רשת המדיה של גוגל – GDN

תוכן עניינים

רשת המדיה של גוגל – מתוך אינספור כלי פרסום ושיווק שעומדים בפני כל מי שרוצה להגיע לעוד לקוחות פוטנציאליים, אין ספק שרשת GDN היא משהו שכולם חייבים להכיר. על מה מדובר? איך זה קשור אליכם והאם כדאי שתתחילו לפרסם בעזרת הרשת הזאת? כל התשובות במאמר שהכנו כאן עבורכם. 

מה זה GDN

אולי עד היום לא שמעתם על זה, אך GDN הינה רשת המדיה של גוגל והיא רשת מניבה ומשמעותית ביותר בימינו בעולם הפרסום. ראשי התיבות הם: Google Display Network ובפועל הרשת הזאת כולל מיליוני אתרים ששותפים בה, כולל כמובן את אתרים חשובים כמו GMAIL או YOUTUBE. אחד מהנתונים המדהים והחשובים ביותר שצריך לדעת אודות הרשת הזאת, זו העובדה שהיא מגיעה אל לא פחות מ83% ממשתמשי האינטרנט בעולם. אם יצא לכם לראות מודעות שונות של גוגל אדוורדס או באנרים עם סימון מודעה של Google באתרים שבהם גלשתם, חשוב שתבינו: מקורם ברשת הGDN של גוגל. 

למי מיועד ? 

זה לא משנה מה אתם רוצים לפרסם או אל מי אתם רוצים להגיע. מה שבטוח זה שאם גם אתם, כמו מפרסמים רבים אחרים, מתמקדים בחשיפה למותג מסוים ורוצים שהמסר שלכם יגיע לקהל היעד, זה הכלי עבורכם. אם אתם רוצים שתהיה לכם בקרה על המיקום שבו מופיע המותג שאתם מפרסמים, זה כלי שאתם צריכים להכיר. למעשה, רשת המדיה של גוגל מאפשרת למפרסמים השונים ברחבי העולם לבנות רשת שתהיה מותאמת אישית לאתרים שלהם על ידי גיוון רחב של טכנולוגיות מיקוד. זה יכול להיות מיקוד שייעשה על ידי מילות מפתח או מיקוד שייעשה בהתאם לקהל יעד, אך מה שבטוח זה שמדובר על כלי משמעותי ביותר שפשוט עובד. בצורה כזאת כל מי שרוצה לפרסם יכול למצוא את קהל היעד שהוא מחפש בצורה קלה ויעילה יותר, כך שברור מדוע גם עבורם זו יכולה להיות בחירה טובה שחבל לוותר עליה. 

איך מאפשרת הרשת להציג את המסר?

כאשר בוחנים לעומק את רשת המדיה של Google ניתן לראות שהיא למעשה מאפשרת למשתמשים בה להציג את המסרים שלהם בכמה דרכים חשובות. לדוגמא: 

  • על ידי מילות מפתח ונושאים, כאשר הדבר החשוב ביותר הוא להגדיר את מילות המפתח. 
  • בדפים ספציפיים, כלומר באתרים ספציפיים שהם נבחר לפרסם את המסר שלנו. 
  • בעזרת רימרקטינג, כלומר, ניתן יהיה להגיע שוב לאנשים כבר ביקרו באתר שלנו ולהפיץ להם עוד מסרי שיווק בנושא. 
  • בהתאם לקטגוריות ועניין. 

לכן, רגע לפני שמתחילים צריך להכיר קצת יותר לעומת את הכלים השונים שהמערכת הזאת מציעה לנו וזאת על מנת שנוכל לעשות בה שימוש כמה שיותר מוצלח ומתאים לדרישות האישיות שלנו, כמפרסמים. 

כמה פרסום כזה יכול לעלות? 

אם אתם אנשים שעוסקים בפרסום, או שאתם רוצים להתחיל לפרסם את האתר שלכם ואת העסק שאתם מנהלים, אתם בוודאי מבינים שעל כל שירות כזה תשלמו כסף. לכן ברור שעוברת לכם בראש גם השאלה כמה באמת יעלה לכם השימוש בכלי המיוחד הזה. חשוב לדעת שיש שני מודלים של תשלום עבור השימוש ברשת כמו GDN, והם: 

  • גמיש ומבוסס על מחיר לאלף חשיפות 
  • מדויק וכולל מחיר לקליל 
google display network - price may vary
המחיר יכול להשתנות לפי שיטת השימוש בתקציב.

אין תשובה אחת נכונה לשאלה באיזה מודל של תשלום כדאי לבחור, כי זה מאוד תלוי בשאלה מה אתם רוצים לפרסם ואיך את מתכוונים לעשות זאת. מה שכן, אנחנו רואים שגם במקרה הזה הפרסום הוא משהו שרק המפרסם קובע כמה להשקיע בו. לכן, בין אם אתם רוצים להשקיע הון משמעותי בפרסום האתר שלכם ובין אם לא, כדאי יהיה לבדוק את העלויות מראש. 

האם רצוי לעשות את זה לבד או לא? 

כפי שאתם בוודאי מתארים לעצמכם, אתם יכולים למצוא היום מידע רב מאוד אודות פרסומים שונים שניתן לעשות אונליין. לכן זה לא משנה אם אתם חושבים על פרסום במערכת כמו GDN או שאתם רוצים לעשות את הפרסום הזה בכל דרך אחרת שמציע האינטרנט. מה שבטוח זה שצריך לתכנן את הדברים מראש ולראות האם אתם יכולים להתמודד עם המשימה הזאת בכוחות עצמכם, ולרוב התשובה תהיה שלילית. אתם אומנם יכולים ללמוד את הנושא יותר לעומק ולראות איזה דרכי פרסום יכולות להתאים לכם יותר, אך מצד שני, לא בטוח שיהיה לכם זמן לעשות את זה. אם חשבתם לרגע שעל ידי כך שתחשפו מעט לשיטות הפרסום השונות בגוגל זה כבר יספיק לכם כדי לבצע את משימת הפרסום לבד, כדאי שתדעו שזה לא מדויק.

בפועל צריך זמן, ידע והרבה מאוד ניסיון כדי לבנות תכנית פעולה נכונה. לכן, בסופו של דבר, ולמרות העלויות, שווה לשקול את האפשרות של פניה אל חברת פרסום מובילה. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם בידיים טובות ושבסופו של דבר גם תוכלו ליהנות מתוצאות ההשקעה שלכם. פרסום בעזרת הרשת של גוגל הוא פרסום שיחשוף אתכם לאינספור משתמשים כך ששווה לשקול זאת בחיוב. 

אהבתם? שתפו בקליק אחד!
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב reddit
Reddit
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

רוצים עוד?

אין סיבה שתשארו מאחור. הירשמו לניוזלטר שלנו ותמיד תהיו מעודכנים במה שבאמת חשוב

כתבות נוספות

איך עושים פרסום בפייסבוק?

אז רק לפני שניכנס לכל העולם העצום של פייסבוק ונוכל להבין איך עושים פרסום בפייסבוק, תחילה עלינו להכיר ולהבין מספר דברים חשובים כמו איך עובדת

שימוש מוגזם ברשתות החברתיות

שימוש מוגזם ברשתות חברתיות

פרסום ברשתות החברתיות ? יכול להיות שהגזמתם! מאמר אורח מאת אביב קלטמן חדש! פריטים נבחרים מקולקציית קיץ 2020 ענבל, בת 18, 1.70 ס"מ, 65 ק"ג,

תגית קנוניקל, כל מה שצריך לדעת!

תגיות קנוניקל (Canonical tag) תגית קנוניקל נתמכת על ידי מנועי החיפוש הגדולים מאז תחילת 2009, אך למרות היתרונות שהיא מציעה גם למפעילי אתרים וגם למשתמשים,

ראיתם, קראתם, שמעתם?

טמפלט עמוד יחיד פורטפוליו

זה הזמן להשאיר פרטים

בין אם זה לשיחה, ייעוץ או רכישת שירות, אנחנו זמינים עבורכם!