fbpx

GDN רשת המדיה של גוגל – המדריך המלא

מתוך אינספור כלי פרסום ושיווק העומדים בפני כל מי שמעוניין להגביר את החשיפה שלו בעסק; אין ספק שרשת GDN – הלא היא רשת המדיה של גוגל – היא כלי שכולם חייבים להכיר. היא יכולה לחשוף את העסק שלכם בפני אינספור לקוחות פוטנציאליים. Google הוא מנוע החיפוש הפופולרי והחזק ביותר בעולם. אין כמעט אחד שגולש באינטרנט בימינו ולא משתמש בו. זוהי רשת עצומה של אתרים, בלוגים, סרטונים, וכל צורה אחרת של מדיה שניתן לגשת אליה בכמה קליקים בודדים. כל מי שיש לו מחשב וחיבור לאינטרנט, משתמש במנוע החיפוש של גוגל. זה אומר שכאשר אתם משווקים את המודעות שלכם באמצעותו, אתם יכולים להגיע לקהל עצום של אנשים שמתעניינים דווקא במה שיש לכם להציע. אז למה הכוונה ברשת GDN? איך זה קשור אליכם? והאם בכלל כדאי לכם להתחיל לפרסם את העסק שלכם באמצעות הרשת הזו? תמשיכו לקרוא ותכף תגלו.

אז מה זה GDN בעצם?

אולי יצא לכם להיתקל במונח ולא הייתם בטוחים מה הוא אומר בדיוק, או שעד היום לא שמעתם עליו. אנחנו כאן לעשות לכם קצת סדר בדברים. GDN היא בעצם רשת המדיה של גוגל. זוהי רשת מניבה במיוחד ומשמעותית ביותר בימינו, בכל הנוגע לעולם הפרסום והשיווק הדיגיטלי. המשמעות מאחורי ראשי התיבות של GDN היא: Google Display Network. בפועל, הרשת הזו כוללת מיליוני אתרים ששותפים בה. לרוב יהיו אלו אתרים חשובים וגדולים, כדוגמת Gmail או YouTube. אחד מהנתונים המדהימים והחשובים ביותר שכדאי לכם להכיר אודות הרשת הזו; הוא העובדה שהיא מגיעה אל לא פחות מ-83%(!) מכלל משתמשי האינטרנט בכל רחבי העולם. אם יצא לכם לראות מודעות שונות של גוגל אדוורדס או באנרים עם סימון מודעה של Google באתרים שבהם גלשתם – זכרו שמקורם הוא ברשת ה-GDN של גוגל.

אז כיצד מתחילים להשתמש ברשת GDN? ובכן, בכדי להתחיל להשתמש בכלי הנהדר הזה, עליכם ליצור לפני הכל חשבון בגוגל. לאחר שיש ברשותכם חשבון, תוכלו לבחור את המוצרים או השירותים שברצונכם לפרסם. אתם יכולים לבחור לפרסם באתר מסוים או בכל אחד מהעמודים שלכם, כולל עמודי המדיה החברתית. במהלך התהליך חשוב לבחור את מילות המפתח או הנושאים שאליהם ברצונכם למקד את הפרסומים וקהל היעד. כמו כן ניתן גם לבחור כמה זמן אתם מעוניינים להשאיר את המודעות שלכם פעילות, כמו גם את מספר הפעמים שתרצו להציג את המודעות שלכם לקהל היעד.

למי GDN מיועדת בדיוק?

זה לא משנה מה אתם רוצים לפרסם או אל איזה קהל אתם רוצים להגיע. מה שבטוח הוא, שאם גם אתם, כמו מפרסמים רבים אחרים; מתמקדים בחשיפה למותג מסוים ורוצים שהמסר שלכם יגיע לקהל היעד הרלוונטי והממוקד ביותר – GDN הוא הכלי האידאלי עבורכם. מעבר לכך, זהו בהחלט כלי שאתם חייבים להכיר אם אתם מעוניינים שתהיה לכם בקרה על המיקום שבו מופיע המותג שאתם מפרסמים. למעשה, רשת המדיה של גוגל מאפשרת למפרסמים השונים ברחבי העולם לבנות חוויית משתמש שתהיה מותאמת אישית לאתרים שלהם. היא עושה זאת על ידי גיוון רחב של טכנולוגיות מיקוד שונות.

מה הכוונה במיקוד? ובכן, זה יכול להיות מיקוד שייעשה על ידי מילות מפתח או מיקוד שייעשה בהתאם לקהל יעד ספציפי. מה שבטוח, הוא שמדובר על כלי משמעותי ביותר, שפשוט עובד, ועובד טוב. בצורה זו, כל מי שרוצה לפרסם יכול למצוא את קהל היעד שהוא מחפש בצורה קלה ויעילה יותר. זה ברור מדוע גם עבורכם, בעלי העסקים ומקדמי האתרים, שימוש ב GDN יכולה להיות בחירה נהדרת שתעזור לכם לזכות בחשיפה נוספת מקהל רלוונטי. בחירה שלא כדאי לוותר עליה.

מסיבה זו, עליכם להשתמש ב-GDN ככלי שיעזור לכם להגיע ליעדים שלכם בעסק. הדבר החשוב ביותר שאתם יכולים לעשות הוא ליצור חוויה ייחודית משלכם עבור הלקוחות והגולשים שלהם בעסק ובכך ליצור בידול מהמתחרים שלכם בתחום. מה שאנחנו ממליצים לעשות בעניין הזה, הוא לבחור את האפשרויות הטובות ביותר ואת הכלים המתאימים ביותר שיעזרו לכם להשיג את המטרות והיעדים שהצבתם בעסק. אתם יכולים גם להיעזר בשירותיו של משרד פרסום מקצועי ומנוסה בתחום עם הטובים שבטובים כדי להפיק את המרב מהכלי המדהים הזה. רשת המדיה של גוגל GDN תעזור לכם להגיע ליעדים שלכם בעסק ולהציג אותו בפני קהל היעד הרלוונטי ביותר.

מהם היתרונות של שימוש ברשת המדיה של גוגל GDN?

אחת הסיבות העיקריות להצלחה והיעילות של רשת ה-GDN, היא היכולת של Google; מנוע החיפוש הטוב והמתקדם ביותר בעולם; למקם את המודעות והבאנרים של בעלי העסקים מול התכנים הרלוונטיים ביותר עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלהם. גוגל מאפשרת לנו למצוא את הקהלים הרלוונטיים ביותר עבורנו, עם רמת מעורבות גבוהה במיוחד. הוא חושף בפניהם את הפרסומים שלנו, וכך אפשר ליהנות מיותר טראפיק (תנועה) באתר שלנו.

מחקרים מוכיחים כי המעורבות של הגולש בקמפיין גדלה במידה משמעותית כאשר מיקוד המודעות והבאנרים מבוסס על הקשר. וכאשר, כמובן, הוא מטורגט לקהל יעד ספציפי ורלוונטי לאותם המוצרים או השירותים. מה זה אומר בפועל? למשל, ברגע שאתם יוצרים מודעה בגוגל, יש לכם את האפשרות לבחור את קהל היעד שלכם לפי פרמטרים דמוגרפיים שונים. ניתן גם לתת לגוגל לבצע את המיקוד עבורכם, והוא יבחר את הקהל הספציפי למודעה שלכם. יתרון זה חשוב במיוחד משום שכך המודעות שלכם, באמצעות רשת ה GDN, יוצגו בפני אנשים שבאמת מתעניינים בסוג המוצרים שאתם מוכרים או מקדמים. כך יהיה סיכוי גבוה יותר שהם יבצעו פעולות המרה באתר או הדף שלכם; כמו למשל, הרשמה לניוזלטר או רכישה.

איך רשת GDN מאפשרת להציג את המסרים השיווקיים שלנו?

רשת המדיה של גוגל GDN היא כלי פרסומי עוצמתי ביותר המאפשר לנו המפרסמים להציג מסר שיווקי בקרב קהל יעד מוגדר מראש על פי בחירת מילות מפתח או נושאים, על פי קטגוריות עניין ובאתרים או בדפים ספציפיים העונים על דרישות הקמפיין ומתאימים ביותר. לכן, רגע לפני שמתחילים חשוב שתכירו קצת יותר לעומת את הכלים השונים שהמערכת הזאת מציעה לנו. זאת כמובן, על מנת שתוכלו לעשות בה שימוש כמה שיותר מוצלח ומתאים לדרישות האישיות שלכם, כמפרסמים ובעלי עסקים.

כאשר בוחנים לעומק את רשת המדיה של Google ניתן לראות שהיא למעשה מאפשרת למשתמשים בה להציג את המסרים שלהם בכמה דרכים חשובות שכדאי לכם להכיר:

מילות וביטויי מפתח רלוונטיים

על ידי מילות מפתח ונושאים, כאשר הדבר החשוב ביותר הוא להגדיר את מילות המפתח שלכם מראש ולבצע מחקר מילות מפתח ממוקד. כאשר אתם מגדירים את מילות וביטויי המפתח הספציפיים למותג או העסק שלכם, אתם יכולים למקד את המודעות שלכם באופן הרבה יותר יעיל ולטרגט אותן לקהל היעד הרלוונטי ביותר עבורכם. כך בעצם קהל היעד הרלוונטי אשר מחפש מילות מפתח אלו, ייחשף אליהן וימשיך לאורך המשפך השיווקי שלכם.

הצגת המודעות בדפים ספציפיים באמצעות GDN

בסך הכל, יש 5 סוגים שונים של מודעות GDN: מודעת תמונה, מודעת טקסט, מודעת וידאו, מודעת מובייל ומודעת Rich Media המכילה וידאו ואנימציה. הרשת החכמה והמתקדמת הזו מאפשרת להציג את התכנים והמודעות שלנו בדפים ספציפיים, כלומר באתרים ספציפיים שבהם נבחר לפרסם את המסר שלנו. רשת GDN מאפשרת להציג את המודעות שלנו בדפים ואתרים שאנו בוחרים לפי העדפה אישית וכמובן לפי אחוזי ההמרה וההצלחה. זהו יתרון משמעותי, משום שכך נוכל להציג את התכנים השיווקיים הרלוונטיים ביותר בפני הגולשים שלנו לכל דף שנבחר באופן ממוקד. בכך הסיכוי שאנשים יתעניינו ויכנסו למודעה ולאתר שלכם עולה בכמה רמות באופן מידי.

רימרקטינג – שיווק מחדש

אחת הדרכים היעילות ביותר בהן רשת GDN מאפשרת להציג את המסרים השיווקיים שלנו היא בעזרת רימרקטינג. כלומר, רשת GDN מאפשרות לנו להגיע פעם נוספת לגולשים שכבר ביקרו באתר שלנו ולהפיץ להם מסרים שיווקיים נוספים. כך נוכל להזכיר לאנשים שהמותג שלנו שם בשבילם. הרבה גולשים מרפרפים באתרים ואומרים "את זה אני צריך!" ואז הקשב שלהם עובר למשהו אחר והם שוכחים שמצאו את מה שחיפשו, או איפה בכלל הם ראו אותו. באמצעות רימרקטינג, נוכל לחזור לאותם אנשים ולהציע את השירותים או המוצרים שלנו שוב ושוב. כך אנו נותנים להם הזדמנות מחודשת לרכוש את המוצר או השירות שלנו והם כבר לא יכולים להגיד ששכחו או פספסו אותנו. לא סתם רוב האתרים מציעים קוקיז ומבקשים שתעניקו להם גישה אליהם. גולשים רבים אינם מבינים כיצד הם ממשיכים לראות מודעות מסוימות, על אף שהם כבר לא מחפשים אותן באופן אקטיבי. קמפיין רימרקטינג הוא בדיוק התשובה לסוגיה הזו.

מקדו את המודעות שלכם לפי תחומי העניין של הגולשים

דרך נוספת בה רשת GDN מאפשרת למשתמשים שלה להציג מסרים שיווקיים, היא בהתאם לקטגוריות ועניין. למה הכוונה? ניתן דוגמה. למשל, יש לכם אתר בנישה של אפייה ביתית, בו אתם מוכרים מוצרים שונים למטבח ולאפייה. מן הסתם שהייתם רוצים שאנשים שדווקא מתעניינים באפייה ביתית, יראו את המודעות שלכם. לעומת, למשל, אנשים שבכלל מחפשים דברים כמו כלי נגרות; או כל דבר אחר שפחות קשור אליכם.

רשת GDN עוזרת לכם למקד את המודעות והמסרים השיווקיים שלכם. היא עושה זאת לפי קטגוריות שונות ותחומי העניין השונים של הגולשים. זהו יתרון עצום שקיים רק אצל רשתות ענק כמו גוגל או פייסבוק. גוגל אוספת מידע אודות המשתמשים שלה, ובכך יודעת מה בדיוק הם אוהבים ומה לא. היא יכולה לעזור לכם לטרגט את המודעות שלכם באופן המדויק ביותר. קמפיין ב-GDN מתבסס על בחירה של קהלים, אתרים רלוונטיים ותחומי עניין. הוא מאפשר לבנות קהל ממוקד מטרה ואוהד סביב נושא מסוים, או לבחור להציג את המודעות שלכם רק באתרים מסוימים לפי בחירתכם ובהתאם להצלחת הקמפיינים האחרים.

רשת המדיה של Google: הסבר

כמה פרסום כזה יכול לעלות?

אם אתם אנשים שעוסקים בפרסום, או שאתם רוצים להתחיל לפרסם את האתר שלכם ואת העסק שאתם מנהלים, אתם בוודאי מבינים שעבור כל שירות כזה תצטרכו להשקיע ולשלם כסף. לכן, ברור שעוברת לכם בראש גם השאלה כמה באמת יעלה לכם השימוש בכלי המיוחד הזה. חשוב לדעת שיש שני מודלים של תשלום עבור השימוש ברשת כמו GDN, והם:

  • גמיש ומבוסס על מחיר ל-1,000 חשיפות 
  • מדויק וכולל מחיר לקליל 
google display network - price may vary
המחיר יכול להשתנות לפי שיטת השימוש בתקציב שלכם.

אין באמת תשובה אחת נכונה לשאלה באיזה מודל של תשלום הכי כדאי לכם לבחור ולהשתמש. התשובה הסופית היא אינדיבידואלית לכל בעל עסק ומאוד תלויה בשאלה מה אתם רוצים לפרסם ואיך את מתכוונים לעשות זאת. מה שכן, אנחנו רואים שגם במקרה הזה הפרסום הוא משהו שרק המפרסם ובעל העסק יכול לקבוע כמה הוא רוצה להשקיע בו. לכן, בין אם אתם רוצים להשקיע הון משמעותי בפרסום האתר שלכם ובין אם לא, כדאי לכם לבדוק את העלויות של שימוש ברשת המדיה של גוגל GDN מראש, מול גוגל עצמה.

האם רצוי לעשות את זה לבד או לא?

כפי שאתם בוודאי מתארים לעצמכם, אתם יכולים למצוא היום מידע רב מאוד אודות פרסומים שונים שניתן לעשות אונליין. לכן זה לא משנה אם אתם חושבים על פרסום במערכת כמו GDN או שאתם רוצים לעשות את הפרסום הזה בכל דרך אחרת שמציע האינטרנט. מה שבטוח הוא שצריך לתכנן את הדברים מראש ולראות האם אתם יכולים להתמודד עם המשימה הזאת בכוחות עצמכם. ברוב המקרים, התשובה לשאלה הזו תהיה שלילית. אתם אומנם יכולים ללמוד את הנושא יותר לעומק ולראות אילו דרכי פרסום יכולות להתאים לכם יותר; אך מצד שני, לא בטוח שיהיה לכם את הזמן לעשות את כל זה. אם חשבתם שעל ידי כך שתחשפו מעט לשיטות הפרסום השונות בגוגל זה כבר יספיק לכם כדי לבצע את משימת הפרסום לבד חשוב שתדעו שזה לא מדויק.

על מנת שקידום ופרסום העסק שלכם באמצעות רשת המדיה של גוגל GDN יתבצע בצורה נכונה שתניב תוצאות, מומלץ מאוד להיעזר בשירותיהם של אנשי מקצוע מנוסים בתחום. במשרדינו SeoNpoint עומדים לרשותכם מומחים לשיווק דיגיטלי וקידום עסקים בדיגיטל. יחד נוכל לקחת את העסק שלכם לרמה גבוהה יותר מאי פעם, בעזרת שימוש נכון וממוקד ב GDN.

לסיכום, עכשיו, כאשר אתם יודעים מהו GDN, למי הוא עוזר ואיך – בפועל, נדרש זמן, ידע והרבה מאוד ניסיון כדי לבנות תכנית פעולה נכונה. לכן, בסופו של דבר, כדאי מאוד שתשקלו את האפשרות של פניה אל חברת פרסום מובילה. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם בידיים טובות ושבסופו של דבר גם תוכלו ליהנות מהתוצאות של ההשקעה שלכם. פרסום בעזרת GDN, רשת המדיה של גוגל, הוא סוג פרסום שיחשוף אתכם לאינספור משתמשים רלוונטיים, כך ששווה לכם לשקול זאת בחיוב. הגדילו חשיפה ומודעות לעסק שלכם בעזרת הכלי הנהדר הזה וראו כיצד אחוזי ההמרה שלכם משתפרים באופן משמעותי.

אהבתם? שתפו בקליק אחד!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp
תשמרו על קשר
למותג שלכם מגיע לקבל את הטוב ביותר!

קחו אותו לשלב הבא כבר עכשיו עם שירותי פרסום ושיווק מתקדמים! בואו נדבר ונתחיל!

בואו נדבר על זה!

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל שאלה