לוגו הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר עבור כל עסק באשר הוא. בייחוד כשזה נוגע לעסקים חדשים שרק מתחילים לפרוץ לשוק. הוא גורם לבידול שלכם משאר המתחרים שלכם, ועוזר לקהל היעד שלכם לזכור את המותג שלכם ביתר קלות. עיצוב לוגו איכותי יכול לעשות את כל ההבדל בעסק שלכם. מי היום לא מכיר את הלוגו של קוקה קולה או של מק'דונלדס? אלו הם דברים נצחיים שכנראה ימשיכו ללוות את האנושות עוד הרבה שנים קדימה.
אז מה זה לוגו בעצם? לפי ויקיפדיה: "לוֹגוֹ (או בעברית: סמליל) הוא אלמנט גרפי, איור או עיבוד טקסט שנוצר או עובד במטרה לסמל ולייצג גורם מסוים (בדרך כלל, ארגון או מוצר) ולהיות מזוהה עמו בתודעת הציבור." ובמילים פשוטות – פיסת גרפיקה שייחודית למותג או החברה שלכם. הלוגו לרוב כולל אייקון או סמל שמייחד את העסק והפעילות שלו וטקסט עם שם העסק. לפעמים הלוגו יהיה רק סמל ללא שום טקסט. לדוגמא, הלוגו הנצחי של חברת אפל.
עיצוב לוגו איכותי הוא אחד שלא מגלה הכל, אבל אומר הרבה. בעיצוב הלוגו לא תמצאו הסבר על המותג, אבל בהחלט תוכלו להבין על מה הוא מדבר. גם אם לא תקלטו את המסר במבט ראשון, סביר להניח שתקבלו מושג מסויים למה שהמותג עוסק בו. אפשר להשוות את הלוגו של חברה או מותג למעין תקציר, או הצצה לסיפור שהחברה מספרת. הוא נותן טעימה של מה שמחכה לבוא, מה שעומד מאחוריו בעצם. אפשר גם להתייחס אל הלוגו כמעין תמונת פספורט של העסק. הוא ממש הזהות של המותג. עיצוב לוגו איכותי וייחודי שקהל הלקוחות שלכם יזכור אותו גם לאורך שנים. ברגע שמישהו יראה אותו הוא יקשר אותו ישירות למותג שלכם. בכך תישארו בתודעה של הלקוחות שלכם גם לאחר שהמשיכו בעיסוקיהם.
עיצוב לוגו בעולם
עם שיווק נכון, לוגו מושך ואיכותי לעסק שלכם יכול להשפיע על המכירות באופן דרסטי. קחו לדוגמא את נייקי. הלוגו שלהם כבר מזמן לא רק תמונה. הוא הפך לסמל ספורטיבי, מעצמה של ממש. הלוגו גורף עימו נאמנות עצומה של צרכנים בכל העולם. הלוגו של נייקי הפך להיות ממש כמו סמל סטאטוס של מוצרי ספורט איכותיים. אפשר להגיד 2 דברים על מי שלובש נייקי – זה לרוב יהיה אדם ספורטיבי וסביר להניח שגם לא חסר לו כסף. אסטרטגיית השיווק של נייקי למשל, הייתה לשייך אנשים מפורסמים ופופולריים מענף הספורט עם המותג שלהם. כך הם הצליחו ליצור מעצמה של ציוד ספורט מקצועי באיכות גבוהה. מי שרואה את הסמל של נייקי ישר חושב על איכות. אתלטים מפורסמים כמו כריסטיאנו רונאלדו, קובי ברייאנט, מייקל ג'ורדן, סרינה וויליאמס ועוד המון אחרים; לקחו חלק בקמפיינים של נייקי, לבשו את הלוגו שלה והפכו אותה לאוטוריטה החזקה שהיא היום.
למה עיצוב לוגו חשוב בעסק?
החשיבות של עיצוב לוגו לעסקים היא עצומה. הלוגו יכול ממש לקבוע ולעשות את כל ההבדל מבחינת המוניטין של העסק והשיווק שלו. יש לו ממש את הכוח להרים או להפיל עסקים. לוגו שלא מעוצב טוב או מעוצב בפזיזות ייראה לא מקצועי וישרה תחושה של חובבנות בכל הנוגע לחברה. לעומת זאת, עיצוב לוגו איכותי וקפדני מוודא שהפנים של העסק שלכן יפות, נעימות וקלות לזכור. זאת בעיקר מהסיבה שלוגו מלווה כל אספקט של העסק לאורך כל הדרך. בכל פרסום או אינטראקציה עם הלקוח הפוטנציאלי שלכם בעסק, הלוגו שלכם יופיע. בהודעות שאתם שולחים, במיילים, בערוצי המדיה השונים (פייסבוק/אינסטגרם), בווטסאפ שלכם, בדפים משרדיים ועוד.
בניגוד לשם העסק או החברה שלכם, לוגו לעסק הוא אלמנט גרפי. מחקרים הוכיחו שלבני האדם הרבה יותר קל לזכור מסרים ויזואליים. כשהם רואים את הלוגו שלכם, בייחוד אם הוא מופיע בכמה וכמה מקומות ברחבי הרשת, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יכולים להתוודע יותר בקלות לחברה או העסק שלכם ולשירותים שאתם מספקים. בני אדם נוטים לזכור תמונות ולשמור אותן בתודעה הרבה יותר ממילים, ולכן עיצוב לוגו איכותי יחקק בתודעה של קהל היעד שלכם הרבה יותר בקלות.
איך לעצב לוגו מנצח
אז כמו שאמרנו קודם, לוגו מראה את התמונה הכוללת של החברה או הארגון. הוא משקף את הפנים האמיתיות שלהם ובכך גם מייצג את הרעיון מאחורי העסק בצורה הטובה ביותר. עיצוב לוגו איכותי הוא קריטי לעסק – ההצלחה של העסק שלכם עלולה להיות תלויה בלוגו שתעצבו בסופו של דבר. כשאתם עובדים על הלוגו שלכם, כדאי לשים לב לכל הפרטים הקטנים ולחשוב היטב איזו פיסת גרפיקה יכולה להעביר את המסר שלכם בצורה הטובה ביותר. עם קצת השקעה ומחשבה תחילה, הלוגו שלכם ייראה יותר מקצועי ואיכותי, יעבוד הרבה טוב יותר ויגרום ללקוחות שלכם לזכור אתכם. הוא גם יהיה אטרקטיבי ומושך הרבה יותר, ויגרום לאנשים לעצור ולהתעניין.
מיתוג הוא שם המשחק בעולם של היום. אם אתם רוצים שהעסק שלכם יתפוס תאוצה, וודאו שהלוגו שלכם ייחודי, איכותי ומקצועי. במידה ואתם לא עוסקים בגרפיקה – שימו את עיצוב הלוגו שלכם בידיים שיודעות לעשות את העבודה כמו שצריך. אל תוותרו על עיצוב הלוגו שלכם. כמו שאמרנו קודם, הלוגו הוא אחד האלמנטים המרכזיים והחשובים ביותר בכל עסק, חברה ומותג באשר הם. הוא יכול לעשות את כל ההבדל בעסק, לכן חשוב מאוד שהלוגו שלכם יהיה מעוצב בקפידה, ייראה ייחודי ויתאים לאופי של העסק ושפת המותג שלכם.
ייחודיות היא שם המשחק
אז מה לא כדאי לעשות בכל הנוגע לעיצוב לוגו? הימנעו כמו מאש מתבניות בנויות מראש. קיימות ברחבי האינטרנט תבניות לוגואים מוכנות שאתם יכולים להשתמש בהן תמורת תשלום סמלי בדרך כלל, או אפילו בחינם. הן מאפשרות לכם ליצור לוגו מתבנית קיימת, ורק לשנות את הטקסט. מה שאומר שמישהו אחר עיצב את התבנית הזו ועבד עליה. זה אוטומטית הופך את הלוגו שלכם ללא מקורי, ואפילו "מסחרי". השימוש בתבנית לעיצוב לוגו, שכל אחד יכול לעשות בה שימוש, הוא אחת הטעויות הגדולות ביותר שבעלי עסקים חדשים יכולים לעשות. חשוב שתיצרו לוגו מקורי מ- 0 שיהיה ייחודי למותג או העסק שלכם. כזה שאף אחד לא ראה בשום מקום אחר.
שלבו את הלוגו שלכם בכל מקום
עכשיו, אחרי שעיצבתם את הלוגו שלכם, צעד חשוב נוסף לזכור הוא: לשלב את הלוגו שלכם בכל אלמנט שיווקי של העסק שלם! לא משנה איפה ובאיזו פלטפורמה. תמונת הפרופיל בפייסבוק ובאינסטגרם, דף הנחיתה, האתר שלכם, מסעי פרסום ממומנים, כרטיסי הביקור, פליירים, עטים, מדבקות ועוד ועד. מיתוג עסקי נכון של עיצוב לוגו, בא לידי ביטוי גם בנראות של העובדים בחברה. קחו למשל את סטארבאקס או KFC. התלבושות שלהם ייחודיות לחברה, והלוגו הוא החלק המרכזי שסביבו כל העיצוב סובב. החשיבות של עיצוב לוגו היא כל כך עצומה, שהיא משפיעה המון גם על העובד עצמו בחברה, והתפיסה שלו בנוגע לחברה או העסק שהוא עובד בו. העובדים מרגישים שהם חלק ממשהו גדול ושיש להם מחוייבות כלפי החברה. לרוב גם הביצועים שלהם ישתפרו בהתאם.
לוגו טוב צריך להיות מקורי, שונה, אסתטי, חכם, ייחודי, זכיר וקליט, קצר וקולע, ממצה ומרמז. העיצוב של הלוגו צריך להזכיר לכם משהו, אך באופן לא מובהק מדי. עיצוב לוגו טוב ואיכותי יגרום לכם להבין את המסר שהחברה או המותג רוצים להעביר ישירות דרך הסמל שהם משתמשים בו או שילוב הצבעים. הלוגו צריך להיות קליט, לא בגלל שהוא צועק ובוהק – אלא בגלל שהוא מעביר את האפקט בצורה אופטימלית, תוך כדי שימוש בעיצוב מינימלי.
לסיכום, עיצוב לוגו הוא אלמנט מרכזי וחשוב ביותר בכל עסק או מותג באשר הוא. הלוגו הוא כמו הפנים של החברה – הוא הדבר הראשון שאנשים בדרך כלל שמים לב אליו וזוכרים. לוגו איכותי ומקצועי יכול לעשות את כל ההבדל בעסק שלכם ולקחת אותו לרמות הגבוהות ביותר. הלוגו משרה תחושה של מקצועיות, בידול מהמתחרים שלכם וייחודיות. כל עסק צריך לוגו, גם העסק הקטן ביותר. וודאו שהלוגו שלכם מעביר את המסר שלכם בצורה הטובה ביותר ומדבר בשפת המותג שלכם. הלקוחות שלכם יזכרו אתכם ביתר קלות וירגישו שהם מקבלים משהו איכותי ומקצועי שנותן להם ערך.