fbpx

תקציב הפרסום

אז מה זה תקציב הפרסום ?

חזרה למילון מונחים

תקציב הפרסום הוא התקציב שנגדיר מראש לפני תחילת תהליך הפרסום והשיווק של העסק או המותג שלנו. בעזרת תכנון נכון של תקציב הפרסום, נוכל לוודא שלא ניתקע בהמשך הדרך ונהיה תמיד עם היד על הדופק בכל הנוגע לביצועים וההוצאות הכלכליות שלנו.
חלוקת תקציב הפרסום צריכה להיות מאד דינמית. היא יכולה להשתנות בכל חודש בהתאם לניתוח של תוצאות הקמפיינים הפרסומיים שלכם.

תקציב הפרסום בעצם מתייחס לסך כל הכספים שמיועדים לקידום המכירות והחשיפה של המוצר או השירות אותו אתם מספקים. תקציב הפרסום יכול להיות חלק גדול מאוד מההוצאות שלכם, והוא הכרחי לשיווק טוב והגדלת המרות. תקציב הפרסום בחברות גדולות מנוהל בדרך כלל על ידי תקציבאי במשרד פרסום. במידה ומדובר בתקציב פרסום גדול מאוד, הוא ינוהל על ידי כמה תקציבאים במשרד. ההחלטה על גובה תקציב הפרסום יכולה להיות החלטה לא פשוטה. מדובר בהשקעה של סכומים גבוהים שלא תמיד אפשר למדוד מראש את היעילות והתועלת שלהם.
כל עסק, גדול ככל שיהיה, נצמד לתקציב הפרסום לפיו הוא עובד. תקציב נמוך מדי לרוב לא יצליח להניב תוצאות משמעותיות כמו שהייתם רוצים. מומלץ לבנות לעצמכם תקציב חודשי, ולא שנתי. כך תוכלו להיות במעקב אחרי כל פרט ופרט בעסק שלכם ולדעת האם קמפיין מסויים ממיר טוב או לא, ואיך תוכלו לשפר את הביצועים שלכם.

למה תקציב הפרסום חשוב?

החשיבות של תקציב הפרסום שלכם בעסק היא עצומה. קחו לדוגמא את חברת קוקה קולה. היא החליטה לפני כמה שנים לקצץ בתקציב הפרסום שלה. הרי קוקה קולה היא מוצר כל כך ותיק ומוכר, שהיא חשבה שתוכל להרשות לעצמה לעשות את המהלך הזה בלי שזה יפגע לה במכירות. ומה קרה? ניחשתם נכון – בתקופה בה קוקה קולה צמצמה את תקציב הפרסום שלה, ירדו המכירות שלה בכ- 30%(!) זה רק מלמד אותנו על החשיבות והמשקל שיש לתקציב הפרסום לכל עסק ומותג באשר הוא, קטן כגדול. גם בתקציב פרסום נמוך יחסית אפשר לעשות שימוש יעיל ואפקטיבי באמצעות פרסום העסק במנועי חיפוש כמו גוגל, או פרסום ממומן ברשתות חברתיות כמו אינסטגרם ופייסבוק.
פינוי של משאבים ויצירה של תקציב הפרסום הנכון עבורכם, יוודאו קידום ופרסום של העסק שלכם באופן שיטתי ועקבי, ישמרו את העסק שלכם בתודעה של הלקוחות הקיימים, יחשפו אתכם לקהלים חדשים ויעניקו לכם פניות והתעניינות באופן שוטף מצד קהל יעד רלוונטי של לקוחות פוטנציאליים.

תקציב הפרסום במדיות השונות

כל פעולה שנעשית בהקשר לעסק או המותג שלכם משפיעה עליו. כך גם הבחירה של ערוצי המדיה בהם תרצו לפרסם את עצמכם. מותג שחשוב לו לשדר חדשנות למשל, יבחר לפרסם במדיות חדשניות יותר כמו אינטרנט וסלולר, שהן מדיות מתקדמות (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, יוטיוב ועוד). מותג שחשוב לו לשדר יוקרה, יפרסם לרוב בטלוויזיה, על שלטי קיר ענקיים או במגזינים יוקרתיים. מדיות שנחשבות ליקרות ויוקרתיות, מתאימות לרוב למותגי אופנה ורהיטים. מותג שחשוב לו לשדר אמינות, יפרסם בטלוויזיה, בעיתונות, ולא רק באינטרנט. לדוגמא, ערוץ חדשות.

כיום האינטרנט משחק את התפקיד החשוב ביותר בשיווק והפרסום של כל עסק באשר הוא. בנייה נכונה של תקציב הפרסום שלכם, שכוללת פרסום ושיווק באינטרנט לכל רוחבו ואורכו; תשלב את כל טכניקות הפרסום הממומן שקשורות לעבודה בדיגיטל. בעזרת תקציב פרסום טוב ואיכותי שמתעדכן כל חודש, אתם יכולים לוודא שאתם יודעים בדיוק מה ההוצאות שלכם, מה עובד ומה לא, ואיך לשפר את הביצועים שלכם ולהגדיל חשיפה ומכירות.

חזרה למילון מונחים

ראיתם, קראתם, שמעתם?

טמפלט עמוד יחיד פורטפוליו

זה הזמן להשאיר פרטים

בין אם זה לשיחה, ייעוץ או רכישת שירות, אנחנו זמינים עבורכם!

דילוג לתוכן