fbpx

מה זה אזכורים ולמה הם חשובים ל-SEO?

אז מה זה אזכורים ולמה זה חשוב לנו?

אזכורים ברשת, מאז ימי החיפוש הראשונים גוגל השתמשה בקישורים כאמצעי, לשפוט את המוניטין והרלוונטיות של דפי האינטרנט. ככל שיש יותר קישורים שמצביעים לדף מסוים, במיוחד מדפים בעלי מוניטין אחרים, גוגל הייתה מעניקה לאותו דף חשיבות רבה יותר בחיפוש.

וכך, בניית קישורים התפתחה כאסטרטגיית קידום אתרים, כאשר מקדמי אתרים עושים כל שביכולתם כדי לזכות, לקנות או לרכוש קישורים שמצביעים לאתר שלהם במטרה לשפר את הדירוג.

לאורך השנים גוגל עשתה הרבה התאמות באופן שהיא מתייחסת לקישורים, פוסלת קישורים בתשלום או בחינם ומיישמת עדכוני אלגוריתמים שמענישים אתרים עם הרבה קישורי ספאם. זה הפך את בניית הקישורים להרבה יותר מסובכת עבור קידום אתרים מכפי שהיה פעם.

במקביל הרשת התפתחה, ומנועי חיפוש התפתחו יחד איתה. עם עליית המדיה החברתית, העוזרים הדיגיטליים וממשקי הקול וההתמזגות הגוברת של העולמות המקוונים והלא מקוונים, מספר הקישורים המפנים לאתר נראה כמו דרך מיושנת לשפוט את המוניטין שלו – שלא לדבר על קל למשחק.

למעשה, זה לא האמצעי היחיד שמנועי חיפוש משתמשים בו על מנת לשפוט מוניטין טוב. במהלך השנים האחרונות, מנועי חיפוש גדולים כמו גוגל ובינג פיתחו את היכולת לאמוד את המוניטין של אתר אינטרנט באמצעות כל התייחסות למותג, בכל מקום מקוון, יחד עם האופן שהוא מוזכר בו. הפניות הללו מכונות אזכורים.

כיצד אזכורים ללא קישור עובדים?

בעבר, גוגל השתמשה באלגוריתם המכונה PageRank כדי להעריך את סמכות הדף. בעיקרו של דבר, PageRank שקל קישורים שמצביעים לדף כמו "הצבעות" עבור אותו דף; ככל שהדף קיבל יותר קולות, במיוחד מדפים אחרים עם הרבה קולות, כך ניתנה לו חשיבות רבה יותר.

כמובן, קישורים מעולם זה לא היו הפרמטר היחיד בו גוגל משתמשת לקביעת הדירוג, ושפע של פרשנים הזהירו מפני הסכנות שבחשיבה ש- PageRank גבוה מיידית תואם לדירוג חיפוש גבוה. אבל בכל זאת ניתן להם דגש רב ב- SEO.

בינתיים גוברות עדויות לכך שגוגל מסוגלת לקשר אזכורים של מותג או אתר ללא קישור, ולהשתמש בזה כאות אמון.

איך אזכורים עובדים ? ברגע שחיבור נוצר על ידי מישהו שמקליד שם מותג או שאילתת חיפוש אחרת ואז לוחץ על אתר זה יוצר חיבור בעיני גוגל. מנוע החיפוש יכול לאחסן מידע זה ולהשתמש בו בהקשר של אזכורים לא מקושרים ברחבי האינטרנט כדי לעזור לדירוג של אתרים מסוימים.

בעיקרון, אם אתה מפרסם תוכן איכותי שמצוטט מאוד באינטרנט, והכוונה לא רק לקישורים, אלא גם אזכורים ברשתות החברתיות ויותר אנשים מדברים על המיתוג שלך, אז הדירוג של האתר שלך יעלה.

לא ניתן לנסח זאת בצורה ברורה יותר: גוגל מחשיבה את כל האזכורים של המותג שלך באינטרנט, ולא רק קישורים, כאות אמון, והיא לוקחת אותם בחשבון.

מה המשמעות של אזכורים עבור אסטרטגיית בניית קישורים?

הרבה מאותם עקרונות של אסטרטגיית בניית קישורים טובה עדיין חלים על בניית אזכורים ללא קישור, ואם יש לך אסטרטגיית בניית קישורים שתעבוד היטב עבור המותג שלך, כמובן שאתה צריך להמשיך בזה.

קישורים עדיין חשובים – אך הם לא תמיד צריכים להיות המטרה הסופית של בניית קישורים. טקטיקות כמו מעקב אחר אזכורים של האתר שלך או ללחוץ על בעלי האתר להוסיף היפר-קישור אינן הכרחיות יותר; די באזכור כשלעצמו, בהנחה שהוא לא שלילי, בכדי לספק לגוגל איתות אמון.

להלן כמה צעדים נוספים שתוכל לנקוט כדי לוודא שאסטרטגיית בניית הקישורים שלך מתמקדת גם באזכורים ללא קישור:

כיוון לבניית מוניטין כולל של המותג

בניית קישורים לא נוגעת יותר להיפר-קישורים, ועם הזמן אנו עשויים לראות שהמונח משתנה למשהו כללי יותר כמו "בניית הפניות" או "בניית מוניטין", כדי לשקף את מה שהוא עוסק בו באמת.

מאותן סיבות, חשוב להרחיב את היעדים שלך מעבר להשגת קישורים נכנסים ולכלול אזכורים חיוביים אחרים של המותג שלך.

ביקורות מקוונות

עודדו ביקורות לקוחות על המותג שלכם, וודאו שאתם עושים ככל שתוכלו להגיב על ביקורות שליליות.

יחסי ציבור

יחסי ציבור הם שיטת בניית הקישורים המקורית. יחסי ציבור מתמחים בקבלת אזכורים וקישורים למותג שלהם באתרי העיתונות והסחר. אם יש לך מומחה יחסי ציבור או מחלקה, וודא שצוות ה- SEO שלך מיושר איתם.

מדיה חברתית

השתמש במדיה חברתית כדי לבנות קמפיינים למודעות למותג ולקבל שיחות שמתנהלות על המותג שלך ועל המוצרים והשירותים שלך. להרחבה בנושא מדיה חברתית לחצו כאן

בלוגים אורחים

טקטיקה מבוססת בניית קישורים, וכזו שעובדת גם עבור אזכורים ללא קישור. באופן מסורתי, לעתים קרובות המפרסמים יגבילו את הבלוגרים האורחים לקישור אחד בכל מאמר – לכן שמור את הקישור למונח מפתח. אך כל עוד יש אזכור של המותג שלך במאמר, הוא ישיג את אותה מטרה.

בצע אופטימיזציה לקידום אתרים מחוץ לדף שלך

בדומה לנקודה הראשונה שלנו בנושא בניית מודעות ומוניטין כלליים למותג, אם לא התכוונת לייעל את ה- SEO שלך מחוץ לדף, עליך בהחלט לעשות זאת.

SEO מחוץ לדף מקיף את כל ההיבטים של SEO שאינם מתרחשים באתר שלך, כגון פעילות המדיה החברתית שלך, שיטות שירות לקוחות, ביקורות מקוונות, שיווק בעזרת משפיעים ועוד. כיוון שכך, כל מה שמתאים במיוחד לקידום אתרים מחוץ לדף הוא נהדר גם לבניית מוניטין של המותג ולהוספת אזכורים רבים.

אהבתם? שתפו בקליק אחד!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp
תשמרו על קשר
למותג שלכם מגיע לקבל את הטוב ביותר!

קחו אותו לשלב הבא כבר עכשיו עם שירותי פרסום ושיווק מתקדמים! בואו נדבר ונתחיל!

בואו נדבר על זה!

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל שאלה