fbpx

פרסום אורגני ביוטיוב

פרסום אורגני ביוטיוב הוא תהליך שבו אתם בעצם מפרסמים תכנים בצורת וידאו, ובכך מקדמים את העסק או המותג שלכם. התהליך מתבצע על ידי אופטימיזציה של התכנים שלכם בעזרת שימוש בכלים שיווקיים כמו מילות מפתח נכונות, האשטאגים ותיוגים רלוונטיים, ועוד. כאן נרחיב על מה זה פרסום אורגני ביוטיוב, איך תעשו זאת, מה היתרונות שלו וכיצד הוא יעזור לכם בתור בעלי עסקים לקדם את העסק שלכם במדיה החברתית בצורה פשוטה ויעילה במיוחד.

בני אדם הם יצורים ויזואליים. כשאנחנו רואים משהו, בייחוד אם הוא מגיע בצורת סרטון, המוח שלנו מקבל ומעכל את האינפורמציה יותר בקלות. מחקרים מוכיחים כי בני האדם קולטים מסרים ויזואליים פי 60,000 מהר יותר ממסרים בצורת טקסט. מהסיבה הזו, תוכן ויזואלי בצורת סרטוני וידאו או רילס (סרטונים קצרים) הפך ליצרן התנועה הגדול ביותר ברשת כיום. כ-80% מהתנועה של משתמשים ברחבי האינטרנט מגיעה דווקא מסרטונים. סרטונים הם כבר מזמן לא סתם דרך לביטוי עצמי ו-וולוגים. הם משמשים בתור ערוץ פרסום ושיווק עוצמתי שיכול לעזור לקדם כל עסק באשר הוא.
כשאנחנו חושבים על סרטונים, אנחנו חושבים אוטומטית על יוטיוב. מהרגע שהוא נכנס לחיינו בשלהי פברואר 2005, יוטיוב הפך להיות מקור הסרטונים הגדול ביותר ברשת, עם כ- 2.6 מיליארד משתמשים רשומים בכל רחבי העולם, נכון להיום. בכל דקה משתמשים ביוטיוב מעלים כ- 400 שעות של וידאו לאתר(!) יוטיוב נחשב לאתר השלישי הגדול ביותר ברמת הפופולריות שלו ברשת, אחרי גוגל ופייסבוק, ולמנוע החיפוש השני הפופולרי ביותר אחרי גוגל.

מה היתרונות של פרסום אורגני ביוטיוב?

המשתמשים ביוטיוב נמצאים במצב של צריכת תוכן תמידית. מהסיבה הזו מומלץ ליצור סרטונים של מינימום 5 דקות. בדרך כלל הסרטונים הארוכים יותר הם אלו שמקבלים עדיפות. כ- 14 דקות בממוצע. ככל שתוסיפו יותר תוכן וסרטונים לערוץ שלכם, כך תוכלו ליצור נוכחות אונליין. מנוע החיפוש של יוטיוב יזהה שאתם מעלים הרבה תוכן בעל ערך מוסף, ויתחיל לתעדף את הסרטונים שלכם על פני אחרים בנישה שלכם. הוא יציג אותם בפני קהל היעד הרלוונטי וכך תזכו לעוד חשיפה.
וידאו הוכח כמניע הרבה יותר לפעולה מאשר תוכן כמו תמונה או טקסט. בזכות הנוחות של צפייה בסרטונים, הגולשים מרגישים יותר בנוח לבצע פעולות המרה כמו להרשם לרשימת תפוצה, לרכוש את המוצר או השירות שאת מציעים או ממליצים עליו, לתקשר עם המותג שלכם, להשאיר פרטים ועוד. הם מרגישים קרבה מסויימת אליכם ברגע שאתם יוצרים תכני וידאו. נוצרת תחושה שאפשר לסמוך עליכם, שאתם יודעים על מה אתם מדברים ואכן מקצועיים בתחום שלכם.

אז למה פרסום אורגני ביוטיוב כל כך מומלץ עבור בעלי עסקים לקידום ושיווק העסק שלהם? כמו שציינו קודם, תוכן מבוסס וידאו הוא הדרך הטובה והאיכותית ביותר לספק מענה לשאלה שהגולש רושם במנועי החיפוש. באמצעות וידאו יש לכם את האפשרות להדגים דברים, להסביר אותם באופן מפורט וקל להבנה, להציג ויזואלית את המוצרים שלכם או לדבר על השירותים שלכם תוך הרצה של צילומים מבית העסק או מה שאתם מציעים. באמצעות וידאו אפשר להמחיש בקלות את המסר שאתם רוצים להעביר, כמו להציג את הגודל של מוצר שאתם מוכרים למשל, או את האיכות שלו.
כשאתם משלבים תוכן וידאו בתוך האסטרטגיה השיווקית שלכם, אתם נותנים לגולשים שלכם הצצה בלעדית לעולם שלכם. הם רואים מי אתם בדיוק, מה אתם עושים ומה אתם מציעים. כך הם יכולים לבחור בקלות אם להמשיך ולהכנס לשאר ערוצי המדיה שלכם או האתר שלכם ולבצע רכישה. באמצעות כותרות מושכות ומרתקות ותוכן איכותי ורלוונטי, אתם יכולים לוודא שהלקוחות שלכם יישארו לצפות בסרטון שלכם לאורך זמן ולא ינטשו אותו.

פרסום אורגני ביוטיוב: כך תעשו זאת

יוטיוב רוצים אתכם עקביים

קידום ביוטיוב מצריך מאמץ לאורך זמן. זה דורש מכם יכולת התמדה וסבלנות. אך כפי שאתם בטח כבר יודעים, סבלנות לרוב משתלמת בסופו של דבר. יוטיוב נותנת לנו את האפשרות ליצור לעצמינו או עבור העסק או המותג שלנו ערוץ יוטיוב איכותי בעל הרבה צפיות, שנותן לצופים שלנו ערך מוסף, ולקדם את העסק באמצעות פרסום אורגני ביוטיוב תוך שימוש בטקטיקות שיווקיות שונות.
אז על מנת שתוכלו לפרסם את העסק או המותג שלכם כראוי דרך פרסום אורגני ביוטיוב, חשוב שקודם כל תיצרו לעצמכם ערוץ יוטיוב ממותג ומעוצב בקפידה. התאימו את הצבעים שלו לצבעים של הלוגו או כרטיס הביקור שלכם. כך תוכלו ליצור שפת מותג חזקה ולוודא שברגע שהלקוחות שלכם נכנסים לערוץ שלכם, הם אוטומטית מקשרים אותו למותג שלכם בגלל איך שהוא מעוצב.
ערוץ היוטיוב שלכם צריך להכיל את כל הרכיבים החשובים: תמונת קאבר ייחודית למותג שלכם, עמוד אודות איכותי וכתוב בקפידה, וקישורים לאתר והפרופילים שלכם ברשתות החברתיות.
מעבר לכך, אתם יכולים להכין סרטון פתיח קצר, בערך עד 30 שניות, שבו אתם נותנים הסבר קצר ולעניין על עצמכם, המותג או העסק שלכם והשירותים או המוצרים שאתם מציעים – ולמה לגולשים שלכם שווה להשאר בערוץ שלכם ולצפות דווקא בתכנים שלכם.

השתמשו במילות מפתח רלוונטיות

כשאתם מעלים את הסרטון שלכם, חשוב מאוד להשתמש במילות מפתח חזקות שמתאימות לתוכן שאתם מעלים ולאופי המותג שלכם. השתמשו במילת מפתח אחת או שתיים רלוונטיות לנושא הסרטון, ושלבו אותן במיקומים אסטרטגיים. בכותרת, בתיאור ובתגיות. כדי למצוא מילות מפתח רלוונטיות אתם יכולים להשתמש במגוון של כלים חינמיים שקיימים ברחבי הרשת כמו למשל מתכנן מילות המפתח של גוגל, answerthepublic ועוד.

תמונת תיאור איכותית

אחרי שכתבתם את התיאור והוספתם את כל התיוגים ומילות המפתח, אתם יכולים גם לצרף קישור לאתר שלכם כדי להגדיל חשיפה וליצור עוד מודעות למותג שלכם, גם בקרב לקוחות חדשים.
חשוב שתעצבו תמונת Thumbnail איכותית ומושכת לסרטון שלכם. התמונת האלו מוצגות בתוצאות החיפוש של יוטיוב, ממש כמו הצצה לתוכן של הסרטון. הן בעצם ה"כריכה" של הסרטון. לפעמים תמונת טאמבנייל איכותית יכולה לעשות את ההבדל בין הקלקות לצרצרים בסרטונים שלכם. אתם יכולים להיעזר בכלים לעיצוב כמו Canva או פוטושופ ולהכין לעצמכם תמונת טאמבנייל שנראית מקצועית ומושכת. כשאתם מקדמים את המותג שלכם בעזרת פרסום אורגני ביוטיוב, כדאי לוודא שהעיצוב של כל תמונה כזו יהיה דומה מבחינה מיתוגית לשאר שפת המותג שלכם.

רתקו את הצופים לאורך זמן

כשאתם יוצרים סרטון וידאו, המטרה הראשית שלכם בכל סרטון היא לגרום לצופים שלכם לצפות בכמה שיותר דקות מהסרטון, להישאר עליו כמה שיותר זמן. זהו פקטור חשוב מאוד לדירוג של הסרטון שלכם ביוטיוב. כשהרבה צופים נשארים על הסרטונים שלכם לאורך זמן, זה מעיד למנועי החיפוש שהסרטון שלכם איכותי ורלוונטי מבחינת הגולשים. נסו ללכוד את תשומת הלב שלהם עם הקדמה מעניינת שמתארת את התוכן של הסרטון, או איזו שאלה מרתקת שאתם תענו עליה בהמשך הסרטון. כמו שציינו קודם, וידאו הוא אחד הכלים החזקים ביותר שקיימים היום להעברת מסרים שיווקיים. ובייחוד יוטיוב. חשוב לתכנן את אסטרטגיית השיווק שלכם באמצעות פרסום אורגני ביוטיוב בקפידה.

מוניטיזציה ביוטיוב

בכל הקשור למונטיזציה ביוטיוב, המטרה העיקרית שלנו היא להרוויח כסף בעזרת הערוץ. נוכל לעשות את זה על ידי הצגת מודעות בערוץ שלנו, שטחי פרסום ועוד.
כדי שתוכלו להפעיל מונטיזציה ביוטיוב שלכם, חשוב קודם לוודא שאת עומדים במספר קריטריונים: 1000 + נרשמים בערוץ. לפחות 4,000 שעות צפייה בערוץ. אישור רשמי של יוטיוב, שמוודא שפרופיל היוטיוב שלכם אמיתי, ואין בו תכנים פוגעניים או כאלו שנוגדים למדיניות שלהם.
הפעלת מונטיזציה ביוטיוב היא תהליך ממש פשוט. כל מה שצריך לעשות זה להיכנס בסרגל שמופיע בצד ימין ב- youtube studio, לוודא שאתם עומדים בתנאים, ולסמן וי ירוק כדי לקבל אימייל עם התראה כשתגיעו לקריטריונים הדרושים.
בסופו של דבר, מונטיזציה ביוטיוב מאפשרת לכל אחד, לא משנה באיזה תחום הוא עוסק, הזדמנות להפיק רווחים ולהיות מתוגמלים על יצירת תוכן מעניין ובעל ערך גבוה. ככל שהתוכן שלכם יהיה יותר מושך ורלוונטי, הוא יזכה ליותר מעורבות מצד הצופים שלכם. כך תוכלו גם להגיע ביתר קלות למצב בו תוכלו לעמוד בקריטריונים של יוטיוב ולהשתמש במוניטיזציה כדי לייצר לכם עוד אפיק הכנסה בדיגיטל, וכמובן גם לקדם את העסק או המותג שלכם אף עוד יותר.

לסיכום, פרסום אורגני ביוטיוב הוא דרך נהדרת ליצור חשיפה לעסק שלכם, ליצור שפת מותג חזקה וברורה, להשרות תחושה של אוטוריטה ומקצועיות בתחום שלכם, ולקרב ביניכם לבין קהל היעד הרלוונטי שלכם. תזכרו שלפני הכל חשוב ליצור תכנים איכותיים ומעניינים שהצופים שלכם יהנו לראות ויקבלו מהם ערך מוסף. לאחר מכן תוכלו להתקדם למוניטיזציה של ערוץ היוטיוב ולהתחיל גם לראות ממנו הכנסות. שילוב מאוזן של ערך מוסף, מעניין ורלוונטי יחד עם מסרים שיווקיים חזקים ומושכים הוא המתכון המושלם להצלחה בעולם של פרסום אורגני ביוטיוב.

אהבתם? שתפו בקליק אחד!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp
תשמרו על קשר
למותג שלכם מגיע לקבל את הטוב ביותר!

קחו אותו לשלב הבא כבר עכשיו עם שירותי פרסום ושיווק מתקדמים! בואו נדבר ונתחיל!

בואו נדבר על זה!

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל שאלה