fbpx

ממומן

אז מה זה ממומן ?

חזרה למילון מונחים

קידום ממומן זוהי שיטת פרסום במנועי החיפוש, או באנגלית PPC, על שם מודל התשלום Pay Per Click. המשמעות של פיי פר קליק היא בעצם שהמפרסם של המודעה משלם רק על המודעות הספציפיות שהוקלקו, לפי כל מודעה. בדרך כלל PPC מתנהל בצורת מכרז, שבו הערך הכספי של מילת מפתח מסוימת נקבע לפי מידת הפופולריות שלה. המפרסמים מתחרים זה בזה על הדירוג בתוצאות החיפוש. המודעות הממומנות יופיעו תמיד בראש דף תוצאות החיפוש לכל ביטוי מפתח.
ברשתות הפרסום של מנועי החיפוש כמו גוגל אדוורדס או פייסבוק אדס, אפשר למקד את מסעות הפרסום הממומן שלכם לפי מיקום גאוגרפי ומילות מפתח ספציפיות. הוא נותן לכם אפשרות גם לבחור באילו ימים ושעות יופיעו המודעות שלכם בתוצאות החיפוש. הפרסום במנועי חיפוש מתאים לעסקים קטנים וגדולים כאחד. כל מפרסם יכול להגדיר את התקציב היומי שלו ואת העלות המקסימלית שהוא מוכן לשהקיע על כל הקלקה (CPC, או Cost Per Click). אתם יכולים לקבל נתונים בזמן אמת, לעקוב אחרי ההתקדמות וההצלחה של הקמפיינים שלכם, לייעל אותם באופן עקבי ובכך גם לשפר את אחוזי ההמרה ואת החזר ההשקעה שלכם מהעסק.
פרסום ממומן מאפשר לכם להגיע בקלות להרבה אנשים. אתם לא צריכים לחכות חודשים עד שתראו תוצאות מהקידום האורגני, למשל. הפוסט הממומן שלכם מתחיל לעבוד אוטומטית, וברגע שהוא עובד טוב, הוא גם מביא תוצאות ולידים.

פרסום ממומן בפלטפורמות השונות

המערכות של גוגל ופייסבוק נחשבות למתאימות ביותר לפרסום ממומן. זאת מכמה סיבות עיקריות: מיליארדי יוזרים רשומים – האם ידעתם שלכל אחת מהפלטפורמות יש מילארדי יוזרים רשומים? גוגל ופייסבוק ידועות ביכולת שלהן לאסוף המון מידע על קהל המשתמשים שלהן. כך בעצם הן מצליחות להתאים את הפרסום בצורה הטובה והיעילה ביותר לכל קהל יעד רלוונטי. אז איך הפלטפורמות האלו מגדילות את כמות המשתמשים שלהן? מעבר לתפוצה הטבעית בשיטת פה לאוזן, פייסבוק וגוגל רוכשות פלטפורמות אחרות, לדוגמא: פייסבוק קנתה את אינסטגרם ו-וואטסאפ, גוגל קנתה את ווייז ויוטיוב וכן הלאה. התחרות העיקרית בין הפלטפורמות השונות היא למי יש יותר Data ומידע זמין על המשתמשים, כדי לייעל את הפרסום ולייצר החזר השקעה אופטימלי.

נוחות הפרסום בפלטפורמה – מערכות הפרסום של גוגל ופייסבוק הן נוחות ואינטראקטיביות מאוד לשימוש. כל אחד יכול להבין איך משתמשים בהן ולייעל את כל השירותים הנהדרים וכלי השיווק שהם מספקים לטובתו. תוכלו ללמוד איך לפרסם בהן ממש בקלות, בזמן קצר יחסית. קיימים אינספור מדריכי וידאו פשוטים וחינמיים שאתם יכולים למצוא ביוטיוב, שיסבירו לכם על כל הכלים השונים בהם תוכלו להיעזר ואיך להשתמש בהם לטובת שיווק העסק שלכם.

איך תוכלו לוודא שהמודעה שלכם תצליח

כשאתם עושים קידום ממומן בגוגל או בפייסבוק, מאוד מומלץ וכדאי לכם להשקיע קצת יותר ולעשות מודעות מעוצבות. קיימות היום אינספור תוכנות לעיצוב תמונות ופלאיירים בהן תוכלו להשתמש כמו פוטושופ המוכרת והאהובה, קאנבה שהפכה למעצמה של ממש בשנים האחרונות, ועוד. אתם יכולים להוסיף עוד עניין כמו סרטון במודעה – אפילו משהו קצרצר עם קצת מוזיקה שמעביר בצורה ברורה ומעניינת את המסר שלכם – על מנת למשוך יותר גולשים למודעה. מבחינה סטטיסטית, מודעה עם תמונה מושכת יותר גולשים, ומודעה עם סרטון תמשוך אף עוד יותר גולשים ותביא תנועה לאתר.

חזרה למילון מונחים

כתבות שעשויות לעניין אותך

רוצים עוד?

אין סיבה שתשארו מאחור. הירשמו לניוזלטר שלנו ותמיד תהיו מעודכנים במה שבאמת חשוב

ראיתם, קראתם, שמעתם?

טמפלט עמוד יחיד פורטפוליו

זה הזמן להשאיר פרטים

בין אם זה לשיחה, ייעוץ או רכישת שירות, אנחנו זמינים עבורכם!

דילוג לתוכן