fbpx

פרסום בפייסבוק

תוכן עניינים

פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק הוא למעשה הבסיס של השיווק הדיגיטלי העסקי שלכם, אם נשלב אותו יחד עם פרסום ממומן בפייסבוק אנחנו נקבל למעשה מכונה חזקה ומשומנת היטב שהולכת לטרגט את הלקוחות שמתאימים ביותר עבור העסק שלכם ולהציג להם את המידע המתאים ביותר עבורם וכך להשיג כמויות גבוהות של לידים במקסימום איכות ובמינימום תקציב. פרופיל פייסבוק עסקי שמנוהל ומקודם בצורה מקצועית, יתרום משמעותית להגדלת הבאזז סביב המותג שלכם בזירה האינטרנטית. יתרון נוסף של פרסום בפייסבוק הוא האפשרות לשמור על קשר רציף ומהיר עם הלקוחות שלכם ולעדכן אותם בכל מה שחשוב בזמן אמת.

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים בקמפיין בפייסבוק?

כמו כל קמפיין פרסום, עבודת ההכנה העיקרית בפרסום בפייסבוק כוללת מחקר מעמיק והצבת יעדים ברורים וריאליים. לכל עסק יש קהל יעד שונה או מספר קהלים פוטנציאליים, וההתנהגות של הקהל הזה ברשתות החברתיות היא משתנה. יש קהלים פעילים מאוד ויש קהלים יותר פסיביים, יש כאלו שישמחו לתוכן מצחיק ולתייג חברים ויש כאלו שיעדיפו תוכן מעניין ומעורר תגובות ודיונים, יש קהלים שנכנסים לרשת בעיקר בסופי שבוע ויש קהלים של אמצע הלילה. הבנה מדויקת של קהל היעד והפעילות שלו תסייע מאוד להקמה של קמפיין מוצלח ויעיל. בנוסף, בלא מעט מקרים הדרך לקמפיין כזה תהיה באמצעות לא מעט ניסוי וטעייה. פייסבוק מאפשרת הפצה של מודעות שונות לקהלים שונים, וככל שבודקים יותר אפשרויות מגלים מהי הדרך המוצלחת ביותר.

קצת רקע על פרסום בפייסבוק

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם (וגם בארץ) וללא ספק מהווה את המוקד החשוב ביותר לפרסום במדיה החברתית. בהיותה הרשת הגדולה ביותר, קהל החברים בה הוא גם הכללי ביותר ונע בין צעירים למבוגרים, חילונים ודתיים, נשים וגברים מעמד גבוה ומעמד נמוך. על כן, פרסום בפייסבוק הוא נקודת הפתיחה הטובה ביותר לפרסום במדיה החברתית וכלי חובה עבור כל עסק.

סרטון מערוץ היוטיוב של פייסבוק, בו מדגימים בקצרה איך כלי פרסום של פייסבוק יכולים לעזור לעסקים.

כאשר מפרסמים כדאי להיות חברותיים

הדבר הראשון שחשוב לדעת לגבי פרסום בפייסבוק הוא האופן בו הפרסום שונה מהפרסום המסורתי. כיוון שמדובר ברשת חברתית, החברים הגולשים בה נכנסים במטרה לצפות בתוכן מעניין אשר חבריהם מעלים, או בתוכן המגיע ממספר עמודי תוכן בהם הם הביעו עניין. האופי של הרשת מבוסס על הקשרים החברתיים והאינטראקציות ביניהם. תגובות, לייקים ושיתופים הן אבני הבניין של הרשת, ולכן כל תוכן פרסומי צריך להיות כזה אשר יעודד פעולות אקטיביות של הגולשים ותחושת השתתפות. המטרה היא ליצור תוכן בעל ערך עבור גולשים הרבה יותר מאשר תוכן שהוא פרסומת מובהקת. יצירת הקשר בין הגולשים לבין העמוד, תאפשר בשלב מאוחר יותר גם לפרסם מוצרים והצעות עסקיות.

האם פרסום בפייסבוק חייב להיות בתשלום?

אחת השאלות המרכזיות לגבי פרסום בפייסבוק היא האם לבחור בנתיב של קידום ממומן לעומת הנתיב של הקידום האורגני. הרי בסך הכל מדובר ברשת חברתית, חינמית עבור כולם, בה כל אחד יכול לפתוח עמוד עסקי, לפרסום הצעות, מוצרים ומבצעים, להגיב ללקוחות ולקדם את העסק. אכן, מדובר בנתיב שהוא אפשרי וגם יכול להיות מוצלח עבור לא מעט עסקים. בסופו של דבר, פייסבוק תקדם בעצמה פוסטים שייראו בעיניה ויראליים, כלומר פוסטים אשר מושכים המון תגובות ושיתופים. עם זאת, לא תמיד פשוט למצוא את הנוסחה הנכונה ליצירה של פוסטים כאלו ובמקרים רבים גם פוסט טוב עם פוטנציאל ויראלי לא מצליח לספק תוצאות מסיבות שונות ומגוונות. אופציית הקידום הממומן מאפשרת בעיקר שימוש במגוון כלי ניתוח מתקדמים, ולכן יכולה לסייע מאוד למי שמעוניין להגיע לקהלים חדשים.

מה התוכן המתאים לשיווק בפייסבוק?

עוד אלמנט משמעותי הוא כמובן תוכן הפרסום בפייסבוק והאופי שלו. כפי שכבר צוין, משתמשים נוטים להירתע מתוכן שהוא פרסומי בלבד, ומעדיפים לראות בפיד שלהם תכנים מעניינים גם אם המקור שלהם הוא שיווקי. על כן, חשוב להקדיש זמן וליצור תוכן שהוא איכותי ומעניין. בנוסף, אכן בדיקה של תוכן שונה מול קהלי יעד שונים תעזור לחדד ולשייף את התוכן על מנת להגיע לפרסום המוצלח ביותר. בנוסף, על אף שפייסבוק אינה רשת חברתית ויזואלית כמו אינסטגרם, פוסטים בעלי תוכן ויזואלי נוטים לזכות לתפוצה רחבה יותר, ועל כן חשוב להשקיע גם באלמנט הזה. כמו כן, מומלץ שלא להעלות תוכן הנמצא מחוץ לפייסבוק או כולל לינק אשר מוציא את הגולשים מפייסבוק. אם אתם מעוניינים להעלות וידאו או תמונה, עדיף להעלות אותם ישירות לפייסבוק.

איך הופכים את הקהל בפייסבוק ללקוחות משלמים?

פייסבוק אמנם מצטיינת בפילוח של קהלים על פי פרמטרים מאוד מדויקים, אך היא פחות מצטיינת בהפיכת החשיפה ללידים איכותיים. הסיבה העיקרית לכך היא שבפייסבוק, בניגוד לגוגל, הגולשים לא מחפשים את התוכן שלכם אלא פשוט נתקלים בו. על כן, גם אם הפוסט נראה להם מעניין או מצחיק, הם לא בהכרח בשלב המתאים להתחיל בתהליך רכישה. הפרסום בפייסבוק מבוסס הרבה יותר על יצירת הקשר עם הלקוח הפוטנציאלי וכן על צמצום קהל היעד של הקמפיין לאורך הזמן. מדובר אמנם בתהליך יותר ארוך, אך הוא יכול להיות מאוד מניב ולספק לקוחות חוזרים וכאלו שגם ישמחו לשתף פרסומים על העסק ולספר לחבריהם. ההשקעה בדיוק הפרסום וביצירת הקשר האישי היא קריטית להמשך.

חייב להיות קליל

בסופו של דבר, חשוב לזכור שהרשת החברתית משמשת בעיקר עבור קשרים חברתיים. על כן, מומלץ להישאר בגישה קלילה באמצעי הפרסום, לא לדחוף מוצרים או להיות אגרסיביים בתגובה ללקוחות. בלא מעט מקרים ניתן להיתקל בתגובות מעצבנות או בתלונות של לקוחות בפייסבוק. מומלץ שלא להתרגש ממקרים אלו, לענות בסבלנות ובהקשבה, ולנתב את התקשורת לאמצעים יותר פורמליים מול נציגי שירות.
רוצים עוד 5 טיפים לפרסום בפייסבוק לחצו כאן

תשמרו על קשר
המותג שלך הוא העסק שלנו

בואו נדבר ונראה איך אנחנו יכולים לקחת את המותג שלכם לשלב הבא

חוות דעת
מה הלקוחות שלנו חושבים

בואו נדבר על זה!

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל שאלה