קבוצות פייסבוק הן מעין קהילה חברתית קטנה או גדולה בתוך פייסבוק. היא מורכב מאנשים שמתעניינים בנושא מסוים. במשך שנים קבוצות פייסבוק היו המקום לכל מותג ועסק שמכבד את עצמו. במיוחד עכשיו, בשנת 2022, חשוב מאוד שתהיה לכל עסק באשר הוא נוכחות בקבוצות פייסבוק רלוונטיות, שקשורות לעסק או למותג שלכם. קבוצות הפייסבוק תפסו נתח גדול מאוד מקהל הרוכשים לאחרונה. קבוצות של לקוחות שממליצים על חנויות, מוצרים, מסעדות ועוד. יש גולשים מסויימים שיעדיפו להציץ בביקורות בקבוצות לפני שהם מגיעים למקום מסויים או רוכשים מוצר או שירות כלשהו. הקבוצות האלו יכולות לעזור לכם למשוך לקוחות חדשים לעסק בלי שתצטרכו לשלם שקל על פרסום. קבוצות בפייסבוק יכולות לבנות מותגים ולייצר אינטראקציות חדשות ומעניינות עבור הגולשים שלכם. הן גם דרך נהדרת ליצור מקרב עם העוקבים שלכם ולהיות איתם בקשר.
קבוצה נועדה להיות פלטפורמה לדיון על שיח מסוים, המשותף לכל חברי הקבוצה. בעוד שעמוד עסקי נתפס בתור משהו לא אובייקטיבי בגלל המניעים הכלכליים שלו; קבוצות פייסבוק נתפסות דווקא בתור זירה ציבורית נייטרלית יותר. כל המשתתפים בקבוצה שווים וכל אחד יכול (ואף מומלץ) שיביע את דעתו ויגיב על הפוסטים תוך יצירת שיח משותף עם שאר חברי הקבוצה.
יתרונות של קבוצות פייסבוק
היתרונות של קבוצות פייסבוק, בייחוד לבעלי עסקים, הם רבים. קבוצת פייסבוק היא דרך נהדרת לקבץ אנשים בעלי תחום עניין משותף. לקבוצה יש, בדרך כלל, אופי יותר אישי. אחד היתרונות של הקבוצה הוא היכולת להגדיר רמת פרטיות: קבוצה פתוחה אותה רואים כולם ללא הגבלה; קבוצה סגורה שניתן לראות את שמה, אבל לא את התכנים, אלא אם אתם חברים בה; וקבוצה סודית. לא ניתן לאתר את הקבוצה הסודית בכלל, אלא אם אתם חברים בה. יתרון נוסף הוא האפשרות לשלוח הודעה לכל חברי הקבוצה שלכם במרוכז, או לחלק מהחברים שנמצאים בה שתבחרו.
בנוסף, קבוצות פייסבוק מאפשרות לכם פתיחת אירועים ולשתף בקבצים.
אז איך יוצרים קבוצות פייסבוק מוצלחות?
הגדירו את מטרת הקבוצה שלכם
בשלב הזה אתם צריכים קודם כל לשאול את עצמכם: את מה הקבוצה שלכם מקדמת? היא באה לפתור בעיה מסויימת? השאלה השנייה היא למה בכלל להקים את הקבוצה? במה הקבוצה שלכם תתרום לאנשים ולמה להם להצטרף אליה? השאלה השלישית היא, למי הקבוצה שלנו פונה? עליכם לפנות לקהל ספציפי ומסוים של אנשים, שיקיימו אינטראקציה ושיח בקבוצה. אל תחששו ממספרים, במקרה הזה האיכות מנצחת. קבוצות פייסבוק טובות, יעילות וחזקות יכולות להיות גם של 100 אנשים בלבד.
צרו תוכן ייחודי עבור חברי הקבוצה שלכם
מעבר לדיונים, הנחות או הצעות לאחד או יותר מהשירותים שלכם, כדאי שיהיה לכם איזשהו ערך מוסף שאתם מספקים כדי לשמור על תשומת הלב של חברי הקבוצה שלכם. אתם צריכים לספק להם תוכן בלעדי שאי אפשר להשיג במקום אחר. תכנים ייחודיים שאתם יוצרים בעצמכם, שאי אפשר להשיג בשום אחר והם יהיו זמינים לחברי הקבוצה שלכם בלבד. לדוגמא: הנחה מיוחדת רק לחברי הקבוצה, כזו שלא תופיע באתר שלכם או במקומות אחרים, מאמרים מסויימים שתפרסמו רק שם, ספר אלקטרוני להורדה ועוד. תיתנו סיבה לאנשים שנמצאים בקבוצה שלכם להמשיך ולהשאר בה וגם להזמין את החברים שלהם אליה.
פרסמו בעקביות
בשונה מעמודי פייסבוק, קבוצות דורשות דיונים, שיח ונוכחות לעיתים תכופות יותר. עקביות היא זו שתחייה ותחזק את האינטראקציות שיווצרו. ברגע שהקבוצה שלכם תראה תוססת ופעילה, אנשים ימשכו אליה וירצו להישאר בה. הם יגיבו יותר, ישאלו יותר ויקחו חלק משמעותי יותר בדיון.