fbpx

נפח החיפוש – (search volume)

אז מה זה נפח החיפוש – (search volume) ?

חזרה למילון מונחים

נפח החיפוש הוא בעצם מספר הפעמים שביטוי המפתח שלכם מופיע בשאילתה כלשהי בשורת החיפוש של מנועי החיפוש. מנועי החיפוש היום מתוחכמים יותר מבעבר. הדרך הנכונה להצליח לעלות בתוצאות הראשונות למילת מפתח רלוונטית, היא על ידי אופטימיזציה של התוכן שלכם לאנשים. לא לאלגוריתמים. ככל שהתוכן שלכם יהיה טוב יותר עם נפח חיפוש גבוה יותר, כך גם התוצאות בגוגל ישתפרו. השיטה הזו עובדת בצורה אבסולוטית ואי אפשר לעקוף אותה.

איך אפשר לראות מהו נפח החיפוש?

מנועי החיפוש, עד כמה שהם מתאפיינים בבינה מלאכותית וביכולות מרשימות, שאת רובן הם שומרים לעצמם, הם עדיין רובוטים. ולכן, אחת הדרכים לאותת להם על המילה שמקודמת בעמוד תוכן מסוים שלכם, היא באמצעות שילוב מילת המפתח הזו באופן חזרתי בטקסט.
קיימים כלים שונים המאפשרים לכם להבין מהו בדיוק נפח החיפוש שלכם למילת מפתח מסויימת. הכלי של גוגל למשל, מתכנן מילות המפתח, או באנגלית, Google Keyword Planner, הוא כלי עוצמתי מאוד של גוגל המשמש בעיקר לקידום ממומן. הכניסה אל הכלי הזה היא באמצעות Google ADS. חשוב לציין שהכלי הוא לא רק עבור פרסום ממומן והוא מועיל מאוד ל- SEO (אופטימיזציה של מנועי החיפוש), אם יודעים איך להשתמש בו נכון. על מנת להשתמש בכלי ולראות נפח חיפוש מדויק של ביטויים תצטרכו להריץ קמפיין ממומן. הכלי הזה מאפשר לכם לראות ביטויים של מתחרים, רשימה של רעיונות למילות מפתח, נפח חיפושים מדויק של ביטויים ומחיר ביטויים לקליק.

איך מגדילים את נפח החיפוש?

בשביל להגדיל את נפח החיפוש שלכם תצטרכו לעשות מחקר מילות מפתח איכותי.
כידוע, מחקר מילות מפתח הוא אחד הצעדים החשובים והמשמעותיים ביותר כשמבצעים קידום אתרים באינטרנט. על ידי מחקר מילות מפתח נכון, אתם יכולים לדעת באילו נושאים ומילים כדאי לכם להתמקד על מנת להגדיל את הטראפיק לאתר, ועל מנת לנטר את הביטויים הרלוונטים ביותר שיביאו לתוצאות תוך זמן קצר ככל האפשר.
חשוב שתוודאו שמילות המפתח שאותן אתם בוחרים לקדם, רלוונטיות למוצר או לשירות שהעסק שלכם מציע. כך תגדילו את הסבירות שהלקוחות שלכם ילחצו על המודעה שלכם כשהם מחפשים מונחים ספציפיים, ותוכלו לשפר את שיעור הקליקים ואת ציון האיכות בפני מנועי החיפוש.
לדוגמא, אם אתם מנהלים עסק של עיצוב פנים, סביר להניח שאתם לא רוצים להציג את המודעה שלכם בפני אנשים שמחפשים עיצוב גרפי למשל. קיימות דרכים שונות וכלי עזר בהם תוכלו להיעזר כדי לשפר את הרלוונטיות של מילות המפתח שבהן אתם משתמשים.
במקום להשתמש במילה יחידה, נסו להשתמש בביטוי. הגדירו מילות מפתח המורכבות מ- 2 עד 3 מילים שאפשר להניח שלקוחות פוטנציאליים השתמשו בהן כדי לתאר את המוצר או השירות שלכם. במקרים מסוימים, תצטרכו לבחור מילות מפתח ספציפיות יותר מאלה שבחרתם בעבר.

מה עם המתחרים שלנו שגם משתמשים באותם ביטויים?

אז כמו שהסברנו קודם, נפח החיפוש שלכם הוא כמות החיפושים שיש לאותו ביטוי אותו אתם מקדמים. את הנתון הזה תמצאו בכלים למציאת ביטויי חיפוש. חשוב לבחור ביטויים שיש להם כבר הרבה מאוד חיפושים בחודש. אבל זה גם אומר שאתם לא לבד. אם יש חיפושים רבים, יש גם תחרות גבוהה יותר על אותו ביטוי. אז מהי כמות טובה של חיפושים? אין תשובה חד משמעית. אבל אם מדובר בעסק מקומי, מספר שנע בין 20 ל-200 חיפושים לחודש הוא סביר. אם מדובר על תחרות בשוק ארצי או בינלאומי, הכמות צריכה להיות הרבה יותר גדולה. אבל הנתון הזה תלוי גם בתחרות. כלומר, אם אין לכם סיכוי להתחרות באתרים מאוד חזקים על אותו ביטוי, פחות מומלץ לבחור בו. עדיף לבחור ביטוי עם נפח חיפוש קטן יותר, שגם התחרות עליו פחות חזקה ולקדם דווקא אותו.

חזרה למילון מונחים

כתבות שעשויות לעניין אותך

רוצים עוד?

אין סיבה שתשארו מאחור. הירשמו לניוזלטר שלנו ותמיד תהיו מעודכנים במה שבאמת חשוב

ראיתם, קראתם, שמעתם?

טמפלט עמוד יחיד פורטפוליו

זה הזמן להשאיר פרטים

בין אם זה לשיחה, ייעוץ או רכישת שירות, אנחנו זמינים עבורכם!

דילוג לתוכן