fbpx

פייסבוק פיקסל: מה זה ולמה אתם חייבים אותו

פייסבוק פיקסל (Facebook Pixel), הוא למעשה קוד. הוא משמש מפרסמים ועוזר להם לעקוב אחרי מבקרים באתר. הפיקסל למעשה מניח עוגייה (Cookie) הנצמדת לגולשים המבקרים באתר, עוקבת אחרי הפעילות שלהם ויודעת לשאוב עליה נתונים. הנתונים האלו עוזרים לניהול קמפיין הפייסבוק שלכם במעקב אחרי ההמרות מהפייסבוק לאתר. בדרך הזאת אתם יכולים ליצור בקלות קהל יעד לפרסם אליו. קהל איכותי שביקר באתר שלכם וגם ירכוש את המוצר או השירות שלכם.
מה שהפיקסל עושה הוא בעצם ליצור חיבור רציף של מידע בין מה שקורה במערכת הפרסום הממומן בפייסבוק, למה שקורה מחוץ לפייסבוק, כלומר באתר או דף נחיתה חיצוני.

לדוגמא, אם יש לכם אתר אינטרנט שבו אתם מוכרים את המוצרים שלכם, אז אתם תרצו להבין טוב יותר את המשתמשים והגולשים באתר. פייסבוק פיקסל עוזר לכם לדעת כמה אנשים נכנסו לחנות הדיגיטלית שלכם, כמה אנשים צפו במוצרים, האם הם הוסיפו מוצרים לסל קניות, האם הם המשיכו אל רכישת המוצר, וכך הלאה. ממש כמו מפה מלאה של התנועה של הגולשים אצלכם באתר.
הפיקסל מוודא שהקמפיין שלכם מביא תוצאות. לאחר ההתקנה של הפיקסל באתר שלכם, תוכלו לעקוב ולבדוק האם הקמפיין מביא המרות מהפייסבוק לאתר שלכם. קיימת אפשרות לעקוב אחרי המרות לאתר פשוט או ליצור מעקב אחרי המרות שונות כמו התקנות של אפליקציה או קנייה של מוצרים מסוימים וכדומה. בעזרתו של הפיקסל אפשר גם לכוון את מודעת הקמפיין שלכם לקהל של אנשים שנכנסו לאתר שלכם, הורידו או התעניינו, או שעשו פעולות מסוימות שקבעתם לעקוב אחריהן בעזרתו של הפיקסל. לאחר ההתקנה של הפיקסל אתם יכולים לכוון מודעות ספציפית לאנשים שביקרו באתר בחצי שנה האחרונה.

המטרה שלכם כשאתם מפרסמים בפייסבוק היא להגיע לקהל יעד כמה שיותר רלוונטי לעסק שלכם. מי יותר רלוונטי מאשר הקהל שכבר ביקר באתר שלכם? כשמבצעים "שיחה שנייה" אם לקוח אתם מגדילים את הסיכויים שלכם לרכישה מצידו פי כמה וכמה.

אז איך פייסבוק פיקסל עובד?

פייסבוק פיקסל יודע מי מבקר באתר שלכם ואת הדפים המדויקים שבהם הוא ביקר. בעזרת הקוד פיקסל שאנו מציבים באתר שלנו אנחנו מאפשרים לפייסבוק להמשיך לעקוב אחרי המשתמש שלחץ על המודעה באפליקציה. בעצם יוצא מצב שהמשתמש מעולם לא יצא מהפייסבוק. אולי המסך והכתובת השתנו אבל קוד המעקב עדיין נשאר אותו דבר.
המידע שעובר דרך הפיקסל בחזרה לפייסבוק מתמקד בשלושה דברים עיקריים. מי ביקר באתר שלכם, למה הוא ביקר בו ומה הוא עשה שם בדיוק.

מי ביקר באתר

יכול להיות ששמעתם בעבר את המונח "צביעת גולשים". זוהי אחת הפעולות של פייסבוק פיקסל. הפיקסל יודע לחבר בין הגולשים באתר שלכם לבין הפרופילים של אנשים בפייסבוק ובאינסטגרם. הוא עושה זאת בהתאם להגדרות מסוימות, מנתח את התנהגות הגולשים וממקד את קהלי היעד. הצביעה עוזרת לבעלי העסקים לעשות סדר וארגון בכל הנוגע לקשר עם הלקוחות שלהם. זה מראה לכם אילו מוצרים פופולריים בקרב הלקוחות, אילו מוצרים פחות, אילו שירותים מתאימים לקהל מבוגר, אילו שירותים המתאימים לקהל צעיר ועוד המון נתונים חשובים.

למה הגולש ביקר באתר

על מנת לאפשר לכם לדעת מאיפה הגיעו הגולשים לאתר שלכם; ממודעה, רשת חברתית, חיפוש בגוגל ועוד; הפיקסל מבצע אופטימיזציה מדוייקת של לידים, רכישות ופעולות המרה אחרות. הכל כדי לייעל את הקשר שלכם, בעלי העסקים, עם הלקוחות שלכם.

מה הגולש עשה באתר

כשהפייסבוק פיקסל מוטמע והגדרתם יעדי המרה בקמפיין, הניהול השיווקי של הקמפיין יכול לזהות את התועלות של הפרטים בקמפיין ולתכנן את המהלכים השיווקיים שלכם בהתאם.

גם אם הפלטפורמה העיקרית שאתם משתמשים בה היא לא פייסבוק, אלא גוגל או אחרות, עדיין אפשר להשתמש בפייסבוק בתור כלי תומך לרימרקטינג (שיווק מחדש). לא משנה מאיפה אתם מביאים את הטראפיק המדויק שלכם, אתם יכולים להמשיך בקלות את הרימרקטינג שלכם דרך הפייסבוק בעזרת הפייסבוק פיקסל.

איך מתקינים פייסבוק פיקסל באתר שלכם?

הטמעת קוד יכולה להישמע לנו כמו עניין מסובך, אבל תופתעו לגלות שהיא פשוטה למדיי. ההטמעה הפשוטה ביותר היא לקחת את קוד הבסיס של הפיקסל פייסבוק שאותו אנו מקבלים מהמערכת ולשים אותו בסוף מקטע הhead של האתר שלכם. כך תתקינו אותו אצלכם באתר בכמה צעדים פשוטים.

אז, את קטע הקוד של פייסבוק, הפיקסל, אפשר למצוא ב"מנהל המודעות", או באנגלית Business Manager. דרכו אתם גם יוצרים מודעות ממומנות. אם יצא לך כבר לפרסם בתשלום לפייסבוק מנהל המודעות שלכם כבר מוכן לפעולה. במידה ועוד לא יצא לכם לפרסם מודעות ממומנות, אז פייסבוק תבקש לפתוח חשבון כזה וגם להכניס מספר כרטיס אשראי לביטחון. השיטה הטובה ביותר לפעולה היא ליצור חשבון חדש לכל אתר ועל ידי כך תוכלו להוסיף Pixel נפרד לכל אחד מהאתרים שלכם.
עכשיו, מה שנשאר לעשות זה למצוא את הקוד פייסבוק פיקסל שתצטרכו להוסיף לאתר. לחצו על הכפתור בראש המסך של "Ads Manager" ובחרו באפשרות של Events" Manager". בחלון הבא יש לבחור באפשרות של "Switch to previous version" בראש המסך ולאחר מכן בתפריט הצדדי לחצו על הכפתור של "Add New Data Source" ולאחר מכן על הכפתור של "Facebook Pixel". בחרו באפשרות של "Manually add pixel code to site" ותעתיקו את הקוד. עכשיו, כל מה שנשאר לעשות הוא להדביק אותו באתר.

לאחר התקנת פיקסל פייסבוק באתר שלכם, אתם צריכים לדעת האם הוא הוטמע בצורה נכונה ואכן נשלחים נתונים אל פייסבוק שנאספו מהאתר. הדרך הטובה ביותר לוודא שהפיקסל שלכם הוטמע בצורה תקינה באתר, היא בעזרת תוסף ייעודי לדפדפן הכרום שלכם שפייסבוק השיקו, הנקרא "Pixel Helper". לאחר שתתקינו אותו יתווסף אייקון קטן ליד שורת הכתובת ובכניסה לאתר הוא יראה לכם האם יש פיקסל באתר, אילו איוונטים הופעלו בעמוד והאם הם הופעלו בצורה תקינה. אם אתם רוצים להוציא את המיטב מהקמפיין שלכם, חייב להיות לכם פיקסל מותקן על מנת שתוכלו לעקוב בצורה חכמה ויעילה אחרי פעילות הקהל שלכם.

אחרי מה בדיוק הפייסבוק פיקסל עוקב?

הפייסבוק פיקסל עוקב אחרי התנועה של הגולשים באתר שלכם. באילו דפים באתר צפה כל גולש; האם הגולש ביצע רכישה או פעולה אחרת או לא; מה הוביל כל גולש לרכישה; אילו פעולות השלים הגולש באתר (הכניס פרטי יצירת קשר, הכניס פרטי כרטיס אשראי, הצטרף לרשימת דיוור, נרשם ועוד); אילו מוצרים הוסיף כל גולש לרשימת "Wish list"; אילו חיפושים ביצע באתר כל גולש ועוד.
חשוב לזכור שבכל חשבון פרסום ניתן לעבוד רק עם פיקסל אחד.
בכל פעם שמשתמש מבצע פעולה מסויימת באתר שלכם, נשלח "אירוע" אל פייסבוק לגבי אותו משתמש. כך שאתם יכולים לזהות את אותו משתמש כאשר תרצו ליצור קהל יעד לפרסום או כדי למטב את קמפיין הפרסום הקיים שלכם בפייסבוק. כמובן שתוכלו גם ליצור מודעות מותאמות אישית למשתמשים שביצעו פעולה מסויימת באמצעות שיווק מחדש (רימרקטינג).

פייסבוק נותנת לנו אופציה לייצר קהל Lookalike. קהל דומה בתכונותיו לקהל הבסיס שכבר צברנו, מה שמקל עלינו למצוא ולהגיע לאנשים חדשים בעלי מאפיינים דומים לקהל שלנו. לדוגמא, יש לכם אתר שעוסק בעבודות גננות. סביר להניח שמרבית הגולשים שיגיעו אליו יהיו בעלי עניין בתחום. כאלו שמחפשים שדרוג לגינה שלהם או לבית חדש. ברגע שהפיקסל ייצור לכם מאגר מידע על הגולשים, אתם יכולים להפעיל עליהם את אפשרות הלוקאלייק וליצור לעצמכם קהל פוטנציאלי חדש לגמרי ודומה במאפיינים שלו לקהל הקודם שלכם. זה מעלה באופן משמעותי את האפשרות שהקהל החדש שמגיע אליכם אכן יתעניין במה שיש לכם להציע.

מלבד האופציה ליצירת קהלים מותאמים אישית בפייסבוק, לפיקסל יש חשיבות רבה יותר אם אתם גם מוכרים את המוצרים או השירותים שלכם דרך הפייסבוק. הפיקסל מאפשר לכם בין היתר לדעת איזו מודעה המירה הכי טוב וכמה רכישות היו בפועל.
כדאי מאוד להפריד בין אתרים ונכסים דיגיטליים שונים. אם אתם מנהלים כמה אתרים או כמה עסקים, תיצרו במערכת הניהול של פייסבוק חשבונות נפרדים לכל אחד מהנכסים. זה יעשה לכם סדר ויאפשר לכם להבחין בין הקהלים השונים של הנכסים הדיגיטליים שאתם מנהלים.

לסיכום, הפייסבוק פיקסל הוא כלי נהדר וחשוב לכל בעל אתר או עסק. הוא עוזר לכם המון בקידום והשיווק בדרכים שונות ומגוונות. בלי הפייסבוק פיקסל תוכלו להשתמש רק בקמפיינים בסיסיים שלא יתנו לכם בהכרח תוצאות טובות ועלולים פשוט לבזבז את הכסף שלכם. תשתמשו בכלי המעולה הזה לפני שאתם מעלים מודעה ותראו איך הוא מקל עליכם בכמה רמות ומגדיל את החשיפה שלכם.

אהבתם? שתפו בקליק אחד!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp
תשמרו על קשר
למותג שלכם מגיע לקבל את הטוב ביותר!

קחו אותו לשלב הבא כבר עכשיו עם שירותי פרסום ושיווק מתקדמים! בואו נדבר ונתחיל!

בואו נדבר על זה!

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל שאלה