אפשר לקבוע את הפופולריות של הפרופיל שלכם באינסטגרם או בפייסבוק לפי מספר התגובות לפוסטים והלבבות או הלייקים שאתם מקבלים עליו.
לייק הוא בעצם סימן שאומר "אהבתי". אותו העוקבים שלכם יכולים להשאיר על כל פיסת תוכן שאתם מעלים כמו פוסט, מודעה, דף או פרופיל. הלייק מסמל שמי שהשאיר אותו אהב את התוכן שפרסמתם, חשב שהוא מעניין והתחבר אליו ולכן גם השאיר לייק.
בתחומים מסויימים יש חשיבות רבה לכמות הלייקים כהוכחה חברתית. כשגולש רואה הרבה לייקים לפוסט או עמוד, הוא חושב: יש להם הרבה לייקים, משמע יש להם הרבה לקוחות. זה אומר שבטח הלקוחות האלו מאוד מרוצים. כדאי גם לי להיות לקוח! הם בעצם מעין הוכחה חברתית עבור הגולשים שלכם שהמוצר או השירות שלכם אכן טובים ומומלצים.
בסופו של דבר, תפעול של עמוד עסקי באינסטגרם או בפייסבוק מביא איתו מטרה אחת ברורה, והיא להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם. בהתאם לכך, גם להגדיל את ההכנסות שלכם מהעסק. ככל שהלייקים באינסטגרם או בפייסבוק העסקי בעמוד שלכם יהיו בכמות גדולה יותר, ככה יותר אנשים ישמחו להיחשף לתכנים שלכם, לעקוב אחריכם ולהפוך ללקוחות פוטנציאלים. ככל שתשקיעו יותר בעניין הזה ותמנפו אותו למקום גבוה, כך תוכלו להפוך את הלייקים שלכם בסופו של דבר למכירה שתגדיל את מחזור ההכנסות שלכם בצורה משמעותית.
מי צריך הרבה לייקים?
עבור אלו מכם שמוכרים מוצרים או שירותים דרך אינסטגרם או פייסבוק, כמות הלייקים תחת פוסט כלשהו היא אינדיקטור חשוב. הלייקים בעצם מצביעים על האיכות של התוכן שלכם והפופולריות של המותג עצמו. לא תוכלו למכור שום דבר אם הוא לא מושך את תשומת הלב של הקונים הפוטנציאליים שלכם באופן יעיל. ככל שיותר אנשים נותנים לכם לייקים לפוסט, כך גם היעילות של המכירות שלכם הולכת וגוברת. יזמים זקוקים להרבה קליקים של לייק כדי לקדם מותג, חנות מקוונת ומשאבים אחרים של העסק. הלייק עובד כמו הוכחה חברתית ומראה לעוקבים שלכם שאתם מקצועיים, מומלצים בתחום וכדאי לקנות מכם.
למה לייקים חשובים לעסק?
הרושם שעושים לייקים על אנשים שנכנסים לדף העסקי שלנו הוא מאוד משמעותי. יש הבדל גדול בתחושה שאנחנו מקבלים כאשר אנחנו נכנסים לעמוד עם כמות עוקבים קטנה עם מעט לייקים. לעומת זאת, כאשר אנחנו רואים שבכל פוסט יש אלפי לייקים, הרושם הוא שמדובר בעמוד פופולארי של עסק מצליח. ואם העסק מצליח, כנראה שיש מאחורי זה גם סיבה טובה.
הלייקים חשובים מאוד לעסק שלכם גם מצד האלגוריתם: לייק מוענק על ידי משתמשים שאהבו את התוכן שפרסמתם. מבחינת האלגוריתם של הרשתות החברתיות כגון פייסבוק ואינסטגרם, הלייק מהווה בעצם סוג של המלצה. כיום, עמודים נאבקים בשיניים על חשיפה. על מנת שהם אכן ייראו בפיד בפני כמה שיותר אנשים רלוונטיים, הם צריכים כמה שיותר לייקים. פוסטים שסומנו בהם הרבה לייקים נוטים לקבל יותר חשיפה. זה בעצם מעגל מתמשך שמזין את עצמו.
תוכנות להעלאת לייקים
היום קיימות גם מגוון תוכנות ואפליקציות להעלאת הלייקים ברשתות החברתיות. בעלי עסקים משתמשים בהן בשביל ליצור אשליה שהפוסטים שלהם כבר מקבלים הרבה אהדה. כך כשהם חושפים אותם בפני קהל חדש, הוא רואה שהתוכן שלהם מקבל לייקים ושאפשר לסמוך עליהם. השימוש באפליקציות האלו נעשה על מנת למשוך תשומת לב לחשבון, מכיוון שבשלב הראשוני קשה מאוד לעניין את הקהל אך ורק בתכנים איכותיים וזהו תהליך שלוקח הרבה זמן. לרוב הלייקים האלו לא מגיעים ממשתמשים איכותיים, ומומלץ לוותר על התוכנות האלו כמה שאפשר בהמשך, כדי שכל מי שעושה לכם לייק באמת יהיה גם לקוח פוטנציאלי אמיתי שיכול להגיב, לשתף לקנות ולהמליץ.