דף נחיתה כשמו כן הוא, דף שהגולש נוחת אליו. לרוב הוא ינחת בו לאחר שהקליק על מודעת פרסום כלשהי ברשת (מודעה ממומנת). המטרה העיקרית ביצירת דף נחיתה היא לגרום לגולשים שלכם לבצע פעולה כלשהי. לרוב זה השארת פרטים (ליד) לרכישת השירות או המוצר שלכם. מהסיבה הזו, דף הנחיתה שלכם חייב להיות ממוקד בשירות אחד בלבד ולהתמקד רק בקהל יעד ספציפי.
כך תגדילו משמעותית את הסיכוי שהגולשים שלכם אכן יבצעו בדיוק את הפעולה הרצויה מהם. התוכן של דף הנחיתה שלכם, חייב להתמקד בקהל יעד ספציפי. זה אומר שהמסרים של הדף צריכים לדבר על הכאבים או הצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם וכמובן לדבר על התועלות שהם עומדים לקבל כתוצאה מרכישת המוצר או השירות שלכם. הוא צריך להציג באופן חד וחלק איך המוצר או השירות שלכם ישפרו ללקוחות שלכם את החיים, ומה בדיוק אתם רוצים שהגולשים שלכם יעשו כשהם מגיעים לדף שלכם.
למי מתאים דף נחיתה
דף נחיתה מיועד למכירת מוצר אחד או שירות ספציפי. הוא מתאים לכל עסק או מותג שמציעים שירות או מוצר ספציפיים ורוצים לקדם דווקא אותם. לדוגמא, קוסמטיקאית שעושה המון סוגים שונים של טיפולים, אבל רוצה לקדם הפעם דווקא שזירת ריסים לצורך העניין, תפתח דף נחיתה ייעודי לשירות הזה, שמציג את כל היתרונות בשזירת ריסים והנעה מפתה לפעולה עבור הגולשות שלה.
דף הנחיתה הוא דל בתוכן ויש לו שני מאפיינים עיקריים – מסר שיווקי בולט (בדרך כלל עם קופירייטינג איכותי ומושחז), והנעה לפעולה. טעות נפוצה בקרב משווקים ובעלי עסקים היא לחשוב שדף נחיתה הוא בעצם מעין אלטרנטיבה פשוטה לאתר. אמנם מדובר באמת בדף אינטרנט, אבל חשוב לזכור שדף נחיתה ואתר אלו הם שני מוצרים שונים לחלוטין עם מטרות ופונקציות אחרות לגמריי. דף נחיתה פחות מתאים לקידום אורגני בגוגל, למשל. אם אתם כבר משקיעים משאבים, כדאי לנתב אותם לאתר אינטרנט משלכם המציג את כלל השירותים והמוצרים שלכם במקום אחד. צריך להתחשב גם בתחום שאתם עוסקים בו. בנישות כמו נדל”ן ושיווק דיגיטלי למשל, שימוש בדף נחיתה מקובל ואפקטיבי מאוד. מצד שני, דף נחיתה יכול להיות קצת פחות מתאים לתחומים כמו אופנה או נגרות. שם הלקוח ירצה לראות תיק עבודות ומוצרים לפני שיצור איתנו קשר.
מה חשוב לזכור?
התוכן שיהיה מוצג בדף הנחיתה שלכם הוא מוגבל. לכן צריך תמיד להראות רק את הנקודות החשובות בעסק ולהניע את הגולשים לפעולה. תיצרו שורות מחץ חזקות ומפתות עם הנעה לפעולה כמו השארת פרטים, הירשמות לניוזלטר או רכישה של המוצר או השירות שלכם. אותן תוסיפו במרכז ובסוף העמוד, כדי שהגולשים שלכם יבינו בדיוק מה נדרש מהם לעשות.
כתיבת תוכן שיווקי איכותי לדף נחיתה היא מלאכה הדורשת מחשבה תחילה ומחקר מעמיק ומתאים. לפני שאתם בכלל ניגשים לכתיבה עצמה של התוכן, חשוב שתבינו ותגדירו בצורה נכונה וטובה את קהל היעד שלכם, את מטרת הדף שלכם, אילו התנגדויות וחסמים עלולים להתעורר בקרב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ואיך תוכלו למוסס ולעקוף אותם, מהן נקודות הכאב של הלקוח הפוטנציאלי שלכם וכיצד ניתן ללחוץ עליהן; ועוד המון פרמטרים חשובים. דף הנחיתה שלכם צריך להיות המשך ישיר למודעה שממנה הגיע הגולש. ניסוח דף הנחיתה צריך להיות ישיר וברור.
מומלץ להפחית בפרטים ותיאורים שמייצרים עומס ומוציאים את הקורא ממיקוד. הפניה צריכה להיות בגוף שני-יחיד (אתה), בגובה העיניים ובמשפטים קצרים ופשוטים. חשוב מאוד לדבר בשפה של תועלות עבור הלקוח (מה יוצא לי מזה? What's in it for me?) במקום שפה של רק המאפיינים של המוצר. דברו יותר על הלקוח ומה הוא מקבל ופחות על עצמכם ומה אתם נותנים. כך תוודאו שדף הנחיתה שלכם יהיה איכותי, מקצועי ויניב את התוצאות המצופות ממנו.