fbpx

ציון האיכות

אז מה זה ציון האיכות ?

חזרה למילון מונחים

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, עם למעלה מ- 3 מיליארד חיפושים ביום. כל בעל עסק או אתר שמקדם את עצמו יודע שהימצאות בתוצאות הראשונות של גוגל שווה הרבה מאוד כסף או זמן. קיימות שתי דרכים עיקריות בהן האתר או העמוד שלכם יכול להופיע במנוע החיפוש של גוגל: קידום אורגני וקידום ממומן. גוגל רוצים שהמשתמשים יקבלו את מה שהם חיפשו, וציון האיכות מכריח את המפרסמים לעשות מודעות ודפי נחיתה רלוונטים לקהלי היעד שלהם. אם המשתמשים לא יקבלו את מה שהם חיפשו, הם יפסיקו להשתמש במנוע החיפוש. התוצאה תהיה שהמפרסמים יפסיקו לפרסם. ציון האיכות הוא למעשה אינטרס משותף של גוגל והמשתמשים.
מבחינת פרסום בגוגל והאופן בו ענקית החיפוש והפרסום רואה את ציון האיכות שלכם, נתון זה חשוב כי הוא מייצג את הרלוונטיות של המודעות ומילות המפתח שלכם לשאילתות חיפוש מסויימות של הגולשים. השאיפה של גוגל היא להישאר תמיד מנוע החיפוש המוביל בעולם. הם משיגים זאת על ידי אספקת תוצאות חיפוש כמה שיותר רלוונטיות ומותאמות אישית לגולשים בכל נישה.

איך ציון האיכות עובד?

ציון האיכות הוא כלי אבחון שנועד לעזור לכם להשוות בין איכות המודעה שלכם למודעות של מפרסמים אחרים. זהו בעצם מדד של איכות המודעה ודפי הנחיתה שלכם. מודעות איכותיות יקטינו את העלות של המודעות שלכם וישפרו את התוצאות בחיפוש. בנוסף לכך, יתרון ענק בהגדלת ציון האיכות שלכם הוא שציון איכות גבוהה גורם לעלות נמוכה יותר לכל המרה.
ציון האיכות נמדד בסולם של 1 עד 10, והוא זמין ברמת מילת המפתח. ציון איכות גבוה יותר פירושו שהמודעה ודף הנחיתה שלכם הם רלוונטיים ומועילים יותר למי שמחפש את מילת המפתח שלכם, בהשוואה למפרסמים אחרים. אפשר להשתמש בכלי האבחון של ציון האיכות של גוגל, כדי לגלות איפה כדאי לשפר את המודעות, את דפי הנחיתה או את מילות המפתח שלכם.

מה משפיע על ציון האיכות?

אם לדוגמא מורצים בגוגל שני קמפיינים באותה נישה שעושים שימוש באותה מילת מפתח, אז יש לקחת בחשבון את העלות לכל הקלקה. מבחינת גוגל קיימת העדפה ברורה להצגת מודעות רלוונטיות יותר במקומות הראשונים. מהסיבה הזו, קיימת חשיבות גבוהה לציון האיכות של המודעה.

מה שקובע בעיקר בהשפעה על ציון האיכות הם מספר גורמים:

  • אחוז הקלקות (CTR) גבוה משפיע לחיוב ומעיד על רלוונטיות לגולשים. פרמטר זה מציין באחוזים את כמות הקליקים שגולשים שראו את המודעה שלכם הקישו עליה מתוך סך הפעמים בהם היא הופיעה. ככל שה- CTR שלכם על מילות החיפוש גבוה יותר כך יש יותר סיכוי שגולשים יקליקו דווקא על המודעה שלכם.
  • רלוונטיות למילת המפתח והופעת מילות המפתח בתוכן במקומות אסטרטגיים. ככל שתצליחו לבסס את המודעות שלכם על מילות חיפוש וביטויי מפתח שגולשים רבים יותר, המתעניינים במוצר או בשירות שלכם מחפשים, כך תשיגו יותר קליקים על המודעה.
  • ההיסטוריה של הביצועים שנעשו בגוגל ע"י משתמשים אחרים, עבור מילת המפתח הנבחרת. המערכת מבצעת בדיקות אוטומטיות ורואה אם יש שיפור בביצועים. 
  • ביצועים באופן כללי, בדפי נחיתה, זמן התגובה, טעינה, כותרות ועוד. חוויית משתמש (UX \ UI). חשוב לשלב עיצוב אטרקטיבי, חוויית משתמש ידידותית, מסרים חזקים והצעה מפתה ומושכת. כל אלה יעזרו לדף שלכם לקבל ציון גבוה עבור חוויית דף הנחיתה והשהייה בדף. פרמטרים נוספים כמו מהירות טעינת הדף ומשך השהייה של אותו גולש בדף, יעזרו לו גם הם לקבל ציון איכות גבוה.
חזרה למילון מונחים

כתבות שעשויות לעניין אותך

רוצים עוד?

אין סיבה שתשארו מאחור. הירשמו לניוזלטר שלנו ותמיד תהיו מעודכנים במה שבאמת חשוב

ראיתם, קראתם, שמעתם?

טמפלט עמוד יחיד פורטפוליו

זה הזמן להשאיר פרטים

בין אם זה לשיחה, ייעוץ או רכישת שירות, אנחנו זמינים עבורכם!

דילוג לתוכן