גוגל

אז מה זה גוגל ?

חזרה למילון מונחים

אין אחד שלא מכיר את מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם – גוגל. לא משנה מה אתם רוצים לדעת, תוכלו למצוא את התשובה בין ביליוני האתרים שהוא מציע. גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר שקיים כיום וההשפעה שלו על האינטרנט היא עצומה. אתרים שמקבלים דירוגים טובים בגוגל יקבלו אליהם הרבה תנועה, גולשים ומתעניינים; בעוד שאתרים שלא מדורגים טוב לא יזכו לראות יותר מכמה מבקרים בודדים. לכן, חשוב מאוד לדעת איך גוגל עובד, איך הוא מדרג אתרים ואיך הדירוגים האלו מתרגמים לתנועה באתר שלכם. גוגל הוא אחד הכלים החזקים ביותר שקיימים לקידום ושיווק של העסק שלכם. בין אם אתם משתמשים בשיטות שיווק ממומנות כמו קניית שטח פרסום בגוגל, או בשיטות שיווק אורגניות (SEO) בהן אתם מבצעים אופטימיזציה לאתר כדי שיעלה יותר גבוהה בתוצאות; חשוב להכיר ולהבין איך גוגל עובד ואיך הוא יכול לעזור לכם לקדם את העסק או האתר שלכם בצורה הטובה והיעילה ביותר.

גוגל קורא כל אתר לעומק, את כל הדפים שלו בתוך פחות משניה. בנוסף לכך, יש לו אפשרות גם לסרוק באותה המהירות את כל המתחרים של האתר הזה, לקרוא גם אותם ולעשות תעדוף שמתבסס על הרבה אתרים ועל סריקה של כל הדפים שלהם. ככה הוא מביא לכם את התוצאות הכי רלוונטיות עבורכם בן רגע מבלי שתצטרכו בכלל להתאמץ.

איך גוגל בדיוק עובד?

אין ספק שכולם יודעים להשתמש בגוגל, אבל רוב המשתמשים בו בכלל לא מודעים לצורה המתוחכמת שבה הוא פועל. כדי להבין איך גוגל עובד לעומק, כדאי קודם כל להבין מה קורה ברגע שמבצעים חיפוש: בניגוד למה שנהוג לחשוב, מנוע חיפוש לא באמת מחפש "בכל האינטרנט". גוגל סורק את מרחבי האינטרנט במועדים שנוחים לו, בלי קשר לשאילתות החיפוש שמוקלדות בו (77,000 חיפושים בכל שנייה). בכל פעם הוא סורק יותר ויותר עמודי אינטרנט, ומכניס אותם לארכיון שלו שנקרא "אינדקס האתרים".

ברגע שגולש מבצע חיפוש בגוגל, הוא למעשה מחפש בתוך האינדקס שגוגל הכין מראש. גוגל מארגן את התוצאות באינדקס בהתאם לחיפוש, ומציג את התוצאות הכי רלוונטיות לפי מאות פרמטרים שונים: האם ביטוי המפתח נמצא בכותרת? מספיק פעמים בתוכן? האם האתר איכותי מספיק? האם יש בו תוכן רלוונטי שמביא ערך מוסף לגולשים בו? האם אתרים אחרים מקשרים אליו כמקור סמכות? וכן הלאה. קידום של אתר מתבסס על עשרות פעולות, אם לא יותר. באתר עצמו ובאתרים אחרים.

אלגוריתם החיפוש של גוגל מבוסס על מאות פרמטרים שונים: התוכן באתר, מהירות הטעינה, חוויית השימוש, כמה האתר פופולרי וכן הלאה.
כל שאילתא (מחרוזת חיפוש) שאנחנו מקישים בגוגל, שיכולה להיות מורכבת ממילה אחת או הרבה יותר, למעשה תפקידה להחזיר את התוצאות הרלוונטיות ביותר מתוך האינדקס של גוגל (התוצאות שגוגל כבר סרק ושמר בארכיון שלו) והכל בשברירי שניה.
השליפה מהאינדקס של גוגל מתבצעת לפי ציוני הדירוג של מילות החיפוש, שנקבע מיותר מ- 200 משתנים. ככל שדירוג העמוד שאונדקס גבוה יותר כך הוא יהיה ממוקם גבוה יותר. בעצם, גוגל ניגש אל האינדקס ומוציא משם על פי הסדר את התוצאות שבעיניו הן הכי רלוונטיות למשתמש. חשוב גם לציין שגוגל קורא את האתר אך ורק בתור טקסט. הוא לא שם חשיבות לנראות ברגע שהוא מאנדקס. עם זאת, אל לנו לשכוח שחווית המשתמש (UX) כן מאוד משפרת את הנראות של האתר שלכם בפני הסורקים החכמים של גוגל, ובעקיפין גם עוזרת לדירוגים.

חזרה למילון מונחים

תשמרו על קשר

המותג שלך הוא העסק שלנו

כאשר אתם לוקחים את השיווק של המותג שלכם ברצינות, הוא יכול רק לגדול ולהתפתח. בואו נדבר וניקח אותו לרמה הגבוהה ביותר!

כתבות שעשויות לעניין אותך

בואו נדבר על העסק שלכם!

אין סיבה שתשאירו את העסק שלכם מאחור, בואו נדבר עוד היום ונתאים עבורכם את התכנית המתאימה ביותר.

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 36 ביקורות
×
Facebook ג גוגל
5.0
מבוסס על 9 ביקורות
×
js_loader

בואו נדבר על זה!

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל שאלה