fbpx

אלגוריתם

אז מה זה אלגוריתם ?

חזרה למילון מונחים

האלגוריתם הוא בעצם מעין מתווה מוגדר מראש. זהו מסלול לביצוע סט של פעולות, כדי להגיע לתוצאה מסוימת רצויה. האלגוריתם שולט בסדר הכרונולוגי של הפעולות אותן חייבים לבצע כדי להגיע לתוצאה המסוימת הזו. הוא קוד מיוחד שמכיל נוסחאות כאלה ואחרות שמטרתן העיקרית היא ללמוד את אופי והרגלי הגלישה של המשתמש ולהציג לו את התוכן המועדף עליו בכל רגע נתון.
מכירים את זה שאתם מחפשים מתכון לעוגה נניח, או נעליים של נייק, ואחרי כמה דקות כשאתם נכנסים לפייסבוק או האינסטגרם שלכם, אתם שמים לב שכל הפרסומות שמוצגות בפניכם קשורות איכשהו לאפייה או להנעלה? בדיוק אותם הנושאים שחיפשתם קודם. מוזר, נכון? בכלל לא. זהו בעצם האלגוריתם בפעולה.

אינסטגרם, למשל, אומרת שהאלגוריתם שלה יקבע את סדר התמונות והסרטונים בפיד שלכם על בסיס הסבירות שתתעניינו בתוכן. הקביעה הזו תהיה מבוססת על דברים כמו מערכת היחסים שלכם עם האדם שמשתף את הפוסט והעיתוי שלו. נלקחת בחשבון גם פונקציה של סוג הפוסטים שאתם מעדיפים ומגיבים עליהם לעיתים קרובות. במילים אחרות, האלגוריתם לומד מההתנהגות של הגולשים ומראה להם יותר ממה שאתם אוהבים ופחות ממה שהם לא.

איך האלגוריתם בדיוק עובד?

לפני שבכלל ממשיכים לדבר על האלגוריתם חשוב מאוד שתבינו קודם את נקודת המבט של רשתות המדיה החברתיות, כמו אינסטגרם ופייסבוק. המטרה שלהן היא אחת ויחידה- שהגולשים יבלו באפליקציה כמה שיותר זמן. ככל שהגולשים מבלים ברשתות האלו יותר זמן, כך הם נחשפים ליותר תכנים. יותר תכנים משמע גם יותר אינטראקציה מצידם, ויותר סיכוי שירכשו משהו או ילחצו על פרסומת. כל פוסט שעולה זוכה למספרי חשיפה שונים שתלויים במגוון פרמטרים.

ניקח לדוגמא שני פוסטים. נניח שהחשיפה שלהם היא שווה. אז איך אינסטגרם או פייסבוק יחליטו שפוסט אחד טוב יותר מהאחר? האלגוריתם החכם שלהן בודק למי מ- 2 הפוסטים יש אחוז engagement גדול יותר. engagement = לייקים + תגובות + לחצן עוד + שמירה + שיתוף ביחס למספר העוקבים ועוד פרמטרים. אם לצורך העניין יש לכם 10,000 עוקבים ועל פוסט מסויים קיבלתם רק 100 לייקים ותגובות – אז האינגייג'מנט של הפוסט עומד על 1%. וכן, הבנתם נכון, זה אחוז נמוך מאוד. המטרה שלכם כמובן היא להגיע לאחוזים גבוהים כמה שאפשר. ככל שהמספר גבוה יותר זה אומר שאנשים מעוניינים בפוסטים שלכם, ככל שהוא נמוך יותר זה אומר שאתם עושים כנראה משהו לא נכון וכדאי לבדוק את האסטרטגיה השיווקית שלכם.

ככל שהאלגוריתם יותר מתוחכם, כך הוא מסוגל להתמודד עם ביצוע משימה מורכבת יותר, באופן מדוייק יותר. אלגוריתמים מתוחכמים משמשים לפונקציות שונות של למידת מכונה, והם מצויים היום כמעט בכל טכנולוגיה שאנחנו עושים בה שימוש יום יומי.

איפה עוד אפשר למצוא אלגוריתם?

אלגוריתם נמצא לא רק באפליקציות ורשתות חברתיות. האלגוריתמים משמשים אותנו על בסיס יומיומי. הם נמצאים בכל מקום, ובכל פינה. בטלפונים החכמים שלנו, במחשבים, באתרי אינטרנט, במערכת החשמל, ברמזורי ופנסי הרחוב, במערכות המים, הבנקים, המשרדים הציבוריים והממשלתיים והרשימה עוד ארוכה. יש אלגוריתמים משוכללים יותר ויש פחות. קיימים סוגים שונים ומגוונים מאוד של אלגוריתמים. אם תנסו לפצח את השיטה והסוד המדוייקים מאחורי אופן הפעולה שלהם, או לדעת איך בדיוק הם עובדים, תיתקלו בכישלון מסחרר. זאת בשל העובדה, שלהבין איך בדיוק עובד אלגוריתם ומה כל הניואנסים שלו היא משימה בלתי אפשרית. החברות והאתרים לעולם לא יגלו לציבור הגולשים בדיוק מה האלגוריתם שלהם יודע לעשות, ואיך הוא בדיוק פועל. עם זאת, תוכלו לנסות להבין אותו כמה שיותר, על ידי למידה, ניסוי וטעיה. פשוט תראו מה עובד לכם ומה לא.

חזרה למילון מונחים

כתבות שעשויות לעניין אותך

רוצים עוד?

אין סיבה שתשארו מאחור. הירשמו לניוזלטר שלנו ותמיד תהיו מעודכנים במה שבאמת חשוב

ראיתם, קראתם, שמעתם?

טמפלט עמוד יחיד פורטפוליו

זה הזמן להשאיר פרטים

בין אם זה לשיחה, ייעוץ או רכישת שירות, אנחנו זמינים עבורכם!

דילוג לתוכן