עוקבים הם גולשים ברשתות החברתיות, שבלחיצה על כפתור עקוב (follow), הירשם (subscribe) או לייק (like); בוחרים להישאר מעודכנים בפרסומים שלכם. כולנו מכירים את זה, שברגע שאנחנו רואים דף או עמוד עסקי בפייסבוק או באינסטגרם שיש לו הרבה עוקבים, אנחנו אוטומטית יודעים שהעסק או המותג הזה הם טובים ומומלצים. עוקבים פועלים גם בתור מעין הוכחה חברתית עבור בעלי עסקים שאומרת שהעסק שלהם אהוב על ידי הרבה אנשים, ובכך גם בטוח יהיה מומלץ ואיכותי. היום קיימות הרבה דרכים להשיג עוקבים ברשתות החברתיות, וסוגים שונים של עוקבים.
המדיה החברתית נותרה אחת הדרכים היעילות ביותר עבור ארגונים ובעלי עסקים ליצור מודעות לגבי העסק שלהם ולהתחבר לקהל שלהם. אם אתם רוצים לנהל קמפיין מוצלח במדיה החברתית, הוא צריך לקבל קהל עוקבים חזק ברשתות החברתיות. ברגע שאתה מקבל עוקבים רבים, הרבה יותר קל לשווק את העסק שלכם ולהשיג יותר לקוחות. ובכל זאת, ראוי לציין שהגדלת העוקבים שלכם ברשתות החברתיות יכול להיות תהליך לא פשוט שלוקח גם לא מעט זמן. זו הסיבה שגישת מדיה חברתית שיווקית ואסטרטגית היא המפתח להצלחה שלכם בהשגת חשיפה רבה יותר וכתוצאה מכך גם הגברת ההמרות שלכם.
אז איך משיגים יותר עוקבים?
כדי להשיג כמה שיותר עוקבים באינסטגרם או בדף שלכם בפייסבוק, עליכם לבדוק קודם כל שהחשבון שלכם מנוהל בצורה נכונה. ראשית, תבדקו שהחשבון שלכם ציבורי. חשבון ציבורי באינסטגרם ובפייסבוק הוא חשבון שכל אחד יכול לצפות בכל התכנים שיש בו. לאחר מכן, תוודאו שתמונת הפרופיל שלכם מתאימה לגדלים הדרושים של קבצי המדיה. חשוב שתמונת הפרופיל שלכם תשדר בדיוק את המסר שאותו אתם רוצים להעביר, ותדאגו לעלות כמה שיותר תוכן מעניין ורלוונטי, תמונות, סרטונים וסטורי כדי להיחשף. ככה בדיוק הרשתות החברתיות עובדות. כדי להצליח בהן, חשוב שתתנו לגולשים שלכם ערך מוסף ותשמרו על עניין בפוסטים שלכם.
כמובן, שגם עקביות משחקת כאן תפקיד מרכזי. חשוב להבין שהתהליך הזה יכול לקחת זמן,
ההצלחה לא תמיד מגיעה במהירות. לכן עליכם לפעול נכון ובהתמדה. אם לא תנסו, לא תדעו ובטח שלא תתקדמו אל המטרה שלכם. תמשיכו לתת ערך לגולשים שלכם ולהעלות תוכן מעניין. תעשו פולואו ולייק לגולשים רלוונטיים שעוקבים אחרי קבוצות או משתמשים דומים למה שאתם עוסקים בו. תריצו פרסומות ממומנות מדי פעם כדי להגדיל את כמות החשיפה והעוקבים שלכם. חשוב להיות ממוקדים ולבצע את השלבים היטב תוך כדי בחינת כל פעולה בנפרד והסקת מסקנות לפי התוצאות שקיבלתם. אם אתם רואים שתוכן שהעלתם לא מביא עוקבים חדשים, כנראה שאתם צריכים לעשות איזה שינוי או טוויסט באסטרטגיה השיווקית שלכם ולהבין איך תעניינו יותר את העוקבים שלכם, ובכך גם כמובן תביאו עוד עוקבים חדשים.
אתם יכולים להגדיל עוקבים בפלטפורמות המדיה החברתית שלכם רק במידה ואתם נשארים עקביים עם הפרסום שלכם. לדוגמא, תוכן שנוצר על ידי משתמשים, במיוחד וידאו, מבוקש מאוד על יד משווקים מכיוון שהוא נחשב לשיא האותנטיות. אחת הדרכים להשיג את האפקט הזה היא על ידי יצירה של תוכן איכותי ועמידה בלוח זמנים לפרסום. היתרון הגדול ביותר בלהיות עקביים עם הפרסום שלכם במדיה החברתית הוא שבכך אתם בעצם בונים אמון ומוניטין בקרב העוקבים שלכם. עם הרבה עוקבים אתם מגבירים את האמינות מצד העוקבים הקיימים שלכם ונותנים לעוקבים חדשים להיות בטוחים שהגיעו למקום הנכון. זהו היבט חשוב בהגדלת קהל עוקבים נאמן במדיה החברתית, שסביר להניח שגם שימליץ לחברים שלו על המוצרים והשירותים של המותג שלכם.