fbpx

לייקים/עוקבים קנויים – טעות או שדרוג?

לייקים/עוקבים קנויים – טעות או שדרוג? נתחיל כבר מראש ונגיד, לייקים/עוקבים קנויים היא שיטה פחות נכונה ואפילו ספק חוקית. הרבה ממליצים שלא לרכוש אף פעם לייקים או עוקבים, אבל האם זה נכון לוותר על זה? התחרות היום קשה, למי שיש יותר עוקבים ולייקים גם נראה יותר אמין לפי חלק מהדעות. מפתה היום לחסוך את שיטת השיווק השונות ולדלק ישר לכמות לייקים ועוקבים גבוהה. אם אתם שוקלים לקנות עוקבים/לייקים הנה כל המידע שאתם חייבים לדעת?

איך זה עובד?

קניית לייקים ועוקבים באינסטגרם היא די פשוטה, יש חברה לה אתם משלמים כדי לקבל את מספר הלייקים/עוקבים הנדרש. כל מה שהם צריכים הוא לקבל את פרופיל האינסטגרם, כתובת המייל המשויכת לאינסטגרם ואת הפוסטים או המשתמש אותו תרצו לקדם. למה אנשים בכלל קונים לייקים/עוקבים? בין אם מדובר על אנשים פרטיים ובין אם מדובר על קבוצות ענק, רבים בוחרים לקנות עוקבים בעיקר אבל גם לייקים כדי לשדר מעורבות גבוהה או הצלחה.

מצד אחד, כמות גדולה של עוקבים יכולה גם להכניס לכם לא מעט כסף – כמו שת"פים. מצד שני, בעל מקצוע מספיק מנוסה יוכל לזהות מתי מדובר על לייקים/עוקבים קנויים. הסוד הוא למעשה מעורבות הכוללת תגובות, משתמשים שאינם נראים פיקטיביים ועוד. במילים פשוטות, קניית לייקים ועוקבים יוצרת אשליה של נוכחות חזקה. זכרו, הלייקים מגיעים מבוטים ולא מאנשים אמיתיים.

האם לייקים/עוקבים קנויים עובד?

לייקים/עוקבים קנויים- טעות או שדרוג? האם לייקים/עוקבים קנויים היא שיטה שהוכיחה את עצמה לטובה? לא, מעולם לא. מספר הלייקים עולה, אבל זה לא באמת תורם לצמיחה עסקית. לייקים מזויפים יכולים להיראות כמו ספאם, כל אחד יכול לבדוק אל הלייקים מגיעים מחשבונות אמיתיים או מקנייה. ברגע שמבינים אם שמדובר על לקוחות מזויפים זה כמובן פוגע בפרופיל שלכם, וגם במותג אותו ניסיתם לייצר.

חמש סיבות למה לא להשתמש עם לייקים/עוקבים קנויים

  1. עיוות ניתוח שיווקי – ברגע שיש לכם לייקים/עוקבים קנויים יהיה לכם הרבה יותר קשה לקדם או לעקוב אחרי הקידום שלכם. לייקים מזויפים מגבירים באופן מלאכותי את שיעור המעורבות של המשתמש שלכם. למעשה, מדובר על מעורבות שמופיעה במדדים, אבל המעורבות לא אמיתית ולכן, ספירת הלייקים תהיה ללא אינטראקציה.
  2. פגיעה שיווקית – האלגוריתם של אינסטגרם עובד בצורה מאוד חכמה והוא יכול לזהות מתי מדובר על מעורבות פיקטיבית. ככל שיש לכם הרבה לייקים ללא שום תגובות, האלגוריתם של אינסטגרם יכול לזהות שמדובר על לייקים/עוקבים קנויים ובכך לפגוע בקידום האורגני של התוכן שלכם. הפגיעה תהיה באמצעות הפיכת התוכן שלכם לפחות גלוי.
  3. שיתופי פעולה – אם המטרה הראשונה שלכם לקניית עוקבים הייתה שיתופי פעולה, כנראה שעשיתם טעות גדולה בקניית עוקבים. ברגע שיזהו שרכשתם עוקבים סביר להניח שאף אחד לא יהיה מעוניין לעבוד אתכם ולמה? בגלל ששיתופי הפעולה לא יניבו שום פעולה מצד העוקבים שלכם.
  4. מחיקת חשבון – ברגע שאינסטגרם רואה שאתם רוכשים עוקבים או לייקים היא עשויה לתת לכם התראה לפני שהיא סוגרת את החשבון שלכם. עוד משנת 2018 החברה החלה לנקוט צעדים בכל הנוגע לעוקבים ולייקים קנויים. המטרה של אינסטגרם היא לייצר מעורבות חברתית אמיתית, כל פעילות שאינה אותנטית עשויה להוביל לסגירת החשבון לצמיתות.
  5. מכירות – אם המטרה שלכם היא להגדיל מכירות, קניית עוקבים לא תגדיל מכירות והיא גם עשויה לגרום לכם להפסדים. מצד , יש שיגידו שמדובר על רכישה חכמה מכיוון שמי שכן מעוניין לקנות מכם ורואה שיש לכם כמות עוקבים גדולה יכול למצוא אתכם יותר אמינים. מצד שני, אם לקוח רואה שמדובר על חשבון מזויף הוא כמובן יימנע מלקבל את השירות אותו אתם נותנים.

אז איך תגדילו את כמות העוקבים?

המטרה היא להגדיל את כמות העוקבים באופן אורגני, או לפחות באופן אותנטי. נסביר, ניתן לבחור בקידום ממומן אבל המטרה שלכם היא לתת ערך מוסף ללקוח או לפחות להגיע לקהלים שרלוונטים לכם. אינסטגרם הרי יודעת להבדיל בין לייקים אמיתיים ללייקים/עוקבים קנויים – וגם קהל היעד שלכם. בגלל זה, ככל שתצרו יותר תוכן אותנטי ככה תקבלו יותר חשיפה, לייקים ומעורבות חברתית במדיה.

נסו לדמיין את עצמכם בנעליים של הלקוח. ברגע בו אתם רואים תוכן איכותי, תוכן שנוגע בכם, מצחיק אתכם, מעלה בכם שאלות, אתם מייד תרצו להיות מעורבים, בין אם מדובר על לייק, תגובה ואפילו עוקב. מצד שני, כאשר יש תוכן שאינו עונה על הדרישות המינימליות שלכם אתם לא תעקבו אחריו. בגלל זה, לא הכמות קובעת אלא התוכן – לפחות זאת האמונה שלנו. יצירת תוכן איכותי בכל פלטפורמה דורשת מחשבה יצירתית, השקעה, צילום איכותי, סאונד איכותי – כל אלו מובילים ליצירת תוכן איכותי.

מעקב אחרי פעולות הגולשים

לאחר שאתם יצרתם תוכן איכותי, ותראו חברתיות ופירגון, אתם תרצו לראות מעורבות ולהגיע ליותר קהלים. את זה אתם יכולים לעשות באמצעות ניתוח טכני שבוחן לאילו גילאים הגעתם, לאילו מקומות הגעתם, מה היו הסרטונים/תמונות עם החשיפה הגבוהה יותר, מעורבות גבוהה יותר. כל הנתונים האלה נמצאים לכם בחשבון האינסטגרם ולכם נותר רק לדעת איך לעבוד ולבנות תוכנית שיווקית בהתאם לכך.


ההמלצה שלנו היא להיעזר בבעל מקצוע אשר מתמחה בייצור תוכן איכותי ואפילו קידום ברשתות החברתיות. אותו בעל מקצוע יידע לנווט אתכם בצורה נכונה אל היעד שלכם, בין אם היעד שלכם הוא מכירות, עוקבים, להיות אושיית רשת וכל יעד אחר. זכרו, תוכן אותנטי הוא מה שמושך אותנו בתור קהל – תמיד תחשבו בתור הקהל ולא בתור המשווקים. 

אהבתם? שתפו בקליק אחד!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
WhatsApp
תשמרו על קשר
למותג שלכם מגיע לקבל את הטוב ביותר!

קחו אותו לשלב הבא כבר עכשיו עם שירותי פרסום ושיווק מתקדמים! בואו נדבר ונתחיל!

בואו נדבר על זה!

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו עם כל שאלה