fbpx

האשטאגים

אז מה זה האשטאגים ?

חזרה למילון מונחים

נתחיל ונסביר מהו בכלל האשטאג. האשטאג הוא בעצם מחרוזת (או רצף מילים) שנפתחת ב-# סולמית ומיד אחריה מגיע טקסט קצר ללא רווח. ההאשטאג כפי שאנו מכירים אותו היום, הוצג לראשונה ב-2007 על ידי משתמש הטוויטר כריס מסינה. טוויטר אימצה את הקונספט ושילבה אותו בפלטפורמה כאמצעי ארגון אינפורמציה. לאחר מכן הגיעו פייסבוק ואינסטגרם ולקחו את הרעיון תחת כנפיהם. בתור משתמשים פעילים במדיה החברתית, אנחנו עושים שימוש בהאשטאג בכדי להגדיר את הנושא או הקטגוריה של התוכן שאנחנו משתפים. הוא משמש לתיוג וקטלוג בעיקר ברשתות חברתיות. זוהי דרך מהירה לתייג פוסט, תגובה ועוד.

אחת התועלות הבולטות שההאשטאג מניב לנו, היא העזרה בדרך להגיע לקהל חדש, כזה שעדיין לא נחשף למותג שלנו. הרעיון מאחורי ההאשטאג הוא ליצור מודעות למותג שלכם. קמפיין האשטגים יכול לבנות באז סביב המותג ולהעלות את רמת המעורבות עם קהל היעד. ההאשטאג יכול באמצעות עבודה נכונה, ליצור זהות למותג שלכם. יש לכם את היכולת לחקור בקלות אילו האשטגים בפייסבוק ובאינסטגרם הם פופולריים ואילו פחות. כך גם תוכלו לגלות באיזה נושאים יש הרבה עניין בקרב הקהל שלכם באמצעות הרשת חברתית. אתם יכולים להשתמש במידע הזה כדי ליצור את התוכן האיכותי והרלוונטי ביותר עבור הקהל שלכם. להאשטאגים יש אינספור יתרונות. אחד הבולטים מביניהם הוא היכולת ליצור בעזרתם קהל עוקבים נאמנים למותג שלכם.

איך בדיוק האשטאגים עובדים?

ההאשטאג הוא בעצם דרך לתייג תגובה, פוסט, תמונה, סרטון או כל פרסום לנושא מסויים. זה יכול להיות במילה אחת (לדוגמא, #קידום) או בכמה מילים המופרדות על ידי קו תחתון (לדוגמא #קידום_אורגני). לחיצה על ההאשטאג תוביל את הקורא לחיפוש כל הציוצים או הפוסטים שכוללים את אותו ה-#. האשטאגים נמצאים היום בשימוש בכל הרשתות החברתיות כמו טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם וגוגל+. הוא מבטיח לעוקבים שלכם שהתוכן שאתם מעלים רלוונטי אליהם.
הידעתם? לפי סקר של Buddy Media, האשטאג נכון יכול להגדיל את מספר הצפיות בפרסום בכ-100%! יש להם כוח עצום כשיודעים איך להשתמש בהם נכון ובאופן עקבי.

כך תעשו זאת נכון

זה יכול להיות מאוד מפתה לקפוץ על האשטגים מוכרים על מנת לקדם את הפוסטים שלכם ולהרחיב את טווח ההגעה שלכם לקהלים חדשים. שימוש בהאשטאג כמו #מוטיבציה יכול להיות אולי מתאים יותר לטוויטר, אבל פחות לפייסבוק, שבו אתם צריכים להיות יותר סלקטיביים בשימוש בהאשטאגים שלכם. לפיכך, אתם צריכים לעשות סקר שוק נרחב בנוגע להאשטאגים חזקים בנישה שלכם, לפני שאתם מעלים פוסט, ולהשתמש רק בהאשטאגים פופולריים בקרב הקהלים שלכם.

כדאי גם להמציא האשטאג ייחודי לעסק שלכם, בו תשתמשו בכל הפוסטים שלכם. מעין מילת מחץ שמתארת באופן מושלם בדיוק את מה שאתם עושים. כך אנשים יזהו מייד את העסק שלכם, ויהיה להם קל יותר למצוא אותו ברשת. בעזרת תיוג בהאשטאג רלוונטי, אתם בתור בעלי עסק או מותג, יכולים להגדיל את סיכויי החשיפה של התכנים שלכם בכמה וכמה רמות.

כמה דברים שחשוב לזכור: האשטאגים יעילים אך ורק אם הפרופיל שלכם באינסטגרם הוא ציבורי. אם הפרופיל חסום לצופים מבחוץ, יעילות התיוג יורדת בצורה משמעותית. אי אפשר להשתמש ברווחים ובאותיות מיוחדות כגון $ או % בתוך האשטאג. אפשר לתייג באמצעות האשטאגים רק את הפוסטים שלכם, לא של אחרים. עד 30 תיוגים בפוסטים ועד 10 תיוגים בסטוריז.

תעשו מחקר אילו האשטאגים ונושאים פופולריים קיימים בנישה שלכם באמצעות מחקר במנוע החיפוש של פייסבוק. בדקו את הקהל שלכם – מה עובד עבורו יותר ומה פחות. לאחר מכן, תוכל לשתף האשטאגים חזקים ורלוונטיים שקשורים למה שבאמת מעניין את הקהל שלכם ולהגיע בקלות לתחומי העניין שלהם.

חזרה למילון מונחים

כתבות שעשויות לעניין אותך

רוצים עוד?

אין סיבה שתשארו מאחור. הירשמו לניוזלטר שלנו ותמיד תהיו מעודכנים במה שבאמת חשוב

ראיתם, קראתם, שמעתם?

טמפלט עמוד יחיד פורטפוליו

זה הזמן להשאיר פרטים

בין אם זה לשיחה, ייעוץ או רכישת שירות, אנחנו זמינים עבורכם!

דילוג לתוכן