fbpx

קמפיין

אז מה זה קמפיין ?

חזרה למילון מונחים

קמפיין פרסומי הוא סדרה של מסרים פרסומיים שמציגים את אותו רעיון או נושא. הקמפיין נועד לקדם מכירות של מוצר או שירות מסויים. קיימים הרבה סוגים שונים של קמפיינים, עליהם נפרט בהמשך, וניתן להריץ מספר קמפיינים שונים לאותו המוצר.
קמפיין פרסומי יכול להופיע בו זמנית בכמה מדיות שונות. לדוגמא: מודעות בעיתונים, שילוט חוצות, פרסומות בטלוויזיה, קמפיינים ברשתות החברתיות ועוד.

קמפיין הוא בעצם מסע פרסום שאותו נבצע על מנת לקדם או ליצור השפעה חברתית עבור המוצר או השירות שאותו אתם מעוניינים להציע. קמפיינים מאפשרים לכם לקדם את המוצרים והשירותים שלכם ברשתות החבריות, כמו פייסבוק, אינסטגרם וגם גוגל.
קמפיין ממומן בפייסבוק הוא אחת הדרכים הטובות ביותר והבודדות שמאפשרות לייצר לידים וטראפיק לנכסים הדיגיטליים שלנו, ולייצר מזה תוצאות אמיתיות לעסק. כדי להקים קמפיין עליכם קודם כל לפתוח חשבון עסקי בפייסבוק שדרכו תוכלו לנהל את כל המודעות דרך מנהל המודעות של פייסבוק, ה- Ads Manager, יחד עם כל הנכסים הדיגיטליים שלכם.

קיימים כמה סוגים שונים של קמפיינים אותם אתם יכולים להריץ ברחבי המדיה:

  • קמפיין חשיפה – חושף את העסק או המותג שלכם באופן ראשוני בפני קהלי יעד רלוונטיים.
  • קמפיין הגברת מודעות – מטרתו להעלות מודעות למותג שלכם. להראות אותו לאנשים שעוד לא מכירים אותו וכמו כן להציג אותו בשנית בפני קהל יעד שכבר התעניין בכם (רימרקטינג).
  • קמפיין מעורבות – קמפיין שאתם יוצרים על מנת לעודד מעורבות של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם עם המותג שלכם. מטרתו היא ליצור פעולות המרה כמו לתת לייק, להשאיר תגובה, לשתף, להירשם לניוזלטר שלכם ועוד.
  • קמפיין לידים – סוג קמפיין זה הוא בעל ייעוד אחד ויחיד, והוא להביא לכם לידים חדשים. לידים הם מספרי טלפון וכתובות מייל של גולשים. על ידי השארת הפרטים שלהם בפייסבוק, אתם יכולים לחזור ללקוחות הפוטנציאליים שלכם ולמכור להם את המוצרים שלכם.

מה חשוב לזכור בבניית קמפיין

  1. תחליטו על המטרה שלכם
    השלב החשוב ביותר בבניית קמפיין פרסומי הוא ההחלטה על הרעיון שיעמוד במרכז הקמפיין. זוהי בעצם נקודת המוצא לקמפיין הפרסום כולו. לדוגמא: חברת קוקה-קולה שמשווקת את המשקה קינלי, בחרה ברעיון "שיהיה לך יום כתום"; שיעמוד במרכז קמפיין הפרסום שלה. במסגרת הקמפיין נתלו שלטי חוצות, שודרו פרסומות ברדיו ובטלוויזיה ופורסמו מודעות בעיתונים שכולם סבבו סביב הרעיון הזה בצבעים תואמים ואופי פרסומי זהה. כשאתם בונים קמפיין חשוב שתבינו בדיוק לאיזה קהל יעד אתם רוצים לטרגט את המודעות שלכם, מה הרעיון המרכזי מאחורי הקמפיין ומה תרצו להשיג דרכו.
  2. טרגטו לקהל ייעד ספציפי
    אחת הטעויות הנפוצות ביותר אצל מפרסמים חדשים היא להגדיר בצורה רחבה מדי את קהל היעד בתוך קבוצת מודעות אחת. אחד הסימנים שקהל היעד שלכם רחב מדי, הוא הגודל שלו. עבור פרסומים בתוך מדינת ישראל, השתמשו בעד 60,000 איש בתור קהל יעד (Targeted Audience). כשהקהל גדול מדי, זה אומר שכנראה נמצאים בתוכו הרבה אנשים שהמודעה שלכם לא רלוונטית לגביהם. אותם אנשים יהיו בסבירות גבוהה להתעלם ממנה, ואפילו לעשות לה Hide או Block. שימו לב שאתם מטרגטים לקהל יעד כמה שיותר ספציפי שסביר להניח יקליל על המודעה שלכם.
  3. תעבדו חכם
    האלגוריתם של פייסבוק הוא חכם. אולי יותר מכל אחד אחר בימינו. מפרסם חכם יודע לתת לאלגוריתם להזיע ולעשות את העבודה בעצמו. האלגוריתם מזהה מי הם האנשים שמגיבים לקמפיין שלנו ולמודעה שיצרנו. לאחר מכן הוא מוצא, מתוך הקהל שהגדרנו, את אותם אנשים שדומים לאנשים שכבר ביצעו המרה או יצרו מעורבות כזאת או אחרת, ומציג בפניהם את המודעה. עבודה פרסומית מדויקת וחכמה תגרום לצמצום נכון של קהל היעד שלכם, ועדיין תיתן לאלגוריתם מספיק מרחב תמרון לעשות את שלו, כך שתוכלו ליהנות מהתוצאות.
חזרה למילון מונחים

ראיתם, קראתם, שמעתם?

טמפלט עמוד יחיד פורטפוליו

זה הזמן להשאיר פרטים

בין אם זה לשיחה, ייעוץ או רכישת שירות, אנחנו זמינים עבורכם!

דילוג לתוכן