אז מה הם בעצם לינקים?
על לינקים ניתן להסתכל מ- 2 בחינות מרכזיות.
מהבחינה הטכנית, לינק הוא קישור מסויים שיוצא מתוך דף אינטרנט באתרים ברחבי הרשת ומקשר ישירות לעמוד מסויים באתר שלכם. לחילופין, אתם גם יכולים לשלב לינקים בתוכן שלכם שמקשרים ישירות לאתרים אחרים. לדוגמא, יש לכם אתר שעוסק בטכנולוגיה וגאג'טים. אתם מפרסמים בו כתבה שמדברת על שעונים חכמים. תוכלו להוסיף בתוך הכתבה קישורים לאתרים כמו אמזון, לסט פרייס או אלי אקספרס ולתת לגולשים שלכם את האפשרות לרכוש או להתעניין במוצר אליו קישרתם. לכל הפחות, הם יידעו בדיוק איפה לרכוש אותו. זה נותן המון ערך מוסף.
מהבחינה הלוגית, לינקים הם מעין הצבעת אמון. בהנחה ואלו לינקים חיצוניים לאתר שלכם כמו שציינו קודם, זה אומר שאתר כלשהו ברשת בחר לקשר דווקא אליכם בתור מקור סמכות בנישה שלכם. כך תוכלו להגדיל חשיפה ואת הנוכחות שלכם ברשת.
אחד המרכיבים המרכזיים לפיהם מנועי החיפוש קובעים את רמת החשיבות של דף או אתר מסויים, הוא מספר ואיכות הלינקים שמובילים אל אותו דף או אתר.
קיימים 2 סוגים עיקריים של לינקים לינקים פנימיים ולינקים חיצוניים. לינק פנימי זה קישור המגיע לאתר מתוך עמוד אחר באותו אתר. לינק חיצוני זה קישור המגיע לאתר שלכם מאתר אחר.
לינקים פנימיים
לינקים פנימיים באתר הם הפניות של דף פנימי באתר לדף פנימי אחר באתר. לינקים פנימיים באתר תוכלו למצוא בכל מקום. התפריט הראשי של האתר הוא למעשה מקבץ של לינקים פנימיים לעמודים ראשיים באתר (גם התפריט). אחת הסיבות החשובות ביותר לנהל פרופיל קישורים פנימיים היא לחזק עמודים פנימיים חשובים באתר. כך הגולשים שלכם יוכלו להמשיך ולעבור מדף לדף באתר שלכם, להיחשף ליותר תוכן וכך גם להישאר לגלוש בו יותר זמן, ובפוטנציאל גם – לרכוש את השירות שלכם.
בדומה להמון גורמים המשפיעים על קידום האתר שלכם ו- SEO (אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש), גם לקישורים פנימיים יש אפקט כפול וחשוב על האתר שלכם. הם משפיעים על המדדים והסטטיסטיקות של המעורבות של המשתמשים שלכם. זה מתבטא בזמן השהייה באתר שלכם, כמות הצפיות בדפים השונים ויחסי ההמרה. שינוי במדדים האלו יחד עם שיפור חווית המשתמש, מובילים לעלייה חיובית בדירוג האתר שלכם. הם ישפרו את מיקום העמודים שלכם בתוצאות החיפוש. לינקים פנימיים עוזרים להגדיל את הטראפיק (תנועה) האורגני לאתר שלכם.
לינקים חיצוניים
על ידי בניית לינקים יוצאים נוצרות הפניות מתוך האתר שלכם לאתרים אחרים. קישורים אלו נועדו להעשיר את חוויית הקריאה והגלישה של המשתמשים שלכם. בכך הם עוזרים גם להרחיב את הידע שלהם בנושא בו עוסק האתר שלכם. קישורים למקורות סמכותיים ואמינים, יהפכו את חוויית השימוש באתר לטובה יותר, במקום נטישת האתר לטובת מקור אחר.
לינקים חיצוניים בעלי השפעה גדולה בדירוג של האתר שלכם. הגדלת מספר הלינקים החיצוניים במאמר שכתבתם תומכת באתר שלכם ומגדילה את האמון של גוגל. היא גם משפרת את הערך של האתר בעיני מנועי החיפוש ומובילה להעלאת הדירוג שלו. זה עובד טוב במיוחד כשהאתרים שמקשרים לאתר שלכם מדורגים גבוה. ללא שימוש בקישורים חיצוניים, התהליך הזה יכול להימשך הרבה זמן עד שהסורקים של גוגל ידרגו את האתר שלכם. זה משום שסורקי הרשת מבקרים באתרים הנפוצים והפופולריים ביותר ולא באתרים שהם פחות פופולריים. כך האלגוריתם של גוגל עובד. בשביל שתוכלו לשמח אותו ולעזור לזחלנים (crawlers) של גוגל למצוא את האתר שלכם ולהעלות אותו יותר גבוה בדירוג, חשוב להשתמש בלינקים חיצוניים.