fbpx

מפה לאוזן

אז מה זה מפה לאוזן ?

חזרה למילון מונחים

יש מגוון רחב של שיטות שיווק וקידום לעסקים, שאת חלקן אתם בטח כבר מכירים. שיווק במנועי חיפוש (קידום אתרים אורגני ופרסום ממומן), שיווק ברשתות חברתיות, שיווק באמצעות תוכן (בלוגים, פודקאסטים, ניוזלטרים ועוד), שיווק באמצעות משפיענים ומובילי דעה ועוד. לצד כל שיטות השיווק האלו קיים גם שיווק מפה לאוזן. שיווק מפה לאוזן, או באנגלית Word of mouth marketing, היא השיטה היעילה ביותר שקיימת מאז ומעולם, לגיוס לקוחות מתעניינים (לידים) חדשים. המון מחקרים שונים שבוצעו בנושא כבר הוכיחו את העובדה הזו מזמן. סקר משנת 2012 של חברת נילסון שבו השתתפו 28,000 צרכנים מ-56 מדינות, הראה ש- 92% מהצרכנים מאמינים וסומכים על המלצות של משפחה וחברים שלהם. אם משווים את זה לאמון במודעות במנועי החיפוש או הרשתות החברתיות, מסתמן שהצרכנים מאמינים להם רק כ- 40% ו-36%.
היתרונות המרכזיים של שיווק מפה לאוזן טמונים בכך שהוא נתפס כטבעי, אותנטי, לא מסחרי, ולכן אמין יותר מאשר פרסום לכל סוגיו השונים, וגם זול ממנו בהרבה. בנוסף, למסר שעובר מפה לאוזן יש פוטנציאל להתפשט במהירות גדולה ולהגיע אל כמות רבה של צרכנים בזמן קצר.

צריך לזכור ששיווק מפה לאוזן עובד לשני הכיוונים: הוא יכול להיות נהדר ויעיל, אבל הוא גם יכול להפסיק ולהיעצר יום אחד, ללא הסבר מיוחד. לכן לא כדאי להתבסס רק על שיטת שיווק כזו, ותמיד כדאי להפעיל כלי שיווק נוספים כדי להגיע לקהלי יעד חדשים שאולי לא יהיו נגישים בשיווק מילולי דרך המלצות ישירות.

איך שיווק מפה לאוזן עובד?

שיווק מפה לאוזן, כשמו כן הוא, מתבסס על תקשורת מילולית בין אנשים. בניגוד למודעות בעיתונות, פרסומות בפייסבוק וקידום במנועי חיפוש, כאן מדובר בהמלצה ישירה שמישהו שמכיר אתכם מעביר הלאה למישהו אחר. זה יכול להיות חבר, קרוב משפחה, שותף, מכר רחוק ועוד. לא תאמינו כמה רחוק המלצה אחת יכולה להגיע, לפעמים. גם לחצות מדינות ויבשות.
שיווק מפה לאוזן מתבסס על כישורי נטוורקינג שאתם יכולים ללמוד לפתח, והוא מתחיל ונגמר בכך שאנשים יאהבו אתכם, את השירותים והמוצרים שלכם ואת ההתנהלות מולכם. זה השילוש הקדוש של השיווק המילולי: יחסים חמים ואוהדים, שירות טוב ומוצר איכותי ואפקטיבי.
כדי שאנשים יתחילו לשווק אתכם, הם צריכים לדעת שאתם מחפשים לקוחות ופרויקטים. תמיד כדאי להגיד ללקוחות שלכם, למשל בסיום פרויקט, שתשמחו אם הם יוכלו להמליץ עליכם לחברים ומכרים שלהם, במידה והיו מרוצים מהמוצר או השירות שלכם.

איך מקדמים את העסק עם שיווק מפה לאוזן?

לכל עסק יש חוג לקוחות נאמנים, או לקוחות חוזרים, כאלה שהם יותר מלקוחות. אכפת להם מהעסק והם רוצים לראות אותו מתקדם ומצליח. הלקוחות האלו הם נכס לכל בעל עסק. הם כלי שיווקי מעולה מהרמה הגבוהה ביותר. הם ככל הנראה כבר מספרים עליכם וממליצים עליכם לכל מי שהם מכירים גם בלי שבקשתם מהם. מה שאתם בתור בעלי עסקים צריכים לעשות במקרה הזה, זה בעיקר לא להפריע להם ולדאוג שהם ימשיכו לעשות את מה שהם כבר עושים. כלומר, לשמור על חוויית המשתמש ולשפר אותה באופן עקבי. אפשר לצ'פר אותם מידי פעם, לתת להם להתנסות במוצרים חדשים, לתת להם יחס מיוחד כשהם באים ועוד. ברגע שזיהית ממליצים שעושים זאת באופן קבוע, כאלו שמביאים לכם לקוחות חדשים או שעושים לכם יחסי ציבור טובים. תגמלו אותם על כך, הנחה קטנה, מתנה קטנה, טעימה ראשונה, כל דבר שיבהיר לממליצים שלכם שפעולתם מוערכת וייתן להם סיבה להמשיך לעשות את זה. בנוסף, לא פחות חשוב לבקש את ההמלצה בפייסבוק שלהם או שלכם, באתר שלכם או בכל מקום שתוכלו להשוויץ בה. הוכחה חברתית היא אחד הכלים השיווקיים החזקים שקיימים. כמו שציינו קודם, אנשים קונים על סמך המלצות של אנשים שהם מכירים. ככל שתיהיה לכם יותר הוכחה חברתית שהמוצרים או השירותים שלכם אכן טובים ואיכותיים, כך גם תזכו ליותר לקוחות.

חזרה למילון מונחים

כתבות שעשויות לעניין אותך

רוצים עוד?

אין סיבה שתשארו מאחור. הירשמו לניוזלטר שלנו ותמיד תהיו מעודכנים במה שבאמת חשוב

ראיתם, קראתם, שמעתם?

טמפלט עמוד יחיד פורטפוליו

זה הזמן להשאיר פרטים

בין אם זה לשיחה, ייעוץ או רכישת שירות, אנחנו זמינים עבורכם!

דילוג לתוכן