המוצרים או השירותים שלכם הופכים את העסק שלכם למה שהוא. הם מה שתרצו לשווק ללקוחות דרך האתר שלכם או הערוצים השונים במדיה החברתית. למה חשוב שיהיו לכם מוצרים או שירותים בעסק? כך תוכלו בעצם לקדם את עצמכם, להעניק ללקוחות שלכם ערך מוסף ולהגדיל חשיפה.
ככל שאנחנו הולכים וסומכים יותר על האינטרנט בחיפוש שלנו אחרי כל דבר בעצם, כך מנועי החיפוש הפכו לקרקע מצוינת עבור מי שרוצה לקדם את המוצרים או השירותים שלו. במיוחד אם מדובר בעסק מקומי שמספק שירות או מוצרים באזור או באזורים מסוימים. מנוע החיפוש הגדול בעולם (ניחשתם נכון – גוגל) שואף שהלקוחות שלו יגיעו למצב שבו, בלחיצת כפתור, הם יקבלו את התוצאה הרלוונטית ביותר עבורם. המטרה של גוגל היא לספק למשתמשים את התוצאות הטובות הרלוונטיות ביותר עבור שאילתת החיפוש שהם הקישו, ואם אפשר, אז גם בלי שהם יצטרכו לצאת מאזור החיפוש. מהסיבות האלו, חשוב שהמוצרים או השירותים שהעסק שלכם מקדם יהיו איכותיים ורלוונטיים עבור קהל היעד עבורו אתם משווקים
איך מוודאים שהמוצר מצליח?
דעו מה מייחד אתכם
השאלה ראשונה והמנחה שתצטרכו לשאול את עצמכם כשאתם בוחרים מוצר (במידה ויש לכם חנות איקומרס למשל); היא "למה שמישהו ירצה להשתמש במוצר שלנו". בעולם הסטארט אפים, פיתוחי מוצר מבריקים החלו לא פעם דווקא מהצרכים של היזמים או הצוות עצמו. תדעו מה בדיוק מבדיל אתכם מהמתחרים שלכם ועל אילו צרכים של קהל היעד שלכם המוצר או השירות שלכם מצליח לענות.
השתמשו גם במוצרים משלימים
נקודת הקנייה עצמה היא הרגע הטוב ביותר להציע ללקוחות שלכם מוצרים נוספים, משלימים למוצר שהם בחרו לרכוש. הגולש כבר בחר בחנות שלכם, כרטיס האשראי שלו מוכן, וההתנגדות להוציא עוד קצת כסף יורדת משמעותית במצב הזה. גולש שקונה מזרן יוגה למשל, ישמח בהרבה מקרים לקנות מכם גם רצועות יוגה, קוביות או תיק נשיאה למזרן. כאן נכנסת ההזדמנות שלכם להציע את המוצרים המשלימים בהנחה ולזכות במכירה גדולה יותר מזו שהקונה שלכם התכוון אליה מלכתחילה.
שירות לקוחות איכותי ומקצועי
הרבה מאוד עסקים יכולים למכור בדיוק את אותו המוצר שאתם מוכרים. מהסיבה הזו, קשה להתבלט בשוק בין שלל המוכרים המגוון. מעבר למוצר מצליח, תצטרכו לדאוג לעצמכם גם לשירות לקוחות טוב. זוהי אחת הדרכים הטובות ביותר למשוך לקוחות אליכם, ובעיקר לקוחות חוזרים. יחס אישי במענה לפניות הלקוחות יסייע לכם להפוך גולשים מתעניינים לקונים, ויבטיח שימור לקוחות.
מוצרים ושירותים שנותנים ערך
בין אם זה קשור למוצר שאתם מוכרים ובין אם זה קשור אליכם, אל העבודה שאתם עושים והשירות שאתם נותנים – אם לא תייצרו ערך מוסף לגולשים שלכם אז לא תהיה לעסק שלכם שום חשיבות בפני הלקוחות שלכם. אם המוצר שתכננתם לא מייצר ערך למשתמשים שלו, אז בטווח הארוך הוא ייכשל, ולא משנה כמה הוא מעוצב יפה, מעניין, וכמה באזז הצלחתם לייצר סביבו. לעומת זאת, אם המוצר שלכם מצליח להביא ערך אמיתי, לאנשים אמיתיים בזמן אמת, אז תופתעו לגלות כמה המשתמשים שלכם יהיו סלחנים לבעיות ממשק, טכנולוגיה או עיצוב. אותו דבר נכון לגביכם כנותני שירות, אם אתם לא מצליחים לייצר ערך בתפקיד בו אתם נמצאים, אולי כדאי לשקול לעבור תפקיד. לא סתם בהמון סוגים שונים של עבודות יש מדדים ויעדים שאליהם תצטרכו להגיע. כך המעסיק שלכם יכול לבחון אתכם על בסיס חודשי ולדעת בדיוק כמה ערך אתם מכניסים לחברה שלו. אם הערך לא מספיק, אתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה.
ערך הוא אחד הדברים החשובים ביותר שתצטרכו לקחת בחשבון כשאתם מפרסמים מוצר או שירות מסויים באתר שלכם. מה המוצר או השירות הזה נותנים ללקוחות שלכם? לאילו בעיות שעולות אצליהם הוא נותן מענה? אילו כאבים וחששות המוצר או השירות שלכם יכול לפתור? איך הוא יהפוך את החיים שלהם לטובים יותר לאחר השימוש בו? על כל השאלות האלו תצטרכו לענות בפני עצמכם כדי לוודא שהמוצר או השירות שלכם נותן כמה שיותר ערך לגולשים והלקוחות שלכם.
חזרה למילון מונחים