלקים לאורך הדף וגם פעם אחת בסוף. לא יותר מדי אך גם לא מעט מדי. המטרה בחזרה על ההנעה לפעולה באתר או דף הנחיתה שלכם היא להטמיע את הפעולה הנדרשת אצל הגולש גם במהלך הקריאה בעמוד נחיתה ארוך. לכן, גם אם מישהו לא ישאיר פרטים למעלה בעמוד אז הוא ישאיר פרטים במהלך העמוד או בסופו. כך אתם מגדילים את הסיכוי שהגולש יעשה את הפעולה שאתם מצפים ממנו.

חזרה למילון מונחים

כתבות שעשויות לעניין אותך

רוצים עוד?

אין סיבה שתשארו מאחור. הירשמו לניוזלטר שלנו ותמיד תהיו מעודכנים במה שבאמת חשוב

ראיתם, קראתם, שמעתם?

טמפלט עמוד יחיד פורטפוליו

זה הזמן להשאיר פרטים

בין אם זה לשיחה, ייעוץ או רכישת שירות, אנחנו זמינים עבורכם!

דילוג לתוכן