הפלטפורמות החברתיות תופסות חלק עצום מהעולם שלנו. אנחנו כבר לא מחפשים מותגים ועסקים רק בגוגל אלא גם במקומות אחרים באינטרנט, כמו ברשתות החברתיות. לכן לכל בעל עסק כדאי להראות כמה שיותר נוכחות חיובית ברשתות החברתיות. בין אם מדובר בפייסבוק, באינסטגרם, ביוטיוב, לינקדאין או בכל רשת חברתית אחרת. אם יש לכם עסק ואתם רוצים לבלוט מבין המתחרים שלכם, כדאי שתציגו בפרופיל העסקי שלכם לצד תוכן מעניין ורלוונטי, תמונות איכותיות בגודל המתאים.
היום אתם יכולים להעלות למדיה החברתית תמונות, פוסטים, סרטונים ותכנים איכותיים. אם אתם בעלי עסקים, הרשתות החברתיות האלו יכולות לקדם את העסק שלכם ואת המוצרים והשירותים שאתם מציעים ללקוחות שלכם. אחד השימושים העיקריים של אותן רשתות היא העלאת תוכן, בעיקר תמונות וסרטונים. כל רשת חברתית שונה מרשת חברתית אחרת, ולכן צריך להתאים את התמונות לכל רשת כדי שייראו באיכות המקסימלית. לכל אחת יש גם סוגים שונים של מידות קבצי מדיה עליהם נפרט בהמשך.
הרשתות החברתיות מתעדכנות כל הזמן בצורה מהירה. הן מוסיפות אפשרויות חדשות, תכונות חדשות ומסירות חלק מהדברים. על מנת שתוכלו לנהל את הנוכחות שלכם במדיה החברתית בצורה נכונה ויעילה, חשוב שתדעו את ההבדל בין הגדלים והסוגים האפשריים שאתם יכולים להעלות.
איך המידות של קבצי המדיה משפיעות עליהן?
במדיה החברתית יש דרישות מגוונות למידות של התמונות והסרטונים שאנחנו מפרסמים.
גודל הקובץ של תמונה הוא הגודל הדיגיטלי של קובץ התמונה, שנמדד ב-KB, ב-MB, או ב-GB. גודל הקובץ פרופורציונלי למידות הפיקסלים של התמונה. תמונות עם פיקסלים רבים יותר יכולות להפיק יותר פרטים, אבל הן דורשות נפח אחסון רב יותר בדיסק, ותהליך העריכה שלהן עשוי להיות איטי יותר. מהסיבה הזו, רזולוציית התמונה היא פשרה בין איכות התמונה לגודל הקובץ. גורם נוסף המשפיע על גודל הקובץ הוא תבנית הקובץ. מכיוון שתבניות הקובץ GIF, JPEG, PNG ו-TIFF משתמשות בשיטות דחיסה שונות, גדלים של קבצים עם מידות פיקסלים זהות עלולים להיות שונים במידה ניכרת לעין. גם עומק סיביות הצבע ומספר השכבות והערוצים בתמונה משפיעים על גודל הקובץ
סוגי מידות קבצי המדיה ברשתות החברתיות
תמונת פרופיל
זו התמונה הראשית של הפרופיל שלכם או של עמוד עסקי ברשת החברתית. בדרך כלל מדובר על לוגו של העסק או של הבלוג. גודל תמונת הפרופיל שלכם צריך להיות לפחות 170×170 פיקסלים.
תמונת נושא (קאבר)
זו התמונה הכללית שמוצגת בחלק העליון של העמוד או של הפרופיל. בדרך כלל זוהי תמונה שקובעת את האווירה של העמוד. הגודל של תמונת הנושא בפייסבוק צריך להיות לפחות ברוחב 820 פיקסלים ובגובה 312 פיקסלים.
פוסט תמונה
זהו פוסט שכולל את התמונה בלבד או עם טקסט בנוסף. כאן האפשרויות למידות קבצי המדיה שתעלו יותר רחבות. לדוגמא, רוחב 1,200 פיקסלים וגובה 628 פיקסלים, 1,200×1,200 פיקסלים, 1,200×1,500 פיקסלים. כל אלו תקינים ומתאימים.
פוסט קישור
זהו פוסט של קישור שמשתפים בדף, למשל קישור של כתבה שפורסמה בבלוג. במקרה כזה, חשוב מאוד להתאים את התמונה בבלוג לפי המימדים המתאימים. רוחב 1,080 פיקסלים וגובה 565 פיקסלים; ועד 1,080×1,080 פיקסלים הוא גודל מעולה.
פוסט סיפור (סטורי)
הסטורי שלכם הוא רגעים שאתם רוצים לחלוק, פוסט או תמונה, שמוצגים סביב תמונת הפרופיל שלכם באינסטגרם או בפייסבוק (היילייטס). הסטורי שלכם נעלם לאחר 24 שעות. המידה המתאימה של התמונה לסטורי במקרה הזה, היא 1,080 פיקסלים לרוחב על 1,920 פיקסלים לאורך.
חזרה למילון מונחים