קישורים הם הצבעות מאתרים אחרים או מהאתר שלכם לדפים מסוימים. הם מהווים מדד חשוב מאוד בקידום אורגני. מנועי החיפוש מבצעים סריקה של רשת האינטרנט באמצעות תכוניות הנקראות זחלנים. הזחלנים של גוגל ומנועי החיפוש השונים עוברים מדף לדף ברשת, באמצעות הקישורים שיש ביניהם.
ככל שאתר נחשב אוטוריטה בתחומו, כך הוא צפוי לקבל יותר קישורים איכותיים, מאתרים חיצוניים רלוונטיים. לדוגמא: אתר מוביל בתחום החדשות כמו mako יכול לקבל עשרות מיליוני קישורים מעשרות אלפי אתרים שונים. זהו מדד חשוב המעיד על הסמכות של mako בעולם החדשות.
כדי שמנוע החיפוש ישתכנע שהאתר שאתם מבקשים לקדם אכן רלוונטי לנישה שבה הוא מעוניין להיות מדורג, ושיש להציג אותו בראש תוצאות החיפוש עבור שאילתות מסוימות, עליו לקבל את הרושם שלאתר הזה יש קשר ישיר עם תכנים אחרים, באתרים אחרים, בנישה המדוברת.
כל אתר יכול להעיד על עצמו שיש בו תוכן איכותי שמתאים לנישה מסוימת. אבל, כשאתר אחר, לכאורה אובייקטיבי, עושה את זה ומקשר לאתר המיועד בנושאים רלוונטיים, גם מנוע החיפוש יכול להשתכנע שהוא באמת מתאים להיות מיוצג בתוצאות הגבוהות באותה נישה.
קיימים 2 סוגים מרכזיים של קישורים:
קישורים פנימיים
קישורים פנימיים באתר הם הפניות של דף פנימי באתר לדף פנימי אחר באתר. קישורים פנימיים באתר נוכל למצוא כמעט בכל מקום ברחבי האינטרנט. התפריט הראשי של האתר הוא למעשה מקבץ של קישורים פנימיים לעמודים ראשיים באתר, כולל התפריטים הנפתחים.
לא מעט פעמים אנחנו קוראים מאמר, שמפנה אותנו למונח מסויים שמפורט בו, או אל מקור שעוזר לנו לקבל מידע נוסף. השיטה הזו מאפשרת לבעלי אתרים לייצר מסגרת תוכן גדולה מאוד עבור הגולש, ולהנגיש אותה במנות קטנות, ועל פי הצורך. גם במקרים בהם הגולש בחר שלא להרחיב את מסגרת התוכן שהוא צורך באמצעות לחיצה על קישורים פנימיים, עצם הידיעה שקיימת הרחבה לתוכן, אם רק יבקש, משפרת מאוד את הסמכות והנראות של האתר שלכם בעיני הגולש. דוגמא ברורה שכולנו מכירים לשימוש נכון ואיכותי בקישורים פנימיים היא ויקיפדיה. כל מונח מוביל לכמה מונחים אחרים, וכך אתם בעצם יכולים ליהנות מחוויית הגלישה, להרחיב את הידע ולהישאר באתר למשך הרבה יותר זמן. זו בסופו של דבר המטרה של כל מקדם אתרים ובעל עסק – שהגולשים יגלשו באתר שלהם כמה שיותר זמן, ייחשפו ליותר תכנים ויעברו מעמוד לעמוד. אחת הסיבות החשובות ביותר לנהל פרופיל קישורים פנימיים היא לחזק עמודים פנימיים חשובים באתר שלכם.
טיפ: תיצרו תוכן מעניין ועמודים שונים אחד מהשני. אין טעם בניהול פרופיל קישורים פנימיים, אם אין בו בידול בין העמודים באתר. כל המשמעות של ניהול פרופיל קישורים נכון היא ביצירת עמודים חזקים יותר ועמודים חזקים פחות, ולאותת באופן מפורש לגוגל, לאיזה עמודים וביטויים אנחנו חושבים שיש יותר ערך מבחינת הגולש.
קישורים חיצוניים
קישורים חיצוניים הם קישורים הנמצאים מחוץ לאתר שלכם. מדובר על קישורים שמובילים לאתר שלכם ממקורות אחרים. הם לרוב נמצאים בתוך מאמרים, המתפרסמים באתרים חזקים, בעלי טראפיק (תנועה) גבוה. המטרה של הקישורים האלה היא לאו דווקא להוביל את הגולשים מאתר חזק כלשהו דווקא אל האתר שלכם, אלא בעצם להראות לגוגל שהאתר שלכם מקבל אזכורים באתרים חזקים אחרים. כך תראו לגוגל שהאתר שלכם אכן רלוונטי והתוכן בו איכותי. אפשר לראות את הקישורים החיצוניים בתור מעין המלצות שקיימות ברחבי הרשת לאתר שלכם.
קישורים חיצוניים הם כלי מאוד אפקטיבי וחשוב לקידום אתרים. יחד עם זאת, מדובר על סוג של המלצה בתשלום המתפרסמת באתר אחר, עם טראפיק גבוה. בעלי האתר הזה כנראה עבדו קשה כדי להגיע למצב שיש להם טראפיק גבוה ואתרים אחרים רוצים לפרסם באתר שלהם מאמרים בתשלום ולכן לא יפרסמו תוכן שעלול לפגוע בדירוג האתר שלהם. לכן, חשוב שהתכנים שלכם יהיה איכותיים, מעניינים ויתנו לגולשים שלכם ערך מוסף.