כשגולשים באתר שלכם יודעים שיש להם למי לפנות, הם מרגישים בטוחים. אם אתם רוצים שהאתר שלכם יהיה כמה שיותר מקצועי עם חוויית גלישה מהנה, תצטרכו להוסיף גם אופציה של דיווח עבור הגולשים שלכם. אז למה זה כל כך חשוב?
היום המון עסקים מבצעים שיווק אגרסיבי ושולחים כמויות של הודעות ספאם שמפוצצות לכם את האינבוקס במייל. מכירים את זה שאתם נכנסים לתיבת המייל שלכם וצריכים לגלול בין עשרות הודעות פרסומיות בשביל להגיע לאיזה מייל חשוב ורלוונטי? זה בדיוק העניין. ברגע שתיתנו לגולשים שלכם את האופציה לדווח לכם, המנהלים, על דברים כמו ספאם, חדירה לפרטיות, הטרדה ועוד, הם ירגישו הרבה יותר בטוחים לגלוש באתר שלכם וידעו שלא משנה מה, יש מי שיפתור כל בעיה שתעלה להם.
ב-1 בדצמבר 2008 נכנס לתוקף תיקון לסעיף 30א' לחוק התקשורת. התיקון לחוק אוסר משלוח פרסומת מסחרית במייל, בפקס, בהודעת SMS או באמצעות מערכת חיוג אוטומטי; ללא אישור של הלקוח. מטרת החוק הזה היא בעצם להפחית את תופעת ההפצה ההמונית של ספאם, או "דואר זבל", באמצעות המדיה. התופעה הזאת הפכה למאוד מטרידה בשביל צרכנים בכל העולם בשנים האחרונות. בנוסף לספאם, זה מעורר גם מגוון של בעיות אחרות כמו אבטחת מידע, חדירה למחשבים בלי אישור, הפצת וירוסים ופגיעה בפרטיות. כל זה תוך גרימת נזקים כספיים גדולים.
החוק מאפשר לכל מי שהסכים לקבל דברי פרסומת, באופן מפורש או ברגע רכישת המוצר או השירות שלכם, לשלוח הודעת סירוב בכל עת. המשך משלוח פרסומת לאחר קבלת הודעת סירוב מהלקוח היא הפרה של החוק. אם בכל זאת נשלח דבר פרסומת ללא הסכמת הלקוח, בניגוד להוראות התיקון, בית המשפט רשאי לפסוק פיצויים בסכום 1,000 ש"ח על כל הודעה שיווקית ששלח המפרסם ללקוח ללא ההסכמה שלו
עם הוספת האופציה לדיווח עבור הגולשים שלכם, תוכלו לדעת בדיוק מה קורה אצלכם באתר. אם יש בעיות טכניות כלשהן או כל דבר שעובד לא כשורה, ישר תקבלו עדכון ותוכלו לטפל בבעיה במהירות וביעילות לפני שיותר גולשים ולקוחות נחשפים אליה. זוהי דרך נהדרת להיות בשליטה מלאה על כל פרט ופרט באתר העסק שלכם. ברגע שאתם יודעים מה לא עובד, תוכלו גם לדעת איך לתקן את זה, ולדעת מה כן עובד. הלקוחות שלכם מרגישים מוגנים ובטוחים ואתם ממקסמים את הפוטנציאל של האתר שלכם, באותה הנשימה.
בנוסף, חשוב שתוסיפו באתר שלכם גם עמוד תקנון של חוקים ברורים בכל הנוגע לגלישה באתר. תסבירו מה התנאים שלכם, של רכישת המוצר, איך בדיוק התהליך עובד ומה הלקוחות שלכם מקבלים. בסוף הדף, אתם יכולים לצרף את הנקודות שניתן לדווח עליהן. תוסיפו לגולשים שלכם גם כפתור ליצירת קשר שמקשר ישירות למייל שלכם. כך הם יוכלו לכתוב לכם באופן ישיר אם משהו לא כשורה ולדווח לכם בצורה יותר נרחבת אם עלתה תקלה כלשהי. כך אתם בעצם גם יוצרים מקרב עם הלקוחות שלכם ונותנים להם את התחושה שאתם שם בשבילם באופן אישי. כמובן, שיש היום גם המון אפשרויות וכלים שונים לאוטומציה שתוכלו למצוא בגוגל כדי להקל על תהליך שליחת המיילים. חשוב שתהיו זמינים עבור הלקוחות שלכם ותענו להם בטווח זמן הגיוני. כך תשמרו עליהם יותר, כשהם מרגישים ששומעים ומבינים אותם ויש להם לאן לפנות.