אם אתם מפרסמים בפייסבוק, בין אם עבור העסק שלכם או עבור אחרים, סביר להניח שכבר נתקלתם בפיקסל של פייסבוק. הפיקסל הוא עוגן מהותי בכל הקשור לפעילות פרסומית בפייסבוק וניהול קמפיינים. בייחוד כאשר אנחנו מעבירים תנועת גולשים לאתר חיצוני או לדף נחיתה. קמפיינים אשר אינם עושים בו שימוש מפספסים בענק, כי בפיקסל נעוץ כל היתרון של פייסבוק על פני פלטפורמות פרסום אחרות. מטרתו של הפיקסל הוא לנתח את היעילות של הפרסום שלכם על ידי למידת התנהגות הגולשים בדף שלכם.
פייסבוק פיקסל הוא כלי האנליטיקות הרשמי של פייסבוק. שלא כמו גוגל אנליטיקס שהוא כלי גנרי, הפיקסל של פייסבוק עוזר לכם למדוד, לטרגט ולשפר את הפרסומות והקמפיינים שלכם בפייסבוק. ייתכן ושמתם לב, כי לאחר שאתם מבקרים באתר מסויים מתחילות להופיע לכם פרסומות שקשורות לנושא של האתר בו ביקרתם בפייסבוק. אתרים אלו משתמשים בטכנולוגיה הנקראת retargeting הידועה גם כפיקסל של פייסבוק. אותו פיקסל לא מוסיף שום דבר נראה לעין באתר שלכם, הוא פשוט שולח ״עוגיה״ לדפדפן (Browser Cookie) של הגולשים באתר שלכם. עוגיה זו מאפשרת לפייסבוק לטרגט ולזהות בפייסבוק את אותם המשתמשים שביקרו באתר שלכם.
איך הפיקסל עובד?
הפיקסל של פייסבוק (Facebook Pixel), הוא למעשה קוד המשמש מפרסמים ועוזר להם לעקוב אחרי מבקרים באתר. הפיקסל, כמו שציינו קודם, למעשה מניח עוגיה (Cookie) העוקבת אחרי המבקרים באתר ויודעת לשאוב נתונים עליהם. הנתונים האלו עוזרים לניהול קמפיין הפייסבוק שלכם במעקב אחרי ההמרות מהפייסבוק לאתר. בדרך הזאת אפשר ליצור ביתר קלות קהל לפרסם אליו, קהל כזה שהיה וביקר באתר שלכם. הפיקסל הוא מקטע קוד קצר אותו אנו נדרשים להטמיע באתר או בדף הנחיתה שלנו. מה שהפיקסל עושה הוא בעצם ליצור חיבור רציף של מידע בין מה שקורה במערכת הפרסום הממומן בפייסבוק, למה שקורה מחוץ לפייסבוק, כלומר באתר או דף נחיתה חיצוני מסויים. זיהוי הגולשים של הפיקסל אינו מוגבל לתנועה המגיעה מפייסבוק. הפיקסל מסוגל לזהות ולצבוע תנועה שמגיע לאתר מכל מקור (קמפיינים בגוגל או מקורות אחרים, דיוורים או תנועה ישירה), ובלבד שהגולש מחובר לפייסבוק באותו מכשיר או דפדפן.
איך הפיקסל עוזר לנו?
בעזרתו של הפיקסל אפשר לכוון את מודעת הקמפיין שלכם לקהל של אנשים שנכנסו לאתר שלכם, הורידו או התעניינו באפליקציה, או שעשו פעולות מסוימות שקבעתם לעקוב אחריהם בעזרתו של הפיקסל. לאחר ההתקנה של הפיקסל אפשר לכוון מודעות ספציפית לאנשים שביקרו באתר בחצי שנה האחרונה. הפיקסל מאפשר לחדש שיווק עבור קהל יעד רלוונטי שכבר ביקר באתר ומביע התעניינות. מחקרים מראים שסיכויי ההמרה (ביצוע מכירה, השארת פרטים, יצירת לידים וכדומה) הרבה יותר גבוהים ככול שהניסיונות מתקדמים.
הפיקסל מאפשר למפרסם לקבוע סוגים חדשים של המרות, דבר שנותן עוד נתונים על הקמפיין ומעשיר את הדוחות שמתקבלים על הקמפיין. בנוסף, אפשר להשתמש באפשרויות נוספות להצעות מחיר ולכוון את הקמפיין להביא יותר קהל לאתר או לאפליקציה שלכם.
הפיקסל עוזר גם ביצירת קהל (audience) אותו תרצו לטרגט בפרסומות שלכם. הוא נותן לכם את האפשרות לטרגט אנשים שביקרו בעמוד הפייסבוק שלכם למשל. הפיקסל מאפשר גם אופטימיזציה להוצאות של אותו קמפיין, למשל קביעה מחיר ותשלום אוטומטי בכדי לטרגט אנשים בעלי סיכוי גבוה לביצוע רכישה באתר שלכם.