רלוונטיות היא בעצם רמת הקשר בין ביטוי מפתח מסויים לתוכן דף כלשהו ולסוג ההתמחות שלו.
הזירה הדיגיטלית שכוללת גם את הרשתות החברתיות, היא כלי הכרחי לפרסום וקידום עסקים, ונותנת חשיפה רחבה יותר לקהל רלוונטי ופוטנציאלי. חשוב להיות ממוקדים בבחירת הפלטפורמות ובוודאי בבחירת המסרים השיווקיים שלכם. כמו בתחומים רבים בעולם הדיגיטל, גם בתחום השיווק קיימות לא מעט אפשרויות ודרכים מאחורי הפעילויות לפרסום העסק ופנייה אל הקהל הרלוונטי.
קידום האתר שלכם על כל ביטוי אפשרי זה משהו שלא תרצו לעשות. מילות מפתח בעלות נפח חיפוש גדול, שמתאימות גם למוצר או שירות מסויים, אפשר לקדם במסגרת קטגוריות ותת קטגוריות. ניתן לשלב גם ביטויי זנב ארוך בתור תת קטגוריות כל עוד זה רלוונטי לניווט באתר (ביטויי זנב ארוך – "איך לאפות עוגת שוקולד בקלות". ביטויי זנב קצר – "עוגת שוקולד").
מילות מפתח רלוונטיות עוזרות המון בקידום האתרים בגוגל. אם תמצאו בצורה נכונה מילות מפתח רלוונטיות ותוסיפו אותן לעמוד שאתם רוצים לקדם, תגדילו את האפשרות שתעלו בדירוג גבוה יותר בגוגל ויהיה לאתר שלכם יותר סיכוי להיות בין התוצאות הראשונות שמוצגות לכל ביטוי מפתח רלוונטי. חשוב שתעשו מחקר מילות מפתח איכותי לפני כן על מנת לוודא שהמילים והביטויים בהם אתם משתמשים אכן רלוונטיים לאתר או העמוד שלכם, וכך גם לקהל היעד שלכם.
ככל שהרלוונטיות שלכם תהיה גבוהה יותר, כך תוכלו למשוך את הגולשים להיכנס לאתר שלכם וגם לגרום להם לקנות את השירותים או המוצרים שאתם מציעים. מילת המפתח האידיאלית היא מילת מפתח עם: רלוונטית גבוהה, תחרותיות נמוכה ומספר חיפושים חודשי גדול.
קיימים 2 סוגים עיקריים של רלוונטיות
רלוונטיות של מילת המפתח לאתר שלכם
כדי לדעת עד כמה מילת מפתח כלשהי רלוונטית אליכם, תנסו להיכנס לרגע לנעליים של הגולשים שלכם ולחשוב: מה הגולש שמקליד את הביטוי הזה בכלל מחפש? עד כמה מה שאתם מציעים מתאים לו? עד כמה האתר שלכם הוא דווקא זה שיעניין אותו? למה שהוא ילחץ דווקא על האתר או העמוד שלכם בין כל המתחרים?
רלוונטיות של האתר שלכם למילת המפתח בעיני גוגל
כדי לדעת עד כמה האתר שלכם הולך להיות רלוונטי בעיני גוגל, אתם יכולים פשוט להקליד את ביטוי המפתח שבחרתם בגוגל ולבדוק עד כמה האתרים שעולים בעמוד הראשון מציעים תוכן דומה למה שהאתר שלכם מציע? אם האתרים האלה אכן מציעים תוכן דומה, אז זה מעולה. מילת המפתח הזאת בהחלט מתאימה לכם, לפחות מבחינת הרלוונטיות. ברגע שיש המון תוצאות זה אומר שמילת המפתח חזקה, אך עם זאת גם יש עליה המון תחרות ויכול להיות מאתגר לעלות בתוצאות הראשונות. במקרה כזה מומלץ להשתמש בביטויי מפתח כמה שיותר ממוקדים ורלוונטיים לתוכן שאתם מעלים ולקהל היעד שלכם.
תמיד טוב לקחת השראה מהמתחרים שלכם בתחום. הדבר גם נכון בנוגע לתכנון מילות המפתח. אם אתם מעוניינים להרחיב את הרשימה של מילות וביטויי המפתח שקיבלתם בעזרת גוגל, קיימים כמה וכמה כלים ברחבי הרשת שבעזרתם תוכלו לקבל את מילות המפתח החזקות של המתחרים שלכם. כלי אחד כזה לדוגמא, הוא Answerthepublic. הכלי הזה מאפשר לכם לחפש ביטויי מפתח רלוונטיים למילת מפתח אחת מסויימת שתבחרו. הוא נותן לכם רשימה ענקית של ביטויי מפתח שרלוונטיים לכם, מהם תוכלו לבחור ולשלב בקלות בתוכן באתר ובדפים שלכם. את ביטויי המפתח שאספתם, חשוב לשלב בכותרת תוצאות החיפוש, בתיאור הדף, בתוכן עצמו ובתגיות של התמונות. ככל שתשלבו יותר ביטויי מפתח רלוונטיים באתר או העמוד שלכם, כך גם הרלוונטיות שלכם תעלה מול הגולשים שלכם, ומול התוצאות של מנועי החיפוש.