קמפיין לידים מאפשר לכם לאסוף מידע על אנשים ספציפיים שמחפשים את המוצרים או השירותים שאתם מציעים. הוא מאפשר איסוף קל ומהיר של לידים – מספרי טלפון וכתובות מייל של גולשים ולקוחות פוטנציאליים.
קמפיין לידים בפייסבוק הוא אחד הקמפיינים היותר פופולריים בתקופה האחרונה לכל מי שרוצה להשיג לידים. בניגוד לקמפיין טראפיק למשל, שבו אנחנו מוציאים את הגולש החוצה לדף נחיתה ורק מקווים שהוא ישאיר שם פרטים, בקמפיין לידים לגולש נפתח טופס פנימי של פייסבוק שבו הוא מוזמן להשאיר פרטים באופן ישיר. הוא מאפשר לכם בעצם לקלוט פניות של מתעניינים, בלי להקים שום דף נחיתה, ולמעשה בלי שהגולש נדרש בכלל לצאת מפייסבוק. כל מה שאתם צריכים הוא מספר טלפון וכתובת מייל. פייסבוק ימלאו מראש את הפרטים האלו עבור הגולשים שלכם ותוך 2 לחיצות בדיוק הם כבר נרשמים ויכולים לחזור לעניינים שלהם.
קמפיין לידים טוב מגיע ל- 20-25 אחוז מהתפוצה הפוטנציאלית. את התפוצה הפוטנציאלית תוכלו לראות במנהל המודעות שלכם בפייסבוק (Ads Manager), ברגע שתגדירו קהל יעד מסוים עבור פייסבוק שאליו תרצו לטרגט את המודעות שלכם.
יתרונות של קמפיין לידים
היתרונות של קמפיין לידים הם רבים וברורים. קודם כל, זה חוסך לעסק שלכם בנייה של דף נחיתה בתשלום. בנוסף, אם אתם לא מסתמכים על השרת שבו האתר שלכם מאוחסן, קמפיין לידים יכול לבוא לעזרתכם. כלומר, לא פעם קורה שגולש לוחץ על מודעה שנראית לו מעניינת אבל דף הנחיתה נטען בצורה דיי איטית. הגולש מיד מתייאש, יוצא מהמודעה וממשיך הלאה בעיסוקים שלו. כאן, בגלל שמדובר בטופס פנימי של פייסבוק, הוא נפתח ישר, והוא קל ופשוט להשארת פרטים.
קמפיין לידים הוא סוג מעולה של קמפיין, בכל מה שקשור להרשמה לניוזלטר או רשימות תפוצה. הוא מייצר הרשמות מהירות וזולות וברגע שקיבלתם את כתובת המייל או הטלפון של הלקוח שלכם, יש לכם עכשיו נכס לטווח הארוך. זהו גם סוג קמפיין מצויין אם יש לכם אנשי מכירות טובים ומיומנים בצוות, או אם אתם בעצמכם כאלו. איש מכירות טוב צריך רק את ההתעניינות הקלה ביותר בשביל לייצר מכירה. קמפיינים בהם אתם משיגים לידים בדרך הרגילה, כלומר דרך דפי נחיתה, לרוב יהיו יקרים מאוד. קמפיין לידים בפייסבוק ייצור הרבה פוטנציאל להגדלת המכירות שלכם, במחיר נמוך יחסית ומשתלם מאוד.
חסרונות של קמפיין לידים
לצד היתרונות האינסופיים שקמפיין לידים מביא איתו, קיימים גם כמה חסרונות מרכזיים. נתחיל מרמת הבשלות של הלידים. היא בדרך כלל תהיה נמוכה יחסית. זה קורה דווקא בגלל הקלות שבה הם משאירים את הפרטים שלהם. הגולש נחשף למעט מאוד מידע לגביכם ולגבי ההצעה שלכם, ולא בהכרח יכול לגבש דעה חותכת לגביכם. חיסרון נוסף הוא שעם קמפיין לידים, אתם אמנם מקבלים כמות גדולה יחסית של לידים, אבל לא כולם יהיו בהכרח רלוונטיים עבורכם. זה לרוב נובע גם בגלל המעורבות הנמוכה שנדרשת מהגולשים שלכם לצורך השארת פרטים. כך נוצר למעשה מצב שבו יכולה להיות לכם כמות גדולה של לידים, אבל הרבה מהם לא יהיו רלוונטיים עבורכם ויהפכו באופן אקטיבי לפעולות המרה ומכירות.
חזרה למילון מונחים