בכל נכס דיגיטלי שקיים ברשת כמו אתר או אפליקציה, קיים תוכן גלוי לעין ותוכן הנסתר מהעין. התוכן הגלוי הוא זה שמביט בנו מהחזית של הנכס הגידיטלי. זהו בעצם הטקסט, התמונות, העיצוב של האתר, הסרטונים ועוד. התוכן החבוי הוא בעצם הקוד שנמצא מאחורי הקלעים. הוא זה שמכתיב איך בדיוק התוכן הגלוי יאורגן ויוצג. תגיות מטא (Meta Tags) הן בעצם תגים הנמצאים במסמכי HTML, והן מהוות סוג של תוכן חבוי. “מטא” ביוונית משמעו “מעל” או “מעבר”. תגיות אלו מספקות מידע מתומצת ונקודתי לגבי העמוד בו מדובר. תפקידן המקורי של תגיות מטא, הוא לאפשר איתור ושליפה מהירים של נתונים מתוך מאגרי מידע. בדיוק באותו אופן, מנועי חיפוש משתמשים בתגיות מטא כדי לאתר ולהציג את העמודים הרלוונטיים לשאילתה שהוקלדה. לפיכך בכל עמוד באתר או מסך באפליקציה, יש מקום להציב תגי מטא ייחודיים ומשתנים – בהתאם לתוכן העמוד.
תגית טייטל היא תגית מסוג HTML הקובעת מה הגולשים שלכם יראו בכותרת הדף שלכם בטאב של הדפדפן.
איפה הטייטל מופיע?
- תגית הטייטל מופיעה במספר מקומות ויש לזה ערך שיווקי בזכות הוויזואליות שלה.
- דף התוצאות – כאשר גולש כותב שאילתה למנוע החיפוש, מופיעות זו אחר זו כותרות התוצאות (Title Tag). מתחתיה מופיעה תגית תיאור (Meta Description).
- טאב דפדפן – בחלק העליון של הדפדפן בכרטיסיה שנפתחת, תופיע תגית הטייטל בחלוניות הניווט בדפדפן.
- שיתוף קישורים – כאשר משתפים דף מסויים, כותרת הדף ישר תופיע.
במה עוזר הטייטל?
ה – Title Tag הוא ללא ספק אחד החלקים החשובים ביותר באופטימיזצייה של האתר שלכם. הוא אומר לגוגל על מה מדבר הדף ובאיזה נושא הוא עוסק. הוא מגרה את הגולש להקליק ולהיכנס לאתר. במידה רבה וכתוצאה משני הפרמטרים האלו, הוא בעצם גורם משפיע קריטי ביותר על דירוג האתר שלכם בביטוי המפתח אותו אתם מנסים לקדם.
מטרתו העיקרית של הטייטל תג היא לתמצת את תוכן הדף בשורה אחת. הוא תורם המון לחוויית המשתמש, למידע שמועבר וגם לקידום של הדף במנועי החיפוש. בתוצאות החיפוש זה יהיה הלינק שמודגש בצבע כחול. הוא מופיע גם בתיאור הלשונית בתוך הדפדפן. בנוסף, יופיע ה-Title Tag כאשר נשתף את הקישור לאתר שלנו ברחבי המדיה החברתית.
מנועי החיפוש מעניקים משמעות רבה לפיסת הטקסט הקצרה הזו, ולכן, באופן אידיאלי, הטייטל תג צריך לתאר באופן ייחודי, קצר וקולע את תוכן הדף, תוך כדי שימת דגש על מילות המפתח הרלוונטיות שהיינו רוצים לקדם.
טייטל במערכת של גוגל
תגית כותרת לא נמצאת באתר בצורה גלויה, אלא אך ורק בקוד המקור מאחורי הקלעים. כדי שהכותרת לא תהיה ארוכה מדי ותיחתך באמצע הדרך בגוגל, רצוי לא להציב בה יותר מ- 55-65 תווים. המערכת החדשה של גוגל בוחרת את הטייטל המתאים ביותר עבור דף נתון בעזרת מספר גורמים, בהם הגדרות HTML בדף (למשל, כותרת H1, הטקסט שמופיע ב-header או ב-alt tag של התמונה הראשית או טקסט שהובלט באמצעי גרפי כלשהו). במערכת החדשה הכותרת כבר לא תשתנה בהתאם לשאילתת החיפוש של המשתמשים. במקום זאת, המערכת של גוגל תבחר כותרת קבועה לכל דף, וזו הכותרת שתוצג בתוצאות החיפוש, בלי קשר למה שחיפשו המשתמשים.
לפי גוגל, בחלק מהמקרים יתוסף שם האתר לכותרת. לפי התגובות, במקרים רבים השינוי הוא הפוך, ושם האתר או המותג לא נכלל בטייטל. אם הכותרות ארוכות מדי, גוגל יבחרו את החלק הרלוונטי ביותר ויציגו רק אותו, במקום להציג כותרת שנקטעת לקראת הסוף.