ויראלי – Viral

אז מה זה ויראלי – Viral ?

חזרה למילון מונחים

שיווק ופרסום ויראלי הוא טכניקת שיווק, המשתמשת ברשת המדיה כדי להגדיל את המודעות למותג או פוסט מסוים, על ידי שכפול עצמי של מהלכים ויראליים. שם המונח מגיע דווקא מתחום הרפואה, בדומה להתפתחות ויראלית והתפשטות של וירוס. הוא מתפשט מהר מאוד ולהמון אנשים בבת אחת. לרוב ההתפשטות מתרחשת מפה לאוזן, כך שהיא מתגברת ומתעצמת און-ליין. שיווק ויראלי מאוד יעיל כדי להגיע לקהל של הרבה אנשים בזמן קצר. ויראליות במדיה החברתית היא בעצם היכולת של קטע תוכן מסויים (פוסט, סרטון, ריל, מים, תמונה) לתפוס תאוצה ברשת המדיה ולגרוף המון צפיות על ידי שיתופים ותגובות של המשתמשים.

איך שיווק ויראלי עובד?

תוכן ויראלי הוא תוכן שמקבל חשיפה חיצונית שמתקבלת מכך שהתוכן יצר עניין רב והאלגוריתם של פייסבוק (או אינסטגרם או גוגל) חושב שכדאי לחשוף את התוכן הזה ליותר משתמשים מהרגיל, פשוט כי הוא מעניין ומושך בטירוף. שיטה זו מבוססת על הרעיון שבו לקוחות קיימים שלכם, לקוחות פוטנציאלים שרק מתעניינים בשירות שלכם או אפילו גולשים מזדמנים שמעולם לא רכשו מכם מוצר וגם לעולם לא ירכשו, עוזרים לכם בשיווק ובפרסום שלכם, במודע או שלא במודע.
למרות ששיווק ויראלי לרוב מיוחס אך ורק לעולם האינטרנט, סוג השיווק הזה מוכר עוד הרבה לפני מהפכת האינטרנט. דוגמא קלאסית לכך היא למשל נשים שרוכשות מותג איפור מוביל כלשהו שהן ממליצות עליו לחברות שלהן, מה שמעודד גם אותן לרכוש מוצרים של אותו המותג; או נניח גבר שרוכש סוג מסויים של שעון שאחר כך הוא ממליץ עליו לכולם והם הולכים וקונים אותו.
מבחינה זו, השיווק הויראלי יצר מהפכה של ממש, כאשר העיקרון הוא הפצה של מסרים לא באמצעות קמפיין ממוקד ואסטרטגי, אלא יותר באמצעות הגולשים המעבירים את הבשורה השיווקית מפה לאוזן. תוכן ויראלי הוא כזה שגורם לאנשים להפסיק את מה שהם עושים כדי לקרוא ולשתף אותו עם אחרים. זה תוכן שימושי, מעורר השראה, כתוב יפה ובעיקר מרתק.

איך פוסט הופך לויראלי?

התוכן הויראלי שאנחנו יוצרים חייב להיות פשוט, ייחודי ומעניין כדי להצליח. דברים מיוחדים שמוגדרים כלא רגילים, יוצאי דופן או ראויים לציון ולתשומת לב יכולים להפוך לויראליים. הם תמיד יהיו חדישים, מפתיעים, קיצוניים או מעניינים ביותר. דברים מיוחדים ולא שגרתיים גורמים לאנשים שמדברים עליהם להיראות או להיתפס כמיוחדים בעצמם. בנוסף, הסיפור עליהם מפה לאוזן ילווה בדרך כלל בהגזמה. ההגזמה הזו תעשה פלאים לנושא שאותו אתם מעוניינים לקדם.
כל דבר שאתם רוצים לפרסם, משירות מהפכני ועד מוצר שכבר קיים בשוק, חייב להיות ארוז באריזה מעניינת, אטרקטיבית ומגרה. זיכרו כי השיווק הויראלי מבוסס על הנעת הגולשים לשיתוף ודיבור עליכם, כך שחייבים לחשוב מחוץ לקופסא איך בדיוק אתם מעבירים את המסר.
לשמחתינו, השימוש במדיה החברתית הוא חינמי לגמריי. לכן, לכל פיסת תוכן שמתפרסמת בהן יש פוטנציאל להצליח מבחינת ויראליות. ההצלחה של הפוסט שלכם תלויה ביכולת שלכם ליצור תוכן איכותי, שיקלע לטעמים ולתחומי העניין של קהל היעד שלכם. בנוסף, כמובן, גודל התפוצה הפוטנציאלי של תוכן שהופך להיות ויראלי הוא כמעט אינסופי(!) מספר המשתמשים בפלטפורמות השונות של רשתות חברתיות רק הולך וגדל מיום ליום. במידה ואנשים שנחשפים לתוכן ויראלי מוצאים בו עניין, הם ימשיכו לשתף אותו הלאה ויעזרו לכם להפיץ את המסרים שלכם, ולא רק זמן קצר לאחר פרסום התוכן. פוסטים ויראליים יכולים להישאר כאלו גם כעבור כמה חודשים או אפילו שנים, במידה והתוכן בהם נשאר אקטואלי.

חזרה למילון מונחים

תשמרו על קשר

המותג שלך הוא העסק שלנו

כאשר אתם לוקחים את השיווק של המותג שלכם ברצינות, הוא יכול רק לגדול ולהתפתח. בואו נדבר וניקח אותו לרמה הגבוהה ביותר!

כתבות שעשויות לעניין אותך

בואו נדבר על העסק שלכם!

אין סיבה שתשאירו את העסק שלכם מאחור, בואו נדבר עוד היום ונתאים עבורכם את התכנית המתאימה ביותר.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 36 ביקורות
×
Facebook ג גוגל
5.0
מבוסס על 7 ביקורות
×
js_loader

בואו נדבר על זה!

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל שאלה